Hahahah oh shit wat een vreselijke verwarring. Ik vind Luik echt niks aan, vieze straten, super veel leegstand in de binnenstad (nu wel een een flitsend winkelcentrum), veel verwarde mensen, drugs verslaafden enz. De grote werken zijn nu wel klaar waardoor het aanzicht een stuk beter is, als je iets verder kijkt dan de standaard terrassen is er ook echt wel wat goede horeca maar mijn algemene indruk is echt slecht.
Ik vind Luik ook echt heel kut
Sowieso Gent! ![]()
Never forget dat mijn moeder nog geen navigatie had en we daar verdwaald zijn
en eens het is een vieze grauwe stinkstad!
Door je bericht over navigatie @Solee moet ik opeens denken aan een autoritje met mijn moeder. Ik reed en zij had een kaart vast en op een gegeven moment zegt ze, hier naar rechts
Ik zo, er is geen rechts. Bleek ze de kaart in rondjes mee te draaien terwijl we reden ![]()
Ben jij liever op pad met een papieren kaart of een digitale?
- Wegenkaart op papier
- Een TomTom of Maps of iets dergelijks
- Ik heb geen kaart nodig ik ben zeldzaam getalenteerd
- Ik blijf liever thuis
0 stemmers
Ik zou het wel charmant vinden met een wegenkaart op papier, wat mindfuller over waar ik ben enzo ipv blind op Google maps vertrouwen, maar in de dagelijkse praktijk is googlemaps op mn telefoon gewoon té makkelijk.
Een collega vertelde dat als hij en z’n partner op vakantie gaan, ze hun telefoons achterin gooien en van te voren op de kaart de route plannen etc etc en dan zo naar hun bestemming rijden. Dat klonk wel echt heel leuk en zou ik ook wel willen doen.
Ene dag gent, andere dag Brugge?
Het enige waar je dan tegenaan mee kunt zitten is dat zo’n kaart niet actueel is (hoewel Maps ook niet altijd garanties geeft natuurlijk), het maakt je in elk geval wel bewuster van waar je rijdt als je op de borden rijdt in plaats van schreeuwende Truus te volgen
Ik denk dat dit ook echt iets is wat we romantiseren. Zoals toen ik zo’n boek over de menstruatie cyclus had gelezen en niet kon wachten om te leven met de seizoenen van m’n cyclus. Terwijl de realiteit was dat ik gewoon heel veel pijn had en chagrijnig was voor heel veel dagen.
Met een papieren kaart zou denk ik ook veel onnodige frustratie geven ipv dat het een fijn rustig gevoel brengt.
Ik rij blind op mijn navigatie maar ik vind het toch altijd wel leuk om even mee te kijken op de kaart als ik op vakantie ben, en dan vooral om te zien of ik het zou kunnen als de navigatie zou uitvallen
Gent of Keulen
Ik heb ivm werk heel veel gereden in heel NL dus weet alle snelwegen en veel N wegen ook wel en in grote steden vind ik m’n weg over het algemeen ook best aardig.
Bovendien vind ik het belangrijk dat ik ongeveer weet waar ik me bevind. Ik merk dat heel veel mensen geen enige notie hebben waar wat tov wat ligt en waar ze zelf langsrijden als ze enkel op navigatie afgaan.
En ik kan me wel goed oriënteren, dus als ik er een keer eerder ben geweest kom ik er later ook wel weer.
Maar als ik naar een specifieke straat in Meppel (ik noem even een dwarsstraat) moet, dan kan ik probleemloos in Meppel komen, maar heb ik daarna wel navigatie nodig.
Ja in de dagelijkse praktijk zou ik het dus ook niet snel doen
maar ik denk dat je je er op vakantie wel op in kan stellen en dat het dan ook geen frustratie hoeft op te leveren; als je je instelt op de weg zoeken, een paar keer verkeerd gaan, iemand om hulp moeten vragen (lol moet je alleen niet @newblood tegenkomen), lunchen bij iets dat je tegenkomt ipv het allerbeste café, misschien niet de snelste route etc.
Ik bedoel dat ging “vroeger” toch ook prima
@SleepingBeauty ja ik herken dus heel erg dat ik echt geen idee heb waar ik ben als ik op de snelweg rijd omdat ik sinds ik m’n rijbewijs heb op navigatie rij, en dat vind ik best wel dom ![]()
Ja en de reisinformatie is ook niet actueel. Vroeger reden we onderweg naar vakantie zo vaak files in. Die kun je tegenwoordig door vooruit te kijken en in sommige gevallen door voorgestelde alternatieve (snellere) routes voor een deel ontwijken. Het heeft ons laatst bij enorme files rondom Hamburg flink wat tijd gescheeld.
Ik vond Brugge echt verschrikkelijk toeristisch. Echt wel een leuk stadje maar na één dag heb je het wel gezien. We zijn een dagje naar Gent geweest en dat was echt een verademing. Ik zou het dus andersom aanraden: weekendje Gent en dan een middag Brugge.
Ik denk niet dat het dom is, maar een logisch gevolg van het gebruik van navigatie.
En daarbij misschien ook een stuk interesse voor topografie.
Ik heb twee vriendinnen die een weekend naar Duitsland waren geweest en ik sprak die ene kort daarna. Ze gaf aan ‘ja achteraf hadden we best ff langs kunnen komen op de terugweg voor een bak koffie, we reden zowat langs je huis, maar daar kwamen we pas later achter want we reden op de navigatie.’ Ik kan daar wel om lachen, maar ik vind het wel lastig te snappen. Misschien hebben teveel controledrang om me zo te laten leiden door dat ding.
Heb je weleens in je eentje een ijsje gehaald?
- Ja, geregeld
- Weleens
- Nee nog nooit
0 stemmers
Ik word altijd heel gelukkig van de zee, maar woon er heel erg ver vandaan. Ik plan wel ongeveer elke vakantie op een plek met zee/strand, en als ik in Nederland ben ga ik vaak ook wel even
Ja ik denk ook dat het een logisch gevolg is en dom is misschien niet het goede woord, maar ik vind het in elk geval jammer. En ik denk wel dat het iets waard is een beetje een idee te hebben van waar je je bevindt, in ieder geval voor mij is dat wat waard. Alleen digitale navigatie is gewoon té makkelijk.
Ik doe soms ook wel moeite om op de kaart te bekijken waar ik ben en waar ik heen moet bijvoorbeeld (in elk geval zeker lopend in een stad), maar met de auto rijd ik bijna altijd blind op Google maps en als ik ergens echt moet zijn ook op de fiets/lopend.
Ik kan prima kaartlezen en ik kan mij ook goed oriënteren/heb wel richtingsgevoel, dus daar ligt het niet aan ![]()
Ik denk dat m’n vriend en ik wel een keer analoog met de auto op vakantie gaan proberen
en misschien een goed voornemen om sowieso vaker echt even op de kaart te kijken waar ik mij bevind/waar ik heen ga/hoe de route er naartoe is.
Google Maps is zo handig! Ik verdwaal bijna nooit meer en ik ben veel beter geworden in de weg onthouden. Het meest fijne vind ik dat je ook met foto’s de weg kan volgen, dat werkt super goed en vaak kan ik dan al bijna zonder Google maps aan te zetten met geluid de weg vinden.