Bedankt
Ik bedoel als je je hele hoofd wil beschermen je beter een andere helm kunt dragen
Bedankt
Ik bedoel als je je hele hoofd wil beschermen je beter een andere helm kunt dragen
En bij kinderen / minderjarigen?
0 stemmers
Ik vraag me ook af of het bijvoorbeeld regio/stad gebonden is, hier een dorp in drenthe draagt letter geen kind een helm, ook baby’s niet. In de bakfiets al helemaal niet. Ik heb het echt zelden gezien. En wij dus eerlijk gezegd ook niet dus. Maar net een bol bestelling gedaan ![]()
Ja he, ben wel van mening dat het hier ook verstandig is. Vooral nu mijn dochter zelf ook naar het centrum fietst. Wij wonen in Emmen.
Kind op eigen fiets ook niet? Of alleen in bakfiets/achterop niet?
Nee kinderen eigen fiets ook niet, op school kinderen groep 1/2 die naar school fietsen ook geen niet. Wij dus ook niet, tot nu toe. Toch maar 2 helmen besteld.
Ik ben anders van de week behoorlijk hard onderuit gegaan met de fiets (in drenthe) op een fietspad waar verder niks aan de hand was.
Ja, ik draag een helm, maar alleen op een e-bike. Ik wilde graag fietsen met noisecanceling oordopjes, dus dan moest ik van mezelf wel een helm dragen
ik moet wel zeggen dat de route naar werk bijna 7km lang over een recht rustig fietspad op een dorpsweg was, dus het voelde soms een beetje overdreven.
Ik draag ook een helm op een e-bike. Paar jaar geleden onderuit gegaan door wat modder in een bocht, toen bedacht ik mij wel terwijl ik op de grond lag dat een helm niet zo’n gek idee is ![]()
Verder boeit het mij nul hoe ik op de fiets eruit zie en dat ding stop ik gewoon in mijn fietstas. Is toch niet cool, dus kleine kans dat ie gejat wordt ![]()
Mocht er wat gebeuren door mijzelf of andere weggebruikers heb ik in ieder geval een grotere kans dat ik mijzelf en mijn naasten niet met de (hersenletsel)gevolgen opzadel
Ik moest hier hardop om lachen ![]()
“Het verkeer in de stad is erg druk”
“Ik ben hier in Drenthe anders laatst ook gevallen hoor!”
Huh haha
Op de school van mijn kinderen draagt 1 kleuter een helm, en die is net uit Duitsland hier komen wonen. De overige ongeveer 300 kinderen niet. Als ik mijn kinderen een helm zou opzetten zouden ze niet meer op de fiets gaan. En ik (zonder ruggengraat) koop dus ook geen helm.
Onderzoek heeft uitgewezen dat het verplichten van helmen niet bijdraagt aan veiliger verkeer. Minder mensen gaan waarschijnlijk fietsen omdat ze die helm niet praktisch bij zich kunnen dragen en automobilisten gaan gevaarlijker rijden. Dus voor het individue is het veiliger om een helm te dragen maar voor veiliger fietsen niet. Wel denk ik dat we een aparte rijbaan voor elektrische fietsen moeten maken.
Ja, elektrische fietsen voelen gevaarlijk. Vooral speed pedelecs die 50 in volledige bescherming zwenkend op je af komen fietsen en nooit een snelheid inhouden. Krijg er elke keer een hartverzakking van.
En het lijkt alsof iedereen op een fatbike ondertussen YouTube kijkt. Ook niet echt chill.
Ik bedoel meer dat het gewoon niet altijd aan het verkeer ligt en dat je overal op je bek kan gaan.
Mwah ‘onderzoek’ volgens mij zijn dat geen Nederlandse onderzoeken geweest maar onderzoeken in Amerika en Australië die ook nog eens niet zo eenduidig waren. Er zal vast een dip kunnen zijn in het begin, maar voor veel mensen zal het nog steeds het makkelijkste vervoermiddel zijn. Weerstand zal er sowieso zijn als je het mensen zou vragen, ik zou dan ook denken joe. Maar als zoiets eenmaal ingevoerd wordt duurt het gewoon even voordat het normaal is.
Bij een fatbike zou ik het helemaal verplicht willen maken, je ziet er toch al niet cool uit op dat ding vooral als volwassene.
Ik vond een fietshelm dragen echt stom, want hoe groot is de kans nou dat je je kop stoot? Bovendien staan onze sturen hoog en is er minder kans dat je eerst op je hoofd valt dan op een mountainbike bla bla bla.
Maar ik fiets tegenwoordig door Den Haag waar iedereen echt levensmoe is in het verkeer. Een jaar geleden ben ik door een auto aangereden en hoewel ik bleef staan, heb ik daarna toch een helm aangeschaft. Ik loop liever voor schut dan dat ik iets aan mijn hoofd krijg. En het is geen gedoe qua “meeslepen”. Mijn helm heeft een magneetsluiting en klik ik zo aan mijn tas als ik even een winkel in moet lopen.
Zie de laatste tijd steeds meer kinderen in bakfietsen met helmpjes op, voor m’n gevoel zag ik dat zelden
Dit onderzoek zegt van niet https://files.fietsersbond.nl/app/uploads/2021/05/28164919/Rapportage-Onderzoek-helmplicht.pdf?_gl=115wr0we_upMQ…_gaNDExMzc5NDU3LjE3NTQ3NDI2MjQ._ga_2DDBHDPGRM*czE3NTQ3NDI2MjQkbzEkZzAkdDE3NTQ3NDI2MjQkajYwJGwwJGgxNzg0Njc4NzQx
Maar dat is dus wat ik bedoel. Dat is als ze het mensen vragen wat ze ‘verwachten’. Over het algemeen zijn mensen best fel als ze iets niet zien zitten, maar of het dan daadwerkelijk tot een substantiële daling zal leiden op de lange termijn als menen het eenmaal gewend zijn en het gemak van de fiets gaan missen vind ik nog een tweede.
Vind jij samen een tattoo zetten als eerste date leuk?
0 stemmers