Stel je persoonlijke vraag #55

Onprettig gevoel, maar achteraf vaak meteen een opluchting

8 likes

Ik vind het idee/concept wel een beetje prettig maar de enige keren dat ik moet kotsen ben ik zodanig ziek dat het altijd bovenop nog meer lichamelijke ongemakken komt waardoor het een hel is

5 likes

ja sowieso opluchtend, misselijkheid is mijn grootste plaag en vijand al vanaf kind en kotsen lost dat op

maar ik vind het ook een chill gevoel dat je je volledig moet overgeven aan je lichaam, t voelt bijna grounding soms? als een geestelijke ontlading ofzo, tijdens overgeven kan je toch niet nadenken of piekeren of wat dan ook, je wordt helemaal overgenomen door je lichamelijke functies

12 likes

Ja precies. Tenzij je ook aan de schijt bent, dan is het niet meer grounding maar gewoon kut.

5 likes

ik heb 1 keer zieke voedselvergiftiging double dragon stylo gehad, gecombineerd met een helse kater én de eerste dag van mn ongesteldheid

heb me nog nooit zo wanhopig gevoeld denk ik, ergste paar dagen van mn leven op lichamelijk gebied

4 likes

Als je een beetje misselijk bent door brakheid oid en dan een keer kotst, wat mega oplucht, is het best prettig ja? Met een voedselvergiftiging 500 keer achter elkaar kotsen met van die spastische nakrampen is echt de hel

9 likes

Ik kots eigenlijk alleen tijdens ultra’s (lol, niet elke ultra) vaak is dan door de warmte ofzo, en dan is het gewoon prettig om te kotsen want dan ben je niet meer misselijk en voel ik me gelijk beter en kan ik gewoon door ipv last van mijn maag hebben.

4 likes

Ik zit onder een steen maar wat is een ultra :see_no_evil:

Zelf kotsen als ik thuis ben en op de juiste plek in huis ben: wel prima. Andere mensen die over hun nek gaan: ik vergeet het nooit meer en kan er 20 jaar later nog misselijk van worden. Ik kan me nog precies herinneren hoe het eruit zag toen een ander meisje bij het animatieteam op de camping over haar nek ging, ik was toen zelf max vijf ofzo.

2 likes

Ja t stomme is dat ik nu ook denk: wat een aanstellerij en ik eigenlijk niet kan uitleggen wát ik er in die situatie zo verschrikkelijk aan vind. Want ik ben niet bang er zelf ziek van te worden, ook niet dat iemand er in stikt want het gebeurd ook als iemand gewoon boven het toilet hangt en er weinig gevaar is. Dus ik ook niet onder woorden kan brengen waar het hem precies in zit en ik het ook waanzinnig aanstellerig van mezelf vindt nu en mezelf elke keer voorneem een volgende keer niet helemaal op tilt te slaan. Tot het moment daar is en ik gewoon niet toerekeningsvatbaar meer ben. In het allerbeste geval durf ik je een emmer toe te schuiven, ga ik ver weg zitten met mijn oren dicht en als het klaar is dan kom ik wel water brengen.

5 likes

wat heb je liever?

• koorts
  • verkouden/verstopte holtes

0 stemmers

2 likes

Heb echt jaaaren geen koorts gehad tot begin dit jaar toen ik de griep kreeg maar het was wel echt veel kutter dan ik me herinnerde :joy:

3 likes

Dat is langer hardlopen dan 42.195m (marathon); 50km of 100km of 162km of 200km. Etc.

2 likes

Kan mij gewoon niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst 38+ graden had en hoe ik me destijds voelde.

4 likes

Wanneer had jij voor t laatst écht goeie koorts, toch wel echt 39,5 of hoger anders noem ik het verhoging.

• Dit jaar
  • De afgelopen 5 jaar
  • De afgelopen 10 jaar
  • De afgelopen 15 jaar
  • Echt als klein kind wss
  • Nooit??

0 stemmers

2 likes

Koorts, puur omdat ik me daar makkelijker aan over kan geven

9 likes

Ik heb dit jaar ook griep gehad met koorts en het was KUT! Een week lamlendig gelegen en daarna nog zeker drie weken moeten herstellen qua vermoeidheid en lichamelijke conditie. Was echt vergeten hoe slecht je je dan voelt idd :sweat_smile:

4 likes

De spierpijn en hitte- en koude golven die dagenlang aanhouden. En daarna nog weken vermoeidheid. En dan aansluitend holtes verstopt, hoop dat ik dat heel lang niet meer hoef te krijgen.

3 likes

ik vond het minder kut juist! maar misschien omdat het nieuw voelde, had sinds mn kindertijd geen koorts meer gehad. vond het wel interessant om spierpijn te voelen op bizarre plekken en te zien hoe snel je koorts omlaag gaat als je pijnstilling neemt

@Shaaar ja zo ervaarde ik dat ook, veel minder continu ongemak en irritatie dan wanneer je neus en oren dicht zitten en je amper kunt ademen

3 likes

De hele tijd misselijk zin en vanalles wat in je maag komt beginnen te kosten is heel vervelend, vermoeiend en uitdrogend, geen aanrader

3 likes

Ik dacht een drugs of festival hahaha. Maar dit klinkt inderdaad logischer :sweat_smile:

7 likes