Stel je persoonlijke vraag #55

Ze is toch negen jaar ouder? 26 dacht ik

2 likes

Ja!!! En ik vind het hele genezingsproces ook erg leuk om mee te maken. Dat het gewoon elke dag weer een beetje geneest, daar kan ik echt van genieten.

1 like

Maar wat wil je doen dan, hem vastbinden? Mijn kind is bepaald geen avonturier dus ik maak me hierover geen zorgen maar volgend jaar is de 17e verjaardag en behalve goede gesprekken en goed voorlichten zie ik niet goed hoe ik zo’n reis kan verbieden

1 like

Nee precies, daarom zou ik er wel een open gesprek over willen voeren en als hij per se wil gaan, ga ik wel mee.

Oh zo bedoel je, ik dacht dat ie helemaal niet mocht gaan (waar ik me als moeder helemaal in kan vinden) en dan zit ik naar mijn puber te kijken en denk ‘geen idee hoe ik dat tegen zou moeten houden behalve opsluiten’

Al moet ik hem aangeven bij douane van Schiphol, ik zou echt alles doen om hem hier te houden.

35 likes

Maar een jaar later (maand? misschien wordt hij al snel 18) kan je het al niet meer verbieden. Dan laat ik hem liever minderjarig gaan en dat ik er dan bij ben

Ik zou nog eerder een vliegticket kopen zodat ze hem in Nederland kan bezoeken dan dat ik mijn kind alleen die kant op laat gaan.

2 likes

Ja, ik weet niet hoor maar op mijn 18e was ik niet opeens een vrije vogel. Misschien ook een cultuurding, maar mijn familie had nog best wel grip op me in die net-volwassen periode.

13 likes

Hoezo zou je het hem niet meer kunnen verbieden omdat hij 18 is?

En pubers zijn rebels, maar op je 17e in je eentje een ticket naar india boeken (van welk geld?) en dan er ook heen gaan terwijl je ouders het verbieden zie ik echt niet zo snel gebeuren. Deze situ lijkt me echt iets wat je met al je macht moet voorkomen.

2 likes

Zelf had ik op die leeftijd wel meer dan €1000 spaargeld. Ik had prima alleen naar Delhi kunnen vliegen als ik dat had gewild.

Gemiste kans voor die vrouw dat ze jou dan niet online was tegengekomen :ok_hand:

27 likes

Ik die tegen mijn moeder riep: “Als ik 18 ben dan heb je niets meer te zeggen en ben ik hier weg” :clown_face::clown_face:

10 likes

Want?

1 like

Ja sorry ik wilde hier reageren met een foto met de zoekwoorden: indian+wedding+lesbian+teenager maar er kwam gek genoeg niks uit wat precies bij die omschrijving paste!! :woman_shrugging:

2 likes

Ik heb iets gelijkaardig van dichtbij gezien, en het kan als familie echt heel moeilijk zijn om zoiets tegen te houden. In dat geval is dat dus totaal niet gelukt. Zij was ook net 18, en had een jaar gereisd (waardoor ze zich ook onafhankelijker voelde van haar familie denk ik), en is toen ze net meerderjarig was getrouwd in een ander land met iemand die meer dan 25 jaar ouder was.

Bestaat dat huwelijk nog? Hoelang houdt/hield het stand?

2 likes

En heeft het standgehouden? Mijn schoonbroertje staat op het punt zijn vriendin in Thailand ten huwelijk te vragen. Inclusief totaal ondoordacht plan om daar naartoe te verhuizen want ‘het is zo lekker goedkoop’. Hij realiseert zich niet dat hij dan zijn Europese inkomen niet heeft of zijn moeder die hem uit de brand helpt. Maarja totaal niet voor rede vatbaar dus hij komt er vanzelf wel achter.

1 like

Ik heb zelf in zo’n situatie gezeten (alleen niet romantisch) waarin mijn ouders verboden dat ik naar Amerika zou vliegen om internet vriendinnen te bezoeken die ik nog nooit in het echt had gezien en toen ik 18 werd ben ik gewoon gegaan en konden ze me niet tegenhouden. Het was zelfs de eerste keer dat ik ooit ging vliegen :sweat_smile:

Ik zou mijn kind andersom ook tegen willen houden hoor maar in de praktijk is dat wel lastig als je 18 bent.

8 likes

@Chesirecat Nee ze zijn in elk geval geen koppel meer!