Stel je persoonlijke vraag #55

Je hebt een elektrische fiets en je neemt de accu ergens mee naar binnen (bios/restaurant/museum oid). Je wordt erop aangesproken dat dit niet mag ivm brandgevaar. Je moet de accu dus in je fiets laten. Wat vind je hiervan?

• Begrijpelijk
  • Overdreven
  • Vervelend
  • Anders,

0 stemmers

3 likes

Hoe kan je het tegelijkertijd overdreven en begrijpelijk vinden? @Luzarl

1 like

Als je ziet hoe belachelijk veel schade die dingen kunnen aanrichten, vind ik het nog bizar dat mensen die gewoon opladen op bv het aanrecht

Omdat ik het dan dus zou begrijpen maar het wel vervelend zou vinden als ik hem in de fietstas moet laten omdat ik dan bang ben dat mijn accu gestolen wordt.

1 like

Maar als hij niet aan een lader hangt kan hij toch niet spontaan in brand vliegen?

2 likes

Jawel Elektrische fiets vliegt in brand zonder duidelijke oorzaak: "Hij zat niet in de oplader" | VRT NWS: nieuws

1 like

En wanneer je de lader geblust hebt, de lader in een emmer water gooien, want de brand kan weer oplaaien.

Mijn ouders hebben beide fietsen in huis staan i.p.v. in de schuur. :upside_down_face:

1 like

Ik vind dat gesjouw met die laders sowieso irritant en suf

13 likes

Bij ons op kantoor wordt een nieuwe fietsenstalling buiten het pand gebouwd omdat vanwege brandweervoorschriften inpandig geen ebikes mogen staan. Accu’s van gereedschappen mogen ook alleen in een speciale kluis inpandig bewaard worden.

1 like

Boeiend. Ik loop liever met m’n accu rond dan dat ik geld moet neerleggen voor een nieuwe

3 likes

Nou, liever op het aanrecht waar je in de buurt bent en het merkt als ie in de fik vliegt. Dat liever dan ergens ongezien in een garage, toch? Of hoe zou je zo’n ding dan veilig op moeten laden?

2 likes

Dat ze om de haverklap gejat worden vind ik nog veel suffer, niemand sleept er voor z’n lol mee

1 like

Als je ziet hoe snel de rookontwikkeling is en verder fikt, wil je dat risico echt niet in je huis lopen, en alle schade. Als in de schuur fikt, kom je daar ook snel genoeg achter, en is het hopelijk alleen je schuur met schade.

Precies wat @Mexi zegt inderdaad.
Als je er bij bent als dat ding op het aanrecht ontploft ben je te laat. Zoek maar wat filmpjes op, op Youtube. De impact is bizar.

Edit: eigenlijk zou je een speciale kluis moeten hebben waar je ze in kan opladen. Die dus de impact van de ontploffing kan minimaliseren (speciale kluis dus haha, geen geldkluisje oid)

@Huismus helaas kan dat dus wel. En de impact is echt enorm.

Ik ben geen brave hendrik hoor en doe ook dingen die mogelijk brandgevaarlijk zijn (telefoon oplader naast het bed bv). Maar ik heb hier in mijn werk te vaak mee te maken dat ik het echt niet aan zou durven.

1 like

Nu je weet hoe het is om volwassen te zijn:

• Ben ik het liefst volwassen
  • Zou ik toch weer liever kind willen zijn

0 stemmers

2 likes

Volwassen met een salaris: 100%. Volwassen met steeds parttime werken/werkloos geldtekort was echt rot.

4 likes

Bij ons in het appartementencomplex hebben we fietsenstallingen in de garages onder het gebouw waar ook veel e-bikes geparkeerd staan
 :sob::sob::sob:

Als het echt gevaarlijk is, hoop ik dat er voor de hele EU een verbod komt om e-bikes ergens binnen/in een garage te parkeren. Niet dat dit fenomeen dan in Nederland bekend is, en hier in Oostenrijk (waar ik woon) hebben ze nog geen idee! :sob::sob::sob:

2 likes

Ik zou vooral zo graag zoveel minder zorgen willen hebben. Al kan ik nu wel beter loslaten wat anderen van me vinden dan toen.

8 likes

Gewoon normale fiets kopen dan

4 likes

Als ik een zorgeloze kindertijd en jeugd had kunnen hebben had ik daar voor getekend, maar ik ben heel dankbaar en trots hoeveel ik zelf als volwassene heb kunnen rechttrekken. Dus ik kies voor volwassen tijd.

Edit:
Waarschijnlijk ook grotendeels omdat ik als volwassene grotendeels zelf verantwoordelijk en van invloed ben op mijn levensloop.

9 likes