Stel je persoonlijke vraag #55

Hoezo zou je het hem niet meer kunnen verbieden omdat hij 18 is?

En pubers zijn rebels, maar op je 17e in je eentje een ticket naar india boeken (van welk geld?) en dan er ook heen gaan terwijl je ouders het verbieden zie ik echt niet zo snel gebeuren. Deze situ lijkt me echt iets wat je met al je macht moet voorkomen.

2 likes

Zelf had ik op die leeftijd wel meer dan €1000 spaargeld. Ik had prima alleen naar Delhi kunnen vliegen als ik dat had gewild.

Gemiste kans voor die vrouw dat ze jou dan niet online was tegengekomen :ok_hand:

27 likes

Ik die tegen mijn moeder riep: “Als ik 18 ben dan heb je niets meer te zeggen en ben ik hier weg” :clown_face::clown_face:

9 likes

Want?

1 like

Ja dat. Ik heb echt vaak “niet onder mijn dak” gehoord. Daarnaast luisterde ik onbewust ook echt wel naar advies als ik er nu op terug kijk.

1 like

Ja sorry ik wilde hier reageren met een foto met de zoekwoorden: indian+wedding+lesbian+teenager maar er kwam gek genoeg niks uit wat precies bij die omschrijving paste!! :woman_shrugging:

2 likes

Ik heb iets gelijkaardig van dichtbij gezien, en het kan als familie echt heel moeilijk zijn om zoiets tegen te houden. In dat geval is dat dus totaal niet gelukt. Zij was ook net 18, en had een jaar gereisd (waardoor ze zich ook onafhankelijker voelde van haar familie denk ik), en is toen ze net meerderjarig was getrouwd in een ander land met iemand die meer dan 25 jaar ouder was.

Bestaat dat huwelijk nog? Hoelang houdt/hield het stand?

1 like

En heeft het standgehouden? Mijn schoonbroertje staat op het punt zijn vriendin in Thailand ten huwelijk te vragen. Inclusief totaal ondoordacht plan om daar naartoe te verhuizen want ‘het is zo lekker goedkoop’. Hij realiseert zich niet dat hij dan zijn Europese inkomen niet heeft of zijn moeder die hem uit de brand helpt. Maarja totaal niet voor rede vatbaar dus hij komt er vanzelf wel achter.

1 like

Ik heb zelf in zo’n situatie gezeten (alleen niet romantisch) waarin mijn ouders verboden dat ik naar Amerika zou vliegen om internet vriendinnen te bezoeken die ik nog nooit in het echt had gezien en toen ik 18 werd ben ik gewoon gegaan en konden ze me niet tegenhouden. Het was zelfs de eerste keer dat ik ooit ging vliegen :sweat_smile:

Ik zou mijn kind andersom ook tegen willen houden hoor maar in de praktijk is dat wel lastig als je 18 bent.

8 likes

@Chesirecat Nee ze zijn in elk geval geen koppel meer!

Als je alleen woont, eet je dan voor de tv/scherm met filmpje oid?

• Ja
  • Vaker wel dan niet
  • Vaker niet dan wel
  • Nooit

0 stemmers

Ik woon dus nu tijdelijk alleen en ik vind het echt moeilijk (oke, ik probeer het niet eens) om geen scherm aan te hebben tijdens mijn dag. Vind achtergrondgeluid gewoon fijn en eet nu elke dag voor de tv. Vind ik ook niet erg, maar deed dat nooit toen wij samen woonden.

4 likes

Jammer

3 likes

Ja en dan lopen ze weg ondanks een verbod die kant op te gaan, ik had vroeger een vriendin die van alles wilde en niks mocht die ging gewoon liften en zwart rijden met de trein totdat ze was waar ze wilde zijn. Kijk ik keur niks goed en ik moet er niks van hebben maar je pakt ze op die leeftijd niet meer onder de arm wilde ik maar zeggen

1 like

Ik heb sowieso nauwelijks ooit naar schermen gekeken tijdens het eten enzo, maar dingen doen zonder achtergrondgeluiden op heb ik pas sinds een paar maanden bewust in mijn leven geïmplementeerd en ik vind het echt confronterend (en een beetje verontrustend) hoeveel beter ik me voel sinds ik daarmee begonnen ben. Ik geloof dat, ik sinds ik mijn eerste mp3-speler als twaalfjarige kreeg, twintig jaar lang nooit iets wat langer dan vijf minuten duurde in mijn eentje zonder muziek/een podcast/een luisterboek op de achtergrond heb gedaan. :smiling_face_with_tear:

5 likes

Love dit :smile:

2 likes

Kotsen

• Neutraal
  • Beetje onprettig
  • Heel onprettig
  • Beetje prettig
  • Heel prettig

0 stemmers

1 like

Reden voor totale paniek, zowel zelf kotsen als anderen die kotsen

14 likes

Vooral de extreme misselijkheid vooraf is heel vervelend.

9 likes