Stel je persoonlijke vraag #55

Als ik eenmaal kots stopt het niet meer. De misselijkheid blijft, en kan dan niks eten of drinken (oke cola gaat soms net), en lig huilend naast de wc om meer uit te kotsen (of gal als er niks meer inzit).

Dus nee kotsen is voor mij echt de hel.

1 like

hahah ik vind net dit artikel: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/gestolen-mobieltje-mark-rutte-terecht~bf7d26ae/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Later bleek dat de dief met de gestolen telefoon sms’jes had verstuurd. Rutte zei in de radioshow dat hij er nooit echt bij had stilgestaan wat voor gevolgen het verlies van het mobieltje zou kunnen hebben. ā€˜Er zitten allerlei nummers in waarvan ik graag heb dat ze vertrouwelijk blijven. Ik wist ook niet dat je het adressenboek kon beveiligen, maar dat ga ik nu in ieder geval doen.’

11 likes

Haha bij mij is dit ook zo: naar een van de filialen van mn werk is het 20 minuten met de auto of 1 uur en een kwartier met het OV (edit: een uur en 40 minuten zelfs) En een collega woont op 25 minuten afstand met de auto, of 2 uur en een kwartier met het OV. Ik pak dus zoveel makkelijker de auto haha

1 like

Heb je wel eens serieus visitekaartjes gebruikt?
Ik kreeg een hele stapel bij m’n eerste baan, maar echt nooit iets aan iemand gegeven of gekregen

• Ja die wisselde ik serieus uit
  • Ik had ze wel maar niet echt gebruikt
  • Nee ik ben daar te jong voor
  • Nee had ik gewoon niet
  • Nvt, geen werk of werk waarin dit niet gedaan werd

0 stemmers

1 like

Ik deelde alleen kaartjes uit als ik er een kreeg. Maar toen ik begon met werken was dat af en toe wel een ding ja.

3 likes

Heb je wel eens iets gegeven voor een actie op voordekunst?

• Ja
  • Nee
  • Bijna

0 stemmers

Je bent bij een vriend op de fiets langs geweest. Weer onderweg naar huis vraag je je af of je eigenlijk een jas bij je had en die nu bij die vriend vergeten bent. Wat doe je?

• Je belt die vriend even snel op om te checken of je jas daar ligt
  • Je belt je partner die thuis is op om te vragen of je jas aan de kapstok hangt
  • Je fietst verder naar huis en ziet daar wel of je jas er is of niet
  • Je fietst terug om te checken of je jas daar is.

0 stemmers

Hahahaha hier keek ik ook maandelijks op! Dan hing er ineens een gratis stoppen met roken kalender op de wc of kwam er weer een kittenbox binnen (we hadden allang geen kittens meer) :joy::joy:

Good memories

2 likes

Mijn oude baan was heel stoffig, zo was de gemiddelde tijd in dienst ook iets van 12+ jaar ofzo. Ik had daar een accountmanager functie, dus ja, ik gebruikte zeker visitekaartjes. Alleen iedereen moest daar kaartjes hebben, zelfs de vrouwen van administratie die nooit contact hadden met externe.
Mijn 60+ collega bewaarde de kaartjes ook in een map of rolodex :joy:

In mijn laatste functie had denk ik maar 1 iemand van ons team nog kaartjes. Ik niet en ik had ook genoeg contact met externe, maar als je iemands email al hebt is een kaartje zooo niet meer nodig. Echt een wereld van verschil.

1 like

Ik kende het niet dus ging even kijken maar het spreekt me niet zo aan. Het idee is wel sympathiek, maar zie bijvoorbeeld een fotoboek waar ze €24.000 voor willen ophalen, jeeeeezus wat een geld aan 1 fotoboek. Dan denk ik persoonlijk wel dat het zonde geld is, zeker aangezien er zo veel mis is op de wereld, met de natuur en zelfs gewoon armoede in Nederland. Dat het me echt een beetje tegenstaat. Zie nu ook iemand die per se een altviool van €7000 wil hebben omdat ze echt een klik heeft met dat specifieke instrument en niet met een goedkopere. Ja sorry. Maargoed iedereen is natuurlijk vrij zelf te kiezen.

7 likes

Kunst maken kost gewoon helaas veel geld, heeft het altijd gedaan. Ondersteund door overheden of rijke mensen kan het eigenlijk niet bestaan, ook in de geschiedenis niet. Die mensen worden er ook verre van rijk van en willen de wereld verrijken met iets (ja ok niet altijd, subjectief) interessants.

Vanuit mijn eigen veld: top musici hebben instrumenten nodig die gewoon takkeduur zijn, dat is een vereiste voor een goede carriĆØre. Vaak combineren ze het met giften van fondsen, die zeer strenge eisen hebben, en veel eigen spaargeld. Een beroepswaardige viool kost al snel minstens 15k. Het is ook altijd in ruil voor een tegenprestatie dus je krijgt ook zelf iets terug als je doneert, in die zin vind ik het veel beter dan iets dan ā€œgofundmeā€. Ik denk dat het heel goed is dat dit platform bestaat… Het maakt echt veel meer mogelijk voor kunstenaars, laat ze ondernemend denken over tegenprestaties en als je het niet leuk vindt doneer je gewoon niet toch.

En over dat het zonde van het geld is: kunstenaars maken ook veel wat gaat over belangrijke onderbelichte onderwerpen en zijn een spiegel van wat er in de samenleving speelt. Dus ik denk dat het erg kort door de bocht is om te zeggen dat het ā€œzonde van het geld isā€

21 likes

https://faroutmagazine.co.uk/approval-granted-luxury-hotel-israel-co-owned-leonardo-dicaprio/

dit ook, en hij is schijnbaar ook nog de UN Messenger of Peace?

Ik vind het zonde van het geld, ik zie het anders dan jij, kan toch.

2 likes

Ja tuurlijk. Ik denk dat het een goed alternatief is voor subsidies, snap het niet zo goed om hierop te gaan pikken dat het zonde zou zijn.

5 likes

Kaboem nl? Daar moest ik ineens aan denken. Had je ook spelletjes en een eigen website. Of was dit de opvolger van kindertent?

6 likes

Alleen aso als het zoveel is dat de deksel niet meer dicht kan want dan wordt ie in mijn gemeente niet geleegd. Dan zit je als buurman dus met een te volle vak nog 2 extra weken

1 like

Uiteraard, maar dan zou ik niet zeggen ā€˜er is nog ruimte’ haha. Dan is hij gewoon vol.

2 likes

Wat doe jij in de vaatwasser?

• Pannen
  • Messen (koksmes)
  • Houten dingen
  • Bierglazen/wijnglazen
  • Ik heb geen vaatwasser
  • Ik doe al deze dingen niet in de vaatwasser

0 stemmers

Sommige pannen wel, andere pannen niet

21 likes

Ja dat was het!