Stel je persoonlijke vraag #55

Millennials zijn juist een generatie die het voor het eerst in een lange tijd slechter heeft (in financieel opzicht althans) dan de generatie van hun ouders

11 likes

Of om andere, verstandige redenen!

Een gezin stichten heeft niets met volwassen zijn te maken.

3 likes

Ben of ken jij iemand die naar Project X Haren ging?

• Ja, ik was er zelf bij
  • Ja, ik ken iemand (of meer) die er bij was
  • Nee
  • Ik weet niet wat dit is

0 stemmers

2 likes

Ja nu wel, maar ik bedoel meer de kindertijd.

6 likes

Bedoel je toen ze onze leeftijd hadden of nu?

Weet jij je BSN nummer uit je hoofd?

• Ja
  • Nee
  • Ik vul dit nooit ergens in

0 stemmers

2 likes

Ik zag een oud klasgenoot op tv, die dingen naar politieagenten aan het gooien was :smiling_face_with_tear:

4 likes

Toen ze onze leeftijd hadden

2 likes

Ik heb echt een heel makkelijk bsn, zoiets als 123456777. Echt een flex dat ik hem dus al sinds ik me kan herinneren uit mijn hoofd ken :sunglasses:

3 likes

Ik heb ergens gewerkt waar je moest inloggen met je bsn dus dan ga je hem wel onthouden

5 likes

Begin jij een bericht wel eens met ‘Ha’. Bijvoorbeeld: ‘Ha Jan, ik heb je bericht ontvangen’

• Nee, nooit
  • Ha, wat een leuke vraag, ja bijna altijd
  • Soms, informeel

0 stemmers

Vind je dat een stomme groet?

• Ja, komt irritant/suf over
  • Nee, prima als ik zo’n groet krijg

0 stemmers

Ik doe dit dus vaak en vind het ook leuk haha

Ik gebruikte wel vaak “dag Jan”, maar kreeg toen ooit te horen van iemand dat dat klinkt alsof je Sinterklaas bent. Toen maar snel mee gestopt :grimacing:

19 likes

Om dit te ontwijken gebruik ik in mails meestal goedemorgen / goedemiddag. Laatste tijd schrijf ik ook weleens gewoon alleen “Hallo,” zonder naam haha

Gebruik jij nog weleens de aanhef ‘geachte’?

• Nee
  • Ja, op mijn werk
  • Ja, maar alleen voor sollicitatiebrieven oid
  • Ja, voor andere dingen

0 stemmers

2 likes

No shame in my appelmoes game.

5 likes

Ongeveer maar moet het dus altijd checken :frowning:

2 likes

Ik vind er echt niks aan maar als een ander het met potten tegelijk naar binnen wil werken, ga je gang :smile:

Vind jij het fijn dat er van heel veel eten tegenwoordig 18 soorten zijn?

• Jaaa, hoe meer keuze hoe beter
  • Nee ik heb graag beperkte opties
  • Ik kan sowieso niet kiezen

0 stemmers

Ik kreeg van een professor waar ik vroeger als student een tijdje een bijbaan had in zijn onderzoeksgroep, en met wie ik daarna nog geregeld contact had voor werk altijd mails met als opening Ha Tierelantijn. Dus na 10 van zulke mails ofzo ging ik ook eens ipv ‘Beste Naam Achternaam’ gewoon ‘Ha Naam’ sturen en hij heeft daarna nooit meer op die mail geantwoord maar wel op mn mails daarna met weer een formele aanhef. Dus toen heb ik t informele groeten wel afgeleerd tenzij ik echt heel erg close ben met een collega oid.

9 likes

Ik vind ha ook wel gezellig (informeel) maar waar ik toch zo’n gruwelijke taffeshekel aan heb is als mensen alleen je naam zeggen, zonder groet. Dus:

Lakshmana,

Ik heb je mail gelezen en reageer hier.

Hans.

Zeg dan gewoon gelijk dat je me haat en dat ik alles verkeerd heb gedaan.

43 likes

Zo hier ben ik het helemaal mee eens ja haha! Dpreek me aan met ha / hi /hoi / hallo wat je wil. Maar kies iets en niet enkel mijn naam.

3 likes

Ik vind dit dus echt zo’n onnodig lullige en arrogante manier om duidelijk te maken dat er een hiërarchie is. Snap dat het gebruikelijk is in het academische wereldje maar je kan ook gewoon zeggen dat je liever hebt dat je een andere aanhef gebruikt in plaats van het te negeren. Ben dat ook echt niet gewend in de banen die ik gehad heb, zelfs niet altijd bij klanten.

14 likes