Zou jij mantelzorger kunnen zijn voor 1 van je ouders?
- Ja
- Nee
- Ik weet het niet
0 stemmers
Ik ken zelf iemand die mantelzorger is voor zn vader en vind het toch best heftig.
Zou jij mantelzorger kunnen zijn voor 1 van je ouders?
0 stemmers
Ik ken zelf iemand die mantelzorger is voor zn vader en vind het toch best heftig.
100% eens met de hoge werkdruk in het onderwijs trouwens (al blijft dat een ergerlijke uitspraak, net als âwacht maar tot je kinderen hebtâ), maar het ligt natuurlijk ook aan wat voor kantoorbaan je nu hebt. Niet elke kantoorbaan heeft lage productiviteit of een lagere werkdruk. Vaak alleen wel meer flexibiliteit om dingen over de dag te verdelen.
Er zijn nu eenmaal meer ârelaxteâ kantoorbanen dan zorgbanen, en vaak worden de niet zo relaxte kantoorbanen dan op zân minst nog heel goed betaald waar dat bij zorgbanen helaas niet altijd het geval is.
Edit: @Jumpsuit ik heb dit gedaan voor mijn vader de afgelopen 1,5 jaar (laatste maanden pas stuk minder dus zou het dan niet meer zo onder mantelzorg scharen) en dat is denk ik ook gewoon iets wat je gewoon doet als je in zo een situatie komt (mits de band oké is). Scheelt wel dat ik niet inwonend zorg moet verlenen dat zou ik wel heel zwaar vinden.
Ik ben het al.
Ik was het een tijdje. Mijn moeder was mantelzorger voor mijn vader en toen had ze een ongeluk en kon een half jaar niet lopen en moest zelf revalideren, heeft een jaar geduurd voordat ze weer zelfstandig kon lopen. Toen heb ik de meeste zorg op me genomen voor allebei. Was echt een zwaar jaar. Ik woonde toen wel nog thuis en had geen werk. Denk als ik nu die zorg zou hebben, met klein kind erbij, dat het meer gepuzzel was. Echt respect voor mensen die dat naast hun werk en gezin doen.
Ik ben dat geweest
Ik ben het ook, 1 volle dag per week en voor nu gaat dat goed maar ik heb wel vrees voor de toekomst. Soms ook nog wat avonden erbij na werk.
Wel met verse tegenzin, maar ik ben dat ook geweest voor mijn schoonmoeder.
Na dit gesprek over werk en tijd en werkdruk ben ik benieuwd: Even helemaal los gedacht van wat realistisch is, wat je nu kan, wie je nu bent etc. Alles is mogelijk. Wat kies je dan? Wie ambieert het om haar hele leven te blijven werken?
0 stemmers
Ik heb vast niet alle opties maar kies maar de dichtstbijzijnde
Ik werk al voor een overheid en ik beleg zodat ik hopelijk een paar jaar eerder met pensioen kan. Over 10-15 ga ik denk ik als zzpâer mijn werk doen zodat ik mijn eigen tijd kan indelen.
Het lijkt me zo heerlijk om de loterij te winnen en dan tijdelijke banen aan te nemen die me gewoon leuk lijken zonder over financiële consequenties na te denken, af en toe niet betaald te werken en vrijwilligerswerk te doen. Ook af en toe helemaal niet te werken.
Niet een heel realistisch scenario, dus ik zal waarschijnlijk gewoon in loondienst blijven werken en dat is ook prima.
Het is gelukkig nog niet zover, maar heb zelfs al op mijn werk besproken hoe dat zou werken als ik tijdelijk terug zou moeten naar Nederland (want is natuurlijk lastig qua verzekeringen en belastingen en dergelijke). Weet niet of mijn ouders er per se op zouden zitten te wachten maar de mogelijkheid is er in ieder geval
Laatste dan. Vind je het belangrijk om op je werk zo productief mogelijk te zijn?
0 stemmers
Hoogstens op een individuele dag zodat ik lekker op tijd naar huis kan/een deadline haal/alles af heb voor de vakantie.
@Plum dit is waarom ik achteraf ook een beetje baal dat ik 32 uur werk en veel collegaâs 36 in dezelfde 4 dagen. Heb echt niet het idee dat zij nou meer of beter werk afleveren voor die 4 uur dat ze extra betaald krijgen.
Ik ben mantelzorger voor meerdere mensen, soms gaan die dingen nou eenmaal zo
Het zal best waar zijn, dat geloof ik ongetwijfeld, maar wat een dooddoener om te zeggen. Tegen docenten kan je weer zeggen âga maar eens een paar weken als schoonmaker bij Saints and Stars werkenâ en zo kun je wel blijven doorgaan.
Nou ja, de eerste twee uur ben ik zo productief mogelijk en probeer ik bijna al mijn werk daarin te stoppen, zodat ik daarna lekker kan chillen.
Ja, dat is waar, hoor (ook @Bunnyslippers), er is altijd wel iemand met een nĂłg zwaardere baan, maar ik kon die ambtenaren met zelfmedelijden toen even niet meer aan.
Ja en nee, als er iets gebeurd moet ik gewoon aan staan maar op alle andere momenten doe ik gewoon chill!
Ik zit net bami te eten en dan kiep ik de kroepoek eroverheen zodat het taai wordt en mijn man zit daar dan van te griezelen. Hetzelfde heb ik met koekjes die hoef ik ook niet uit een nieuwe verpakking eigenlijk
Een koekje eet ik het liefst
0 stemmers
Twentenaar gespot