Stel je persoonlijke vraag #55

Ja ik vind sporten bijv niet per sé ontspannend maar meer een noodzakelijk kwaad, maar ken zat mensen die helemaal zen worden van hardlopen of 3x per week naar de sportschool gaan. Zou sporten bij mezelf dus niet een hobby noemen, maar lezen, wat ik wel doe ter ontspanning, weer wel. Misschien weer niet als ik vooral voor werk oid vakliteratuur MOET lezen.

7 likes

¿Wat bedoel je met ‘lezen’? Ooo je bedoelt reading challenges? Booktok? Welke app heb je dan om alles bij te houden? Heb je wel de beste ereader?

13 likes

Niet ik die op dit moment een serie herleest en het erg vervelend vindt dat die niet mee telt voor m’n reading challenge :sweat_smile:.

1 like

Ieuw dan zit je het echt voor niks te doen

6 likes

Ja dit haalt echt het plezier uit het herlezen weg :(.

Ik heb altijd het gevoel dat op dit forum veel meer linkshandigen zitten dan normaal.

2 likes

Ik was ooit linkshandig, nu rechtshandig.

3 likes

Ik kan nog niet eens een glas vullen met drinken met links. Hoop ook dat mijn rechterkant nooit gaat uitvallen, want dan kan ik zo het verzorgingstehuis in.

2 likes

ik wist niet dat dat kon wow

Hoe ziet jouw leeshoekje eruit?? Welke kleur verf moet ik ervoor kiezen??

Wat kan ik nog meer kopen om me af te leiden van de leegte van mijn bestaan??

7 likes

Dat herinnert me eraan dat ik ook een hekel heb aan het concept “hoekjes” in een inrichting. En al helemaal aan “styling” van “hoekjes” met “accessoires”

7 likes

haha lol, ik zeg ook niet dat het niet “gewoon” hobby’s zijn, maar wel dat ik het niet zo zie (voor mij)/het voor mij niet passend voelt het een mijn “hobby” te noemen.

ik lees graag en ik sport graag maar ik zie het allebei ook een beetje als dingen die “moeten”, waar ik wel plezier aan beleef maar die ook goed voor mij zijn en op een bepaalde manier nodig, ofzo? voelt voor mij om eerlijk te zijn ook een beetje als studeren ofzo :laughing: als het kon zou ik m’n hele leven studeren maar dat voelde ook niet als een hobby

@EllaFitzgerald nu ik erover nadenk, mijn associatie met hobby is denk ik als je iets doet zonder dat je er enige verwachting bij hebt of eisen aan stelt of iets, dat het eigenlijk gewoon tijdverdrijf is? zoals dat ik laatst ben begonnen met schilderen en dat is dan echt iets dat ik leuk vind om te doen maar waarbij ik geen enkele verwachting heb in de vorm van resultaat oid. dat zou ik dan wel een hobby noemen voor mezelf :woman_shrugging: en natuurlijk word je wel beter als je iets langer doet, maar dat dat niet het doel is ofzo? i dunno

disclaimer: dit is mijn associatie

1 like

Mijn moeder vertelde dat ze vroeger door de leraar met een liniaal/stok werd geslagen op haar linkerhand zodat ze rechtshandig werd :smiling_face_with_tear:

3 likes

Is dit het meest bizarre wat jij in je leven hebt gehoord?

• 100%
  • Wel een van de meer bizarre dingen
  • LOL, nee natuurlijk niet

0 stemmers

1 like

omg ja ik wist wel dat zulke dingen vroeger gebeurde, echt heel raar. maar ik ging er eigenlijk vanuit dat @kaworu daar te jong voor is

2 likes

Ja ik vind voetbal bijv wel mijn hobby want dat doe ik puur omdat ik het leuk vind en is daarnaast ook nog een sport. Ik ga ook naar de sportschool maar dat vind ik eigenlijk niet echt leuk maar doe ik omdat het goed voor me is. Heb vandaag ook alweer m’n hele huishouden gedaan omdat ik as we speak het naar de sportschool gaan weer eens zit uit te stellen. Dus ja sporten kan in mijn ogen een hobby zijn maar hoeft niet per se.

3 likes

Ga jij naar de pedicure?

• Ja, om medische redenen
  • Ja, om schoonheidsredenen
  • Nee maar wil ik eigenlijk wel
  • Gewoon nee

0 stemmers

4 likes

Laatst één gebeld, kon ik over 3 maanden een afspraak maken. Nou laat maar dan.

4 likes

Ik had altijd snel een likdoorn dus ging iedere 6 weken. Sinds ik barefoot schoenen draag heb ik dit probleem niet meer. Maar ik vind m’n voeten zo fijn en mooi na de pedicure dus ik ga wel graag.

4 likes

Eigenlijk alleen vlak voor vakantie en in de zomer

2 likes