Stel je persoonlijke vraag #55

Hahaha, oh ik haat het zo als mensen me de weg vragen… ik.kan het nóóit goed uitleggen.

1 like

Als je in je eigen huis naar het toilet gaat (en er is geen visite of iets), wat doe je dan met de wc deur?

• Ik woon alleen en laat de deur open
  • Ik woon alleen en doe de deur dicht, maar niet op slot
  • Ik woon alleen en doe de deur op slot
  • Ik woon met anderen en laat de deur open
  • Ik woon met anderen en doe de deur dicht, maar niet op slot
  • Ik woon met anderen en doe de deur op slot

0 stemmers

En nu zit ik in mijn hoofd met Onderweg van Abel: Ik doe de deur dicht…

4 likes

Het is een groot schandaal om deuren dicht te doen in mijn huis, aldus mijn kat

23 likes

Ik laat bijna overal de deur open of iig op een kiertje. Zeker bij vrienden, wil niks missen :joy:

3 likes

Haha ja dat herken ik. Zit ik daar met 2 katten in dat kleine hokje

4 likes

Hetzelfde hier :joy:

1 like

Ik doe het over het algemeen graag maar woon ook ergens waar veel toeristen zijn en soms heb ik er even echt geen zin in. Dan voel ik me een soort onbetaalde reisleider ofzo die moet uitleggen waar je kaartjes voor de tram moet kopen terwijl ze smartphones in hun hand hebben waarmee ze alles hadden kunnen opzoeken. Maar helpen met kinderwagens of de weg wijzen of je hebt iets laten vallen doe ik altijd.

4 likes

Moet wel zeggen dat het helpen van iemand met kinderwagen vooral gekomen is sinds ik zelf een kind heb. Daarvoor had ik er ook niet echt oog voor. 🫣

1 like

Ik werd vanmiddag niet goed in een winkelcentrum. Ben buiten in de schaduw gaan zitten om bij te komen. Ik was op de fiets en durfde nog niet naar huis.

Een mevrouw die daar woonde, sprak me aan en vroeg wat er was. Ik vertel dat ik hersenletsel heb, dat fietsen naar dit winkelcentrum normaal prima lukt, maar nu dus duidelijk niet en ik moet ineens heel erg huilen. Voelde heel gênant, maar ik kon niet stoppen. De vrouw was heel lief: mijn fiets staat nu bij haar en ze heeft me met haar auto thuisgebracht.

Dus vreemde mensen helpen: JA! :heart:

164 likes

Hier doen ‘we’ het voor! Hoe fijn dat je zo fijn geholpen bent door een onbekende en wat een kleine moeite is het om zoiets ‘groots’ voor iemand te doen.

Ik ben lang en als ik mensen zie kijken naar de bovenste schappen in de supermarkt bied ik al aan om het te pakken. Ik ben eerder ‘bemoei je met je eigen zaken’ dan dat ik iemand niet wil helpen :joy: (wel jammer dat kleine mensen niet voor mij willen bukken en de onderste boodschappen pakken hahaha)

14 likes

Als iemand die regelmatig vertwijfeld naar het bovenste schap staart (helemaal als het product net wat meer naar achter staat), dank je wel! En wil met alle plezier even iets van het laagste plank pakken

9 likes

Maar echt! Het voelt als een drempel om zo’n aanbod aan te nemen, maar andersom weet je ook dat het een relatief kleine moeite is. En ik wist ook dat het onverstandig was om toch naar huis te fietsen.

En ze was zo lief. In de auto vertelde dat ze zelf ook nah had gehad dus mijn situatie helemaal herkende. Misschien dat ze me daarom ook zo graag wilde helpen.

Voor nu blijf ik met mijn kat in bed liggen, maar zodra ik me beter voel ga ik mijn fiets ophalen en neem ik bloemen voor haar mee.

28 likes

Wat lief dat ze je zo geholpen heeft! Zo moeilijk dat het zo onverwachts kan opkomen dat het dan niet goed met je gaat. Mijn moeder heeft nah en ik herken dit helemaal van haar. Ook dat plotseling moeten huilen heeft zij (dat je je dan zo overweldigd voelt) en hoort volgens haar ook bij nah?
Hoop dat je je gauw weer iets beter voelt :crossed_fingers:

4 likes

In veel landen is het dus ook verboden om een fiets te hebben met alleen een terugtraprem. Dus ja zoals een ouderwetse omafiets.

Vind jij het gevaarlijk als een fiets geen handrem heeft?,

• Nee joh
  • Ja eigenlijk wel
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Ik heb vroeger wel es gehad dat de ketting eraf vloog en dan kan je wel een keer de lul zijn. Ik kon dan met mn voeten nog een beetje remmen.

3 likes

Ik heb juist m’n hele leven alleen fietsen met terugtraprem gehad dus voor mij zou een handrem gevaarlijker zijn haha

6 likes

Ja maar je kan ook beide hebben he. Ik gebruikte dan alsnog alleen maar die terugtraprem. Vind een handrem echt niet fijn.

1 like

Dat wist ik niet eens haha, dacht dat het of of was. Handrem lijkt mij ook niet fijn en minder ontspannen fietsen ofzo? Je voeten zijn toch al de hele tijd in beweging dus ik doe liever daar wat mee dan dat ik last minute mijn niet zulke grote handen om die handremmen moet vouwen

3 likes

Oh ja vooral die handrem is gemaakt voor grote handen heb ik het gevoel. Op een fiets met alleen een handrem zit ik dan nerveus met mn handen helemaal uitgestrekt op die rem. Vind het serieus eng haha

2 likes

Mijn fietsenmaker heeft een aantal mooie vakanties gehad omdat ik steeds de handremmen doorkneep. Tegenwoordig kan ik ze zelf repareren.

2 likes

Ohh ik had dit een keer in het park en ik zag al een groep kleine kinderen met hun begeleider klaar staan om over te steken over het fietspad (geen zebrapad) en ik dacht alleen “niet nu oversteken, niet nu oversteken”. En uiteraard gingen ze voor mij oversteken dus toen moest ik schreeuwen dat mn rem het niet deed en toen wachtten ze gelukkig wel, maar zo kut.

2 likes