Mijn ogen Edit: of is dit genderneutraal bedoeld? In dat geval heel bewust van je
Haha ik dacht bewust vanuit: man of vrouw kan die wens hebben en die āzeurā zijn
Ik herinner me dat we vroeger op school bij Nederlands soms voor de klas moesten discussiƫren. Je kreeg dan niet alleen een stelling, maar ook een standpunt toegewezen, zelfs als je het eigenlijk eens was met het standpunt dat de tegenpartij toegewezen kreeg.
Heb jij dat ook zo meegemaakt? En hoe vond je dat?
- Dat ging me goed af
- Dat ging me niet goed af
- Ik kan sowieso niet discussiƫren
- Wij mochten zelf ons standpunt innemen daarom ging het me goed af
- Wij mochten zelf ons standpunt innemen maar ondanks dat ging het me niet goed af
0 stemmers
Ik herinner me een les waarin ik een standpunt moest verdedigen waar ik het zelf totaal niet mee eens was. Dat ging zo slecht dat ik steeds per ongeluk de tegenpartij begon te verdedigen. Achteraf vraag ik me af, is dat eigenlijk niet meer acteren dan discussiƫren? Of is het juist een waardevolle vaardigheid om te kunnen praten over een standpunt waar je zelf niet achter staat?
Tuurlijk is dat een waardevolle vaardigheid, want je moet je er dus voor inleven, bewust beargumenteren en dan ook nog eens overtuigend overkomen.
Wij deden dit ook op school maar dan schrijvend. Ik vond het juist een leuke uitdaging om een goed betoog te maken voor iets waar ik helemaal niet achter stond. Ik heb volgens mij de pro doodstraf moeten beargumenteren (ben helemaal niet pro) en dit soort oefeningen zorgt er wel voor dat je je meer in de andere standpunten gaat inleven
Ik herinner mij dit als debatteren en ik vond het leuk (wel leuker als ik een standpunt waar ik achter stond mocht verdedigen, haha), en het lijkt mij waardevol omdat je je moet inleven in een andere mening wat mij op zichzelf een waardevolle skill lijkt voor een beetje medemenselijkheid, en daarnaast (tegenstrijdig) helpt het je ook om overtuigender te zijn als je het vermogen hebt te bedenken wat de argumenten van een ander zullen zijn en hoe je daar op inhaakt. In mijn herinnering moest je bij de voorbereiding ook nadenken over argumenten van de andere partij en tegenargumenten formuleren.
Wij doen het nog steeds wel eens op werk. Debatteren is een heel nuttige vaardigheid.
Ik vond het zelfs zo leuk dat ik in de debatclub van school zat . Zelfs meegedaan met het NK Schooldebatteren.
Jaaa ik ook!! Helemaal in het gemeentehuis geraakt en nog naar de tweede kamer als debat club uitje . Op de foto met Rutte en een rondleiding van Fred Teeven.
Goals
Wat eet jij als ontbijt?
- Brood (in elke vorm)
- Havermout / brinta
- Chiapudding
- Ontbijtkoek
- Crackers
- Yoghurt/kwark
- Muesli/cornflakes
- Fruit
- Wisselend
- Niks
0 stemmers
Wisselend maar vaak wel een hele periode hetzelfde. Sinds twee jaar in de zomer meestal Griekse yoghurt met relatief gezonde krokante muesli (van de Albert Heijn) en vers fruit, in de winter meestal havermout met sojamelk, appel (soms banaan als ik geen appel heb) en kaneel.
Soms brood met ei oid als mān partner ontbijt voor mij maakt of als ik daar een keer meer zin in heb.
Oh, ja dat bedoel ik idd, debatteren!
@Zonnestraaltje Ik kan het mij niet herinneren of wij dit schriftelijk hebben gedaan, maar daar zou ik dan wel beter in zijn geweest omdat je dan goed kunt nadenken over wat je opschrijft terwijl je in zoān debat natuurlijk adequaat moet reageren op je āātegenstanderāā en mijn hoofd daar met brainfarts op reageerde omdat ik het helemaal eens was met degene voor me.
Hoe noem jij de persoon waarmee je in een hetero relatie zit?
- Mijn man
- Mijn verloofde
- Mijn vriend
- Mijn partner
- Nog iets anders
0 stemmers
In het Engels noem ik hem wel altijd husband, voelt gek om hem boyfriend te noemen, dat klinkt alsof we 16 zijn
Ja ik zeg in het Engels dus vaak partner (want niet getrouwd) om dezelfde reden.
Ik vind āmijn manā juist klinken alsof ik bejaard ben. Zeg dus vriend of partner, ook al ben ik getrouwd, hij is nog steeds die dingen dus tja.
Wisselend mijn vriend/partner/man (ook al zijn we niet getrouwd)
Maar in het voorbijgaan hubby