haha lol, ik zeg ook niet dat het niet “gewoon” hobby’s zijn, maar wel dat ik het niet zo zie (voor mij)/het voor mij niet passend voelt het een mijn “hobby” te noemen.
ik lees graag en ik sport graag maar ik zie het allebei ook een beetje als dingen die “moeten”, waar ik wel plezier aan beleef maar die ook goed voor mij zijn en op een bepaalde manier nodig, ofzo? voelt voor mij om eerlijk te zijn ook een beetje als studeren ofzo
als het kon zou ik m’n hele leven studeren maar dat voelde ook niet als een hobby
@EllaFitzgerald nu ik erover nadenk, mijn associatie met hobby is denk ik als je iets doet zonder dat je er enige verwachting bij hebt of eisen aan stelt of iets, dat het eigenlijk gewoon tijdverdrijf is? zoals dat ik laatst ben begonnen met schilderen en dat is dan echt iets dat ik leuk vind om te doen maar waarbij ik geen enkele verwachting heb in de vorm van resultaat oid. dat zou ik dan wel een hobby noemen voor mezelf
en natuurlijk word je wel beter als je iets langer doet, maar dat dat niet het doel is ofzo? i dunno
disclaimer: dit is mijn associatie