Ik hoorde eens dat mensen met longkanker liever door een arts geholpen wilden worden die ook rookt omdat ze zich dan minder beoordeeld voelden worden… geen idee of dat klopt maar was benieuwd
Nooit over nagedacht want geen kinderen maar het lijkt mij heel arelaxed en niet opladend als je dan als moeder thuis jong kind(eren) hebt en op je werk ook. Hoe ontprikkel je dan?
voormalig leidster van mijn kind is om die reden gestopt en is postbode geworden
Ik werk met jonge kinderen (geen kdv) in dezelfde leeftijd als mijn eigen kinderen en het is soms echt intens. Het scheelt dat dat wel maar een korte periode van een paar jaar is. Nu mijn eigen kinderen ouder worden, wordt het gat met de leeftijd van de kinderen op mijn werk groter en dat maakt echt al veel verschil.
Ik zou het echt niet trekken als de doelgroep op mijn werk ook ouder zou worden en je thuis steeds in dezelfde situaties zit als op je werk.
Het maakt me geen zak uit maar ik vind de jonge leidsters zonder kinderen vaak wel het beste/leukste.
Nou dit is helemaal mijn persoonlijke ervaring. Maar ik heb wel eens het idee dat de medewerksters die zelf ook moeder zijn vaak veel uitgebluster en ‘vastgeroest’ zijn. In ons geval zijn dit dan ook vrouwen waarvan de kinderen tieners of ouder zijn. Mn kind zat dus eerst op zo’n groep met allemaal moeders. Stonden ze daar weer met een chagrijnige kop als je je kind komt brengen, kon geen normale hoi vanaf . Op een gegeven moment moest ik op het matje komen omdat mn peuter iemand een duw had gegeven en zichzelf had gebeten:roll_eyes:. Maar NU! Zit ie op een nieuwe groep met allemaal jonge, niet moeder zijnde PM’ers en ze zijn geweldig. Lekker veel energie om dingen te ondernemen, lief naar de kinderen, bedenken allemaal leuke activiteiten, gewoon top.
Slaap je ‘s nachts met de slaapkamerdeur open of dicht?
- Open
- Dicht
- Afwisselend
0 stemmers
Zou heel graag open willen, maar dan liggen onze katten binnen no-time bovenop ons. Of ze geven net zo lang kopjes tot we ze snoepjes geven.
Ook voor de brandveiligheid vooral. M’n katten zijn gelukkig heel beleefd ondanks dat ze het liever anders zien.
Dit is juist de reden dat hij open moet bij mij, ik doe geen oog dicht als de deur dicht is. Mijn kat is nogal een diva en wil overal kunnen wandelen. Voordeel is wel dat ze na haar avondknuffels ergens anders gaat slapen, vervolgens pas terugkomt als ik geluid maak voor ochtendknuffels. Ik ben me er erg bewust van dat ik haar verpest heb.
Ligt eraan of mijn hond bij mij slaapt. Die kan niet tegen dichte deuren (zeikerd)
Ik weet dat deuren eigenlijk dicht moeten voor de brandveiligheid, maar ik vind dat niet fijn dus heb dag en nacht alle ramen en deuren open op de bovenverdieping. (Behalve als het echt flink stormt ofzo)
Ik ben zelf pm’er en ben mijn werk echt anders (beter vind ik) gaan doen sinds ik zelf moeder ben. Ik heb meer inzicht in hoe baby’s ‘werken’ en kan beter aansluiten bij wat er thuis gebeurt en wat belangrijk is voor een baby of jong kind.
Ik herken overigens echt wel wat @chachaloco zegt bij sommige collega’s, dat ze zelf oudere kinderen hebben en dan wel oordelend kunnen zijn naar hoe ouders van de jonge kinderen die ze op de groep hebben dingen aanpakken.
En @Zemraluani ja hoe ontprikkel je dan is een goeie vraag, ik zit daar dus zelf middenin en ja dat is echt zwaar. Ik zorg 24/7 voor kleine kinderen en ben soms ook echt jaloers op mijn vriend die op werkdagen ‘lekker’ achter de computer zit en tussen volwassenen leeft. Heb nu nog verlof want net een baby gekregen maar ik kijk er daardoor ook niet per se naar uit om weer te gaan werken want dan verandert er eigenlijk weinig, behalve dat ik op veel meer kinderen tegelijk moet passen en een werk-tshirtje aanheb. Ohja en dat ik niet ook nog een huishouden hoef te runnen tussendoor, dat is dan 's avonds pas weer
Lijkt me heel erg pittig en kan me ook voorstellen dat je soms dan gewoon overloopt en om je heen gaat kijken. Tegelijkertijd wel heel mooi dat je juist door je eigen ervaringen je werk beter bent gaan doen. En als je kinderen ouder worden, zit je ook wat minder constant in het ‘kleine grut’, even ervan uitgaan dat je geen bso doet, want dan is het een ander verhaal.
In mijn ervaring ruiken rokers dit zelf niet, ook niet bij andere rokers. Ik heb een keer een gesprek gehad met iemand die niet geloofde dat ik het kon roken als hij terugkwam van het roken (was een collega) en mijn ouders (rokers) geloven ook niet dat je kleren ruiken naar rook als je in een huis bent geweest waar gerookt wordt. Any rokers die kunnen bevestigen dat je het idd niet ruikt bij een ander?
- Ik rook en ruik het WEL bij een ander
- Ik rook en ruik het NIET bij een ander
- Ik rook niet en ik ruik het wel
- Ik rook niet en ik ruik het niet en ga een consult inplannen bij de KNO-arts
0 stemmers
Ik rook niet meer, maar kan wel bevestigen dat ik het nu véél meer ruik dan toen ik nog wel rookte. Toen viel het me bijna nooit op.
Ik heb een keer voor mijn opleiding anonieme feedbackformulieren naar mensen verzonden en eentje stonk zo ontzettend erg naar rook toen ik die terug kreeg dat ik alsnog precies wist van wie die kwam
Als ik op mijn werk naar de wc ga waar daarvoor een van mijn rokende collega’s is geweest, dan kies ik een ander hokje. En collega’s roken buiten, niet stiekem op de wc, lijkt wel zo soms dus.
Ja, ik had ook een collega en ik kon in mijn kantoor gewoon ruiken wanneer hij aan het begin van de gang was geweest!!!
Mijn manager vond dat zo vies dat hij liever wilde dat we in een andere meeting room met hem afspraken
Oh en een andere collega rookte af en toe op he terras en ik kon dan op maandag aan zijn adem ook ruiken of hij in het weekend had gerookt