Stel je persoonlijke vraag #55

Poh wat voor soort baan is dit, lijkt me heerlijk. Heb je toch echt extra vrije tijd op dagen dat je niet hoeft te werken haha.

2 likes

Maar dan zou je bijna zeggen dat het aantal uren dat julle nodig hebben voor je taken structureel te hoog wordt ingeschat. Of zijn het functies waarbij je pieken en dalen hebt? Als ik leidinggevende was van een team waarbij iedereen allerlei privĂ©dingen kon doen en toch z’n werk af kreeg - want daar ga ik dan van uit - zou ik me toch afvragen of we het niet met wat minder fte’s kunnen doen.

8 likes

Ja of gaat de leidinggevende er vanuit dat mensen flexibel met hun uren omgaan maar uiteindelijk wel hun uren maken? Dus dat als je tussendoor een half uur weg bent om je kinderen op te halen dat je dan ook een half uur langer doorwerkt aan het eind van je dag.

10 likes

Ja, dat kan inderdaad ook!

1 like

Of die leidinggevende doet zelf ook van alles tussendoor en vindt het allemaal dikke prima zo. Uit zijn portemonnee wordt het toch niet betaald. En gelijk zou zij/hij/hen hebben haha

22 likes

Als je 6 of 7u werkt ipv 8 kun je vaak net zo veel gedaan krijgen in mijn ervaring, ken niemand die 8 uur lang hard kan werken. Als je dan een uurtje gaat sporten of wandelen oid ben je daarna juist weer fris om geconcentreerd aan het werk te gaan. Juist chill als je daar open over kan zijn op je werk. Ben ook blij dat mijn werk kijkt naar output en niet gaat bijhouden of iedereen wel precies zijn uren maakt, vind dat echt ouderwets.

32 likes

Ik ben de leidinggevende en als mijn team het prima af kan met 7 uur werken en 1 uur iets kan doen wat belangrijk is voor ze dan vind ik dat we een perfecte balans hebben kunnen creëren tussen prestatie en welzijn.

67 likes

Ja, dat is waar, maar krijg jij dat dan ook ‘verkocht’ aan jouw eigen leidinggevende? Wel fijn voor je team dat je er zo in staat.

1 like

Waarom? Ben jij eigenaar van het bedrijf en gaat de winst in jouw zak? Hoezo is het voor jou belangrijk om met zo min mogelijk mensen zo veel mogelijk output te leveren?

26 likes

Jarenlang hier niet aan gedacht en toen zag ik deze post

My life as Liz op MTV

• Ken ik niet
  • Leuk!
  • Wat een afschuwelijke afgrijselijke serie was dat

0 stemmers

Ik snap trouwens wel waarom ze als nerd werd gezien.

1 like

Omg dat is echt gierig!! :weary: ik heb juist het tegenovergestelde, voel me dan bezwaard om dure dingen te eten.

Maar nee van deze persoon is het wel echt onbewust, heeft veel geld en heeft hier niet bij stil gestaan denk ik. En denk dat hij misschien ook wel zou schrikken van de prijs van die drankjes

4 likes

Kan me voorstellen dat dit ook gewoon een goede invloed heeft op verzuim, merk jij daar iets van?

1 like

Ik ben wel eens naar de kapper geweest om mijn haar te verven onder werktijd, was echt 5 uur :sweat_smile:

En ook een aantal weken op mijn thuiswerkdag nog bij mijn vorige baan een aantal uur gewerkt omdat ze om hulp vroegen.

Ik heb 2 thuiswerkdagen en ik had gewoon bijna geen taken op die dagen. Nu heb ik het veel drukker en kan dat niet meer.

2 likes

Ja, geen idee, het lijkt me gewoon niet de bedoeling. Niet dat ik vind dat je 100% productief moet zijn, dat is niemand natuurlijk. Misschien ben ik te calvinistisch.

1 like

Wow 62% die dit onder werktijd doet en niet inhaalt. Ik heb echt zo het verkeerde beroep gekozen.
En @propje ik ben toch echt mijn gehele dienst (die 9 a 10 uur duurt inclusief pauze van een half uur dus netto 8,5-9,5 uur) hard aan het werk (en ja heel moe aan het einde van de dag), dus het kan zeker wel.

5 likes

Je kan altijd nog switchen hoor.

3 likes

Wat is leuker, dieren of kinderen?

• Dieren
  • Kinderen
  • Allebei niet leuk

0 stemmers

3 likes

Ik heb het over kantoorwerk. In het voorbeeld van @Kauai gaan mensen onder werktijd sporten of naar de kapper, ik snap dat dat niet kan als je bijv in de kinderopvang werkt.

1 like

Ja ik heb ook een beroep wat je enkel ‘op locatie’ kan uitvoeren en (een enkele rustige dag uitgezonderd) van begin tot eind bezig ben.

Dan ben ik ook wel een beetje jaloers dat anderen blijkbaar betaald bij de kapper zitten. Maar goed, gelukkig is het wel een leuk beroep.

4 likes

Hehe ja dat overweeg ik ook sterk de laatste tijd, en niet per se vanweg deze reden. Dus wie weet!

2 likes