Wat het jouw voorstel?
Nee van Bart
Ik zou heel graag vaker willen fietsen en eigenlijk ook een racefiets willen als ik geen kinderen meer mee hoef te vervoeren, en dan ga ik absoluut een helm dragen. Mijn kinderen dragen wel een helm maar ik zelf nu niet. Geen idee waarom eigenlijk.
Ik weet nog dat ik het vroeger soms ook stom vond dat ik altijd een cap/helm op moest met paardrijden. Ik had ook weleens iemand juist haar neus zien breken doordat haar cap op haar neus was geklapt. En toen zag ik een keer voor mijn neus iemand van een paard gelanceerd worden tegen de balustrade waarbij de cap letterlijk in tweeën spleet. Was ik erg onder de indruk van als 14-jarige: wat als ze die niet op had gehad. ![]()
Bij skiën of snowboarden was de helm eerder ook niet verplicht en volgens mij is het nu niet zo dat er minder mensen op wintersport gaan omdat ze nu een helm op moeten. Terwijl ik weet dat er aan het begin best wat weerstand was. Zelfde is trouwens met schaatsen op schaatsbanen.
Ik heb nog wel een vervolgvraag op mijn poll:
Oudere mensen (zeg 65+) met een helm op de (elektrische)fiets:
- Verstandig
- Beetje overdreven
- Niet cool
0 stemmers
schaats jij met een helm? shorttrack/marathon/ijshockey not included
- ja
- nee
- ik schaats niet
0 stemmers
In het geval van Eveline zou ik het wel leuk vinden. Ik zou het meer zien als herinnering aan het avontuur waar je aan deelneemt dan als een tattoo met je date samen. Maar normaal gesproken op een eerste date veel te impulsief.
Ik zou het wel doen hoor. Heb ooit redelijk onder invloed met een vriendin van school een tattoo laten zetten, spreek haar nu nooit meer maar vind die tattoo (maantje op mn enkel) wel een grappige herinnering aan mn losbandige studententijd.
Sorry late reactie maar ik vind dit zo tekenend voor jouw kijk op het leven, prachtig.
Jaaah klopt maar de kans dat je hersenletsel krijgt van een val op de fiets is de afgelopen jaren zeker toegenomen maar nog steeds wel heel klein. Zo’n 15000 mensen per jaar das minder dan 0,01 procent van alle Nederlanders per jaar. Ik denk dat de verhoging vooralsnog vooral te wijten is aan elektrische fietsen en de dubbele vergrijzing. Dus misschien wel een helmplicht op elektrische fietsen en boven de 65.
Help jij graag vreemden? Alsin, mensen de weg wijzen, een kinderwagen in/uit de trein tillen bijvoorbeeld.
- Ja
- Eerder wel dan niet
- Eerder niet dan wel
- Nee
0 stemmers
Zeker. Laatst nog een vrouw geholpen die echt keihard op dr plaat ging met dr fiets. Voel me dan helemaal moeder theresa
Het maakt mij altijd blij!
Hahaha, oh ik haat het zo als mensen me de weg vragen… ik.kan het nóóit goed uitleggen.
Als je in je eigen huis naar het toilet gaat (en er is geen visite of iets), wat doe je dan met de wc deur?
- Ik woon alleen en laat de deur open
- Ik woon alleen en doe de deur dicht, maar niet op slot
- Ik woon alleen en doe de deur op slot
- Ik woon met anderen en laat de deur open
- Ik woon met anderen en doe de deur dicht, maar niet op slot
- Ik woon met anderen en doe de deur op slot
0 stemmers
En nu zit ik in mijn hoofd met Onderweg van Abel: Ik doe de deur dicht…
Het is een groot schandaal om deuren dicht te doen in mijn huis, aldus mijn kat
Ik laat bijna overal de deur open of iig op een kiertje. Zeker bij vrienden, wil niks missen ![]()
Haha ja dat herken ik. Zit ik daar met 2 katten in dat kleine hokje
Hetzelfde hier ![]()
Ik doe het over het algemeen graag maar woon ook ergens waar veel toeristen zijn en soms heb ik er even echt geen zin in. Dan voel ik me een soort onbetaalde reisleider ofzo die moet uitleggen waar je kaartjes voor de tram moet kopen terwijl ze smartphones in hun hand hebben waarmee ze alles hadden kunnen opzoeken. Maar helpen met kinderwagens of de weg wijzen of je hebt iets laten vallen doe ik altijd.
Moet wel zeggen dat het helpen van iemand met kinderwagen vooral gekomen is sinds ik zelf een kind heb. Daarvoor had ik er ook niet echt oog voor. 🫣