Stel je persoonlijke vraag #55

:clap: nieuwe motto :clap:

16 likes

Voel jij je een volwassene of een nepvolwassene?

• Volwassene en ik heb een kind
  • Nepvolwassene en ik heb een kind
  • Volwassene en ik heb geen kind
  • Nepvolwasssene en ik heb geen kind

0 stemmers

Waarom staat de optie dat je kan zien wie er gestemd heeft eigenlijk niet standaard aan als je een poll maakt? Ik vergeet echt 9/10 keer om dat aan te zetten, zou het echt veel handiger vinden als je het uit moet zetten om een anonieme poll te maken.

7 likes

Oh het gaat ineens over doodgaan haha. Ik denk gewoon als iemand het heel spannend vindt zou ik best willen ruilen en ik denk dat ik dan kalm kan blijven wat vast een positief effect heeft op de situ.

Edit: kan alleen maar max 4 opties kiezen maar zou dus ook best met een man willen ruilen.

3 likes

Ja maar dan gebruik ik “volwassen” als eufemisme voor “moeke” sorry

5 likes

Ik heb dat ook op werk (met kinderen). Dan zijn er ouders van mijn leeftijd, of net iets jonger, met kinderen van 5 of 6 jaar en dan denk ik :exploding_head:

3 likes

Nu ik om mij heen merk hoeveel kinderen geboren worden als ongelukje is die illusie van ouderschap=volwassen wel uiteengespat

1 like

Oh dit vind ik wel een interessante vraag en heb m’n antwoord ook al 2x veranderd haha.

Ik vind volwassen zijn niks te maken hebben met of je een baan, auto of huis hebt, maar eerder met of je aan zelfreflectie kan doen, weloverwogen keuzes kan maken en daar ook verantwoordelijkheid voor neemt, of je gevoelens en gedachten je niet kunnen beheersen, of je kan luisteren naar anderen en daar empatisch naar kunt zijn, of je empatisch naar jezelf kunt zijn, of je kunt voelen wat je nodig hebt en dat met respect naar een ander kunt uiten, dat je een situatie kan accepteren hoe die nu is en tegelijkertijd werken aan verbetering, oplossingsgerichtheid etc. En dit zijn denk ik wel allemaal dingen die extra op de proef gesteld kunnen worden met een kind en die dus ook wel extra getraind kunnen worden met een kind. Maar goed er zijn ook megaveel mensen die gewoon kinderen maken/hebben die dit allemaal niet kunnen of willen kunnen of bij stilstaan. Ik vind het eigenlijk dus extra belangrijk als je een kind wilt/hebt dat je volwassen skills hebt, maar of je per definitie volwassener wordt dat helaas niet.

20 likes

Ik voel me een 33 jarige tienermoeder.

13 likes

Wat ik wel heel erg merk bij oudere vrouwen waarmee ik het goed kan vinden, dat dit toch vaker de vrouwen zijn die geen kinderen hebben! Onze levens lijken gewoon wat meer op elkaar en ze zijn wat vrijer in hun doen en denken.

5 likes

Denk je dat jouw ouders zich nepvolwassenen voelden rond deze leeftijd (de leeftijd die jij nu zelf ongeveer hebt)?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb wel het idee dat het een beetje vanaf onze generatie is dat wij ons nepvolwassenen voelen maar aan de andere kant hadden onze ouders dat misschien ook wel maar wisten wij dat gewoon niet. Want ik denk dat (voor degenen met kinderen) je tegenover hen ook niet overkomt als nepvolwassene maar dat het meer een eigen gevoel is.

2 likes

Mijn moeder voelt zich in de 70 nog steeds geen echte volwassene.

1 like
  • Ik voel me een volwassene en ik eet friet met appelmoes
  • Ik voel me een nepvolwassene en ik eet friet met appelmoes
  • Ik voel me een volwassene en ik eet GEEN friet met appelmoes
  • Ik voel me een nepvolwassene en ik eet GEEN friet met appelmoes

0 stemmers

4 likes

Maar dat at ik als kind ook al niet, nooit lekker gevonden

15 likes

ik vind sommige mensen zonder kinderen zelfs volwassener, als die overwogen de keuze maken om geen kinderen te nemen omdat ze zich er van bewust zijn dat ze die niet goed kunnen opvoeden. tov allemaal volwassenen die 0 emotionele volwassenheid of zelfinzicht hebben maar wel kinderen nemen omdat ze dat gewoon willen en er niet bij stilstaan dat ze ook aan zichzelf moeten werken om een kind veilig en (emotioneel) gezond op te kunnen voeden.

(i mean niet dat je perfect hoeft te zijn en een kind zal een ouder altijd wel iets kwalijk nemen maar ik bedoel natuurlijk extremeren)

43 likes

Hahahah samee :joy::joy:

5 likes

Appelmoes door de mayo❤️

8 likes

Want dat kan alleen maar als het een bewuste, weloverwogen en goed geplande daad is?

1 like

Denk ook wel dat de meesten van onze generatie een makkelijker, of in ieder geval comfortabeler leven hebben gehad dan de generatie erboven (ja ja er zijn altijd uitzonderingen). Of iig dan de generatie dáárboven.
Mijn ouders moesten al veel volwassener zijn in hun jeugd dan ik, dus ik denk niet dat zij zich rond hun 30e nog een nepvolwassene voelden. Moet het eens vragen eigenlijk.

4 likes

Nee natuurlijk niet, maar ik associeer volwassen zijn toch eerder met bewuste keuzes maken, nadenken over gevolgen, etc. Dat vind ik niet per se overeenkomen met “oepsie” zwanger

4 likes

Ik heb een keer van een heel jong stel met al 4 kinderen gehoord dat ze het zonder condoom hadden gedaan “om te kijken wat er gebeurt hihi” en toen gebeurde een tweeling 🫠

8 likes