Stel je persoonlijke vraag #55

Ik denk eigenlijk dat je deze vraag nooit echt kunt beantwoorden tot het daadwerkelijk zover is/je in zo’n situatie zit. Het zal ook afhankelijk zijn van de ziekte, mate van zorg etc. natuurlijk, daarnaast je eigen omstandigheden op dat moment. Ben een paar jaar mantelzorger geweest voor mijn moeder (met dementie) en de invloed op je hele eigen (gezins)leven is eigenlijk niet voor te stellen. Wat logisch is hoor. Vond het zelf ook altijd best wel lastig uit te leggen aan vriendinnen. Mijn moeder bleef thuis wonen en ondanks de betaalde hulp komt er eigenlijk gewoon ontzettend veel op de mantelzorger(s) terecht (ook praktische zaken). Zo goed is het namelijk niet perse geregeld in Nederland helaas, wat veel mensen ook vaak wel denken/verwachten. En uiteraard verschilt het ook enorm per situatie waar je wel of niet mee te maken krijgt. Persoonlijke verzorging van een ouder bijvoorbeeld is natuurlijk best wel heftig, maar mijn moeder weigerde door haar ziekte (en dus wantrouwen) ook hulp dus dan moet je toch inspringen op dat vlak. Ik was zelf fulltime mantelzorger en ben ook minder gaan werken, wat ook niet altijd een optie is. Ik vind het heel mooi dat veel mensen met ja antwoorden maar ik kan me ook echt goed voorstellen dat dit niet altijd haalbaar is. Zeker in een tijd waarin de meeste vrouwen fulltime werken, en vaak ook nog een eigen gezin hebben.

11 likes

Als je met iemand in de auto zit en jij rijdt en je pakt een snelheidsboete vraag je dan aan je passagier om die te delen?

• Nee is mijn fout
  • Ja zou ik wel vragen
  • Ligt aan de situatie
  • Can’t relate

0 stemmers

4 likes

Ik heb mijn auto tien jaar, in al die tijd 1 boete voor te hard rijden, en hij was niet eens voor mijzelf want ik had mijn auto uitgeleend :roll_eyes:
Diegene deed echt ongelooflijk moeilijk dat ik niet gewoon zelf die boete betaalde want mijn auto maar hallo jij reed, kom op met die centen

8 likes

Ken jij deze man nog
image

• Oja wat was dit ookalweer?
  • Ja dit weet ik nog
  • Nee nooit gezien

0 stemmers

2 likes

Herman, for inspiration for motivation?

1 like

Hij lijkt blijkbaar ergens op iemand die ik ken, want ik heb hem opgezocht en herinner me dit verhaal absoluut niet (ironisch genoeg)

3 likes

:joy::joy: heb je deze persoon ooit nog gezien?

Wow ja, ik heb echt al minstens 20 jaar niet meer aan hem gedacht. Destijds volgde ik zijn verhaal op de voet in het nieuws (The Piano Man) :joy:

3 likes

Ja het is een vriend van mijn man
Er is wel door hem betaald uiteindelijk ook hoor maar ik had geen weerstand verwacht eigenlijk

2 likes

Ja wel gespeeld, maar is net als alle andere casual games. Speel je een maand obsessief en dan leg je het weer weg.

2 likes

Of juist als je alleen bent en geen gezin hebt. Dan lijkt het me ook erg lastig omdat je dan niet zomaar minder kunt gaan werken, en ook omdat je het dan (9 van de 10 keer) alleen moet dragen allemaal.

3 likes

Daarom zeg ik ook, dat het niet altijd haalbaar is. In welke situatie dan ook.

6 likes

Voor de mensen hierboven die stemden op ‘ik eet nooit koekjes’: waar halen jullie je dagelijkse levensvreugde uit?

3 likes

Chips

17 likes

En chocolade

6 likes

Disclaimer: dit gaat niet over wielrenners of mountainbikers, maar de gewone of elektrische fiets.

Draag jij een helm op de fiets?

• Ja, ik woon in Nederland
  • Ja, ik woon in een ander land
  • Nee, ik woon in Nederland
  • Nee, ik woon in een ander land

0 stemmers

Wat vind je van leeftijdsgenoten die een helm dragen op de fiets?

• Verstandig
  • Beetje overdreven
  • Niet cool

0 stemmers

Waarom draag je geen helm tijdens het fietsen?

• Ik vind het niet nodig
  • Niemand draagt er een in mijn omgeving
  • Ik schaam me ervoor
  • Ik draag al een helm

0 stemmers

Ik snap dat ik een keer net de stoeprand kan koppen en dan met niet aangeboren hersenletsel achterblijf. Dan krijg ik hier sowieso spijt van, maar dat kleine kansje weegt niet op tegen de look en het onpraktische gesleep met een helm.

31 likes

Wel de disclaimer dat ik op een normale fiets fiets en m’n snelheid dus veel lager is dan bij een e-bike

7 likes

Nou kan ik sinds een jaar of twee (door ziekte) niet meer fietsen, ik viel steeds dus ik durf niet meer. Maar bij alle valpartijen was er werkelijk niet eentje waar ik iets gehad zou hebben aan een helm. Een sumopak daarentegen :grimacing:
Plus dat ik het maar slappe hap vind, zo’n fietshelm, wat beschermt het nou helemaal

Op een gewone fiets: beetje overdreven om dan als volwassene een helm te dragen. Voor mij is dat net als tijdens het wandelen of hardlopen, dan kun je ook een ongeluk krijgen als je ongelukkig valt of er iets misgaat met oversteken.

Met een elektrische fiets zou ik het wel overwegen, die gaan relatief hard en als automobilist merk ik dat ik hun snelheid vaak verkeerd inschat, dus daar is de kans op een harde crash wel groter denk ik

15 likes