Stel je persoonlijke vraag #55

Nothing I won’t do staat nog steeds in mijn playlist :man_dancing:

3 likes

Ik heb zo’n hekel aan waar ik woon, ik wil ook nooit terug :grimacing:

1 like

Vind jij mensen die geen kinderen hebben in een bepaald opzicht minder volwassen dan mensen die dat wel hebben?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En nu anoniem:

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik zou echt niet weten waarom

18 likes

Meer van: ik ben opgegroeid in een maatschappij die kinderen krijgen erg associeert met je leven op de rit hebben en volwassen zijn. Dus dat zit er wel diep ingebakken. Uiteraard vind ik mensen zonder kinderen niet echt minder volwassen, alleen ik associeer mensen met kinderen wel heel erg met het volwassen leven.

8 likes

Ik wil het niet vinden en ergens vind ik het ook niet, maar ik heb helaas nog wel vaak in mijn hoofd dat je volwassen bent als je een gezin hebt, werk hebt, een auto hebt, etc etc

Dit vind ik zelf ook stom en ik zeg steeds tegen mezelf dat dat niet zo is. Overigens heb ik geen kinderwens, geen werk en geen auto :joy: maar voel me bijna altijd een nep volwassene

3 likes

Ik vind die eerste dag thuis na de vakantie altijd zo lekker, het huis voelt dan altijd een beetje gek en anders, alsof ik weer een beetje moet wennen.

Heb ook echt goede herinneringen aan die dagen van toen ik nog kind was en we dan midden in de nacht thuiskwamen van vakantie en dan weer konden fietsen haha.

Vind vakantie ook echt heel fijn, maar waardeer daarna thuis altijd net wat extra

8 likes

Dit gevoel heb ik ook regelmatig en ben zwanger, heb werk, een auto en een koophuis, haha.

Sindskort hebben we een vrij grote gezinsauto en ik vind mezelf daar ook echt nog niet volwassen genoeg voor met m’n 34, haha. Mn kia picanto was veel passender, hahaha.

4 likes

Nou ik voel me 24/7 een nepvolwassene hoor en heb dat wel allemaal. Vind mezelf veel te jong (ben 34 maar ok) voor al die serieuze dingen en als ik dingen voor mijn kind moet regelen denk ik dat die andere persoon denkt dat ik een of andere tienermoeder ben.

15 likes

Met een kind heb je wel andere verantwoordelijkheden dan zonder maar dat heeft met volwassen zijn niks te maken vind ik

1 like

Ja ik ben 35 en ik hoor het heel veel van leeftijdsgenoten maar ook van eerdere generaties die dat gevoel ook allemaal hadden. Blijkbaar ‘inherent’ aan volwassen zijn.

Ik denk dat ik dat nepvolwassene gevoel ophang aan dat soort zaken maar het is natuurlijk veel breder dan dat. Misschien als ik deze dingen wel had dat ik me niet volwassen voelde omdat ik geen trap in huis heb oid, zoiets doms😂

@PiuPiu vind ik ook hoor! Het zit denk ik net zo diep als diet culture waar we mee opgegroeid zin haha

1 like

Ik heb zelf geen kinderen maar op mijn 18e verjaardag zei ik tegen vrienden van mijn ouders zonder kinderen, yeah nu ben ik echt volwassen en toen zei zij ach als je geen kinderen hebt hoef je nooit de volwassene te zijn.

12 likes

:clap: nieuwe motto :clap:

16 likes

Voel jij je een volwassene of een nepvolwassene?

• Volwassene en ik heb een kind
  • Nepvolwassene en ik heb een kind
  • Volwassene en ik heb geen kind
  • Nepvolwasssene en ik heb geen kind

0 stemmers

Waarom staat de optie dat je kan zien wie er gestemd heeft eigenlijk niet standaard aan als je een poll maakt? Ik vergeet echt 9/10 keer om dat aan te zetten, zou het echt veel handiger vinden als je het uit moet zetten om een anonieme poll te maken.

7 likes

Oh het gaat ineens over doodgaan haha. Ik denk gewoon als iemand het heel spannend vindt zou ik best willen ruilen en ik denk dat ik dan kalm kan blijven wat vast een positief effect heeft op de situ.

Edit: kan alleen maar max 4 opties kiezen maar zou dus ook best met een man willen ruilen.

3 likes

Ja maar dan gebruik ik “volwassen” als eufemisme voor “moeke” sorry

5 likes

Ik heb dat ook op werk (met kinderen). Dan zijn er ouders van mijn leeftijd, of net iets jonger, met kinderen van 5 of 6 jaar en dan denk ik :exploding_head:

3 likes

Nu ik om mij heen merk hoeveel kinderen geboren worden als ongelukje is die illusie van ouderschap=volwassen wel uiteengespat

1 like

Oh dit vind ik wel een interessante vraag en heb m’n antwoord ook al 2x veranderd haha.

Ik vind volwassen zijn niks te maken hebben met of je een baan, auto of huis hebt, maar eerder met of je aan zelfreflectie kan doen, weloverwogen keuzes kan maken en daar ook verantwoordelijkheid voor neemt, of je gevoelens en gedachten je niet kunnen beheersen, of je kan luisteren naar anderen en daar empatisch naar kunt zijn, of je empatisch naar jezelf kunt zijn, of je kunt voelen wat je nodig hebt en dat met respect naar een ander kunt uiten, dat je een situatie kan accepteren hoe die nu is en tegelijkertijd werken aan verbetering, oplossingsgerichtheid etc. En dit zijn denk ik wel allemaal dingen die extra op de proef gesteld kunnen worden met een kind en die dus ook wel extra getraind kunnen worden met een kind. Maar goed er zijn ook megaveel mensen die gewoon kinderen maken/hebben die dit allemaal niet kunnen of willen kunnen of bij stilstaan. Ik vind het eigenlijk dus extra belangrijk als je een kind wilt/hebt dat je volwassen skills hebt, maar of je per definitie volwassener wordt dat helaas niet.

20 likes

Ik voel me een 33 jarige tienermoeder.

13 likes