Stel je persoonlijke vraag #55

Wat vind je irritanter?

• Fluitende collega
  • Neuriënde collega
  • In zichzelf pratende collega
  • Ik erger me nergens aan

0 stemmers

4 likes

Zuchtende collega!

13 likes

alle 3. bij de in zichzelf prater ben ik altijd geneigd om mn muziek te pauzeren omdat ik denk dat ze het tegen mij zeggen. maak gewoon alleen geluid als het nodig is aub

3 likes

Ik kwam er een tijdje geleden achter dat ik begin te neuriën als ik een beetje zenuwachtig ben voor iets haha.

3 likes

Gewoon collega’s in het algemeen.

Bij praten denk ik de hele tijd dat ze het tegen mij hebben

3 likes

Ja en soms reageer ik erop en dan word ik genegeerd omdat het niet tegen mij bedoeld was en ze juist heel geconcentreerd bezig is. Maar het leidt mij het elke keer weer af.

Zuchten vind ik ook irritant ja, zo’n steunende en kreunende collega alsof alles extreem veel moeite kost, zelfs de simpelste dingen. Die heb ik nu gelukkig niet.

En verder heb ik leuke collega’s!

Sport je elke week?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hoe vaak per week sport je gemiddeld?

• <1 keer
  • 1 keer
  • 2 keer
  • 3 keer
  • 4 keer
  • 5 keer
  • 6 keer
  • 7 keer
  • 8 keer of vaker

0 stemmers

Dit is

• Minder vaak dan ik zou willen
  • Vaker dan ik zou willen
  • Dit is hoe ik het graag wil

0 stemmers

Ik doe

• Een individuele sport
  • Een teamsport
  • Beide

0 stemmers

Ik doe

• Eén sport
  • Verschillende sporten

0 stemmers

1 like

Vieze of irritante geluiden waarbij smerigheid komt kijken.
Zoals ranzig je neus ophalen en je keel schrapen (ik had een collega die deze twee combineerde tot een soort gek knor geluid en dit de HELE dag, elke 5 minuten, 8 uur lang deed. DE HEL) ,
slurpen, een chronisch kuchje, niezen waarbij geen zakdoek aan te pas komt maar je hóórt dat het snot nu overal ligt, overmatig gapen zonder hand voor de mond, krabben aan hoofd/voet/waar dan ook, op een rare harde manier kauwen.
Soms wil ik echt oordoppen én oogkleppen :sweat_smile:

3 likes

een huisarts kan wel degelijk iets doen. bijvoorbeeld je doorverwijzen naar de poh-ggz of maatschappelijk werk. of als het serieuzer is, doorverwijzen naar een psycholoog of tijdelijk medicatie voorschrijven (bijvoorbeeld slaapmedicatie als je al langere tijd niet of slecht slaapt)

5 likes

zeg jij ooit ‘geef die boer een stoel?’

• Ja
  • Nee maar mn ouders wel
  • Nee
  • ???

0 stemmers

Ik verbaas me over de uitslag van de poll. Vind het mooie aan dit forum dat er juist topics zijn om over psychische klachten te praten, waarin mensen steunend zijn ipv oordelend “of jouw psychische klacht wel erg genoeg is”. En gelukkig maar.
Maar als iemand mentale en/of fysieke klachten ervaart na een break up vindt meer dan de helft dit overdreven of moet je gewoon normaal gaan doen. Of moet de breakup aan die en die voorwaarden voldoen, dan pas is het oke om hulp te zoeken.

Zoals anderen al schreven: break up is ook een verlies/vorm van rouw, een gebeurtenis die je leven maar ook je toekomstbeeld kan veranderen. Of iemand voelt zich gewoon rot. Het maakt eigenlijk ook niet uit. Het lijkt mij altijd oke om hulp te vragen bij mentale en/of fysieke klachten.

18 likes

Denk wel dat meer dan de helft van de forummers nooit in die psychisch praattopics/paniek/whatever komt, zijn toch vaak dezelfde mensen die daar posten of niet?

Ik ben overal maar echt nooit (zelden) daar, niet mijn ding.

8 likes

Ja dat klopt denk ik ook. Ik vind het meer goed dat dit soort topics er zijn, maar genoeg die daar niet in lezen inderdaad. Maar ook los daarvan, snap ik gewoon het onderscheid maken tussen oorzaken (in dit geval de break up) die tot mentale klachten leiden niet zo goed.

3 likes

Mwah, mensen vinden het soms gewoon moeilijk om buiten hun eigen bubbel te denken. Good for them toch dat ze nooit zelf of in hun directe omgeving zoiets hebben meegemaakt. Durf te wedden dat niemand (op de echt sociaal gehandicapten na dan) zo zal reageren als een goede vriendin een keer in zo een situatie zit.

Edit: en ik vind het nadeel van sommige van die topics dat mensen ook alleen maar komen dumpen, maar als ze niet horen wat ze willen horen ook weer weg zijn. Fijn als je je ei kwijt wil trouwens, maar het kan in sommige gevallen ook nadelig zijn.

8 likes

Welke sport?

• Hardlopen
  • Zwemmen
  • Dans
  • Krachttraining
  • Sportles op de sportschool
  • Boulderen
  • Tennis
  • Voetbal
  • Padel
  • Wielrennen
  • Hockey
  • Een vechtsport
  • Yoga/pilates
  • Iets anders namelijk

0 stemmers

1 like

Ik doe aan softbal

7 likes

Er is in zo’n poll nogal weinig ruimte voor nuance en er was ook nul context. Ik heb “Beetje overdreven maar oké” gestemd omdat ik denk dat het heel normaal is dat liefdesverdriet/rouw pijn doet en een tijdje heel ontregelend kan zijn. Ik denk dat het belangrijk is om hulp te vragen, maar ik denk ook dat het goed is om dat in eerste instantie in je omgeving te doen en om als samenleving normale reacties en emoties op (heftige) gebeurtenissen te accepteren en verdragen en te vertrouwen op menselijke veerkracht ipv te willen “oplossen” of “behandelen” met therapie of medicatie. Ik denk dat het wel goed is om in eerste instantie een onderscheid te maken tussen oorzaak van klachten; als er een directe aanleiding is, zoals het verlies van een relatie of geliefde, is een heftige reactie gepast en denk ik niet dat de eerste neiging moet zijn om medische (!!!) hulp te zoeken (ook omdat het te verwachten is dat het met de tijd slijt). Natuurlijk WEL hulp/steun van naasten, tijd nemen om te rouwen etc.

Dit gezegd hebbende denk ik dat er ZEKER zat gevallen zijn waarbij rouw/liefdesverdriet zo heftig is dat medische/psychologische hulp van een professional wel nodig is, als je echt langere tijd niet meer slaapt of eet bijvoorbeeld of als je je abnormaal lang of heftig slecht voelt mentaal etc. Of als je geen omgeving hebt om bij aan te kloppen, etc etc.

Ik zou zelf nooit “beetje overdreven maar oké” zeggen als iemand hulp zoekt maar het paste nu ff het beste uit de opties (en heb verder ook niet heel lang nagedacht voordat ik klikte op een polloptie :joy:) en ik denk dat naar de huisarts gaan gewoon iets is dat je laagdrempelig moet kunnen doen, al is het voor geruststelling. Maar ik denk ook dat de tendens om normale menselijke reacties of gedrag te medicaliseren niet perse wenselijk is :sweat_smile:; ik vraag mij dan dus af wat je van de huisarts wil of verwacht.

15 likes

Ik zag opvallend veel mensen uit de burnout/psychische topics beetje overdreven stemmen. Ik zie patronen

11 likes

Gaan er bij jou in je omgeving veel mensen scheiden?

• Ja veel
  • Ja medium veel
  • Er gaan mensen scheiden, niet per se veel
  • Een of twee scheidingen
  • Nee helemaal niet
  • Ik ga zelf scheiden

0 stemmers

2 likes

Er is niemand getrouwd

16 likes