Ja ik heb dit ook inderdaad; de zomer vakantie-outfits zijn vooral super zomers o.a. korte broek, tops, slippers. Dingen die ik niet naar mijn werk kan dragen dus heb nooit dat ik nog echt moet wassen voor een vakantie… Ook niet als ik een stedentrip of iets heb, dan heb ik genoeg keuze haha voor die paar dagen.
Ben dus ook team Zeer Last Minute ; avond van te voren uiterlijk.
Ik begin een week van te voren, dan staat de caravan voor de deur en dan gooi ik alles wat ik tegenkom en me handig lijkt in een wasmand. Wasmand vol = naar caravan
Alles wat uit de was komt en mee moet gaat er ook meteen in.
En maak een paklijstje (edit: dat doet mn man ) voor de dingen die laatste moment moeten (opladers tandenborstels lenzen enz)
Ik ben zo gestructureerd dat ik mezelf er af en toe mee vermoei haha. Ik begin het liefste twee weken van tevoren met het inpakken van mijn koffer (voor zover dit kan natuurlijk), ik heb een handgeschreven lijstje en ik streep het af als het in mijn koffer zit. Mijn paklijstje is ook verdeeld in categorieën à la badproducten, kleding, schoenen en elektronica. Hit me up als je op vakantie bent en je geen blarenpleisters, ossengalzeep of andere random shit bij je hebt. I’m your gal. Gelukkig vind ik mijn koffer inpakken ook wel onderdeel van de voorpret.
Maar ga je dan alleen maar naar zonnige oorden? En je draagt na werk toch ook weleens iets anders en in ‘t weekend ook? Ben verbaasd haha maar wel chill voor jou lekker overzichtelijk
Ik heb ze wel en veel gebruikt toen de kinderen nog baby waren want al die klein spullen zwerven de tas door maar vind ze voor volwassenkleren niet zo nuttig? Ik gebruik wel een sporttas en geen koffers en die heeft sowieso al 2 aparte vakken die ik gebruik voor ondergoed en sokken. Maar een spijkerbroek of een dik vest past al niet in die organizer. Soms doe ik hm zwemkleding nog apart in zo’n ding maar verder niet eigenlijk.
Inpakken krijg ik altijd wel goed voor elkaar, maar ik sta wel vaak nog te boenen tot veel te laat. Nadeel van een kattenoppas, kan het niet in normale staat achterlaten, wil dan altijd alles nog even extra grondig schoonmaken en vergeet altijd hoeveel tijd dat kost. Sta ik om middernacht nog de plee te schrobben terwijl de wekker om 4:30u gaat.
Maar heb mezelf ook wel aangeleerd om georganiseerd te zijn, heb een lijst in notes met wat ik mee wil nemen/in moet pakken en een to-do lijst, met de dag erbij (als ik bijvoorbeeld op zaterdag vertrek, dan al op maandag en dinsdag specifieke dingen wassen, op donderdag alvast accus opladen en eventueel dingen kopen die ik nog nodig heb, zodat ik als ik wat vergeet dat vrijdag nog kan halen, etc.). Alleen dat stomme schoonmaken is altijd op de laatste dag voor vertrek en duurt toch altijd langer dan ik denk…
Omg dit vind ik zo kut ik heb al 8 jaar katten dus ik moest inderdaad altijd al mn appartement schoonmaken en gereedmaken als ik langer dan een nacht (soms twee nachten als ik de derde dag vroeg terug kwam) wegging. Maar sinds 1,5 jaar woon ik in een gezinswoning wat 3x zoveel schoonmaakwerk is en ik heb nu ook een hond laatst gingen mn partner en ik één nacht weg zonder hond en moesten we dus het hele huis aan kant en schoonmaken (om dan bijvoorbeeld het bed de volgende dag weer opnieuw te kunnen verschonen voor onszelf lol) we zijn helaas geen mensen die ons huishouden standaard op orde hebben dus ben een hele dag bezig geweest voor één nachtje “er tussen uit” haha, wat een stress? Denk de volgende keer wel drie keer na voor ik weer zoiets verzin
En inderdaad dat moet altijd op het allerlaatste moment wat het extra kut maakt
Ohja in het appartement had ik ook een schoonmaker bedenk ik nu, die kwam dan meestal op de dag voor vertrek dus dan hoefde ik alleen het bed te verschonen. Heerlijk vroeger toen vakantie nog ontspannen was!!!
Oh ja, deze vakantie komen er ook mensen in ons huis als we weg zijn. Dat schoonmaken kijk ik idd nog niet naar uit. Wel een voordeel dat ik dan ook een schoon huis terug kom.
Ik heb de app “Packing List Checklist” en heb daar twee standaard lijstjes in staan, eentje voor een stedentrip/weekend weg en eentje voor een langere (zon)vakantie. Voor een volgende vakantie haal ik dan alle vinkjes weer weg en kan ik het lijstje opnieuw gebruiken. Er zit ook een “to do” scherm bij per lijstje dus je kan ook dingen kwijt als vuilnis wegbrengen enzo.
We stonden regelmatig bij een vreemde apotheek voor mijn man en ook al eens het land afgebeld voor een acculader voor de rolstoel, sindsdien is er een Excellijst die hij zelf mag voorlezen en als er iets wordt vergeten los het maar op, goh nooit meer iets thuis laten liggen dat zo van belang is
Hahha ik heb niet eens een huisdier. Maar wil het gewoon schoon achterlaten, zodat ik weer chill in een schoon huis thuiskom (even los van het stof, want dat komt vanzelf binnen een week).
Maar ik ben sowieso een persoon die het huishouden niet altijd op orde heeft. Fulltime werken en sociaal leven hebben meer prio
Hier ook gezegd inderdaad, en altijd als ik zo’n mailtje krijg met: je baby is nu 9 maanden, hij zal nu wel bijna dit of dat gaan doen, dan doet mijn baby dat al ruim 2 maanden zegmaar. Maar mijn eerste had dat ook, dus misschien ontwikkelt deze generatie zich gewoon sneller? En zijn die richtlijnen / overzichten een beetje verouderd?