Stel je persoonlijke vraag #55

Nou zeker. Ik weet nog dat ik (early 2000) met vrienden in de rij stond voor de ingang bij Lowlands en we ons -vraag me niet waarom- afvroegen wat de naam van de derde K3 zangeres was. We kwamen er gewoon niet op. Uiteindelijk allemaal mensen om ons heen gevraagd en dat leverde hele leuke gesprekken op. Zelfde met de discussie of het pubertijd/puberteit is.

Tegenwoordig sla je zo’n discussie in 3 seconden plat door het antwoord te Googelen op je telefoon.

16 likes

Nee, maar ik zou willen dat het wel zo was! Nu woon ik tijdelijk dicht bij zandvoort en het is echt zo lekker om in het weekend of ‘s avonds even een in het zand te zitten!

5 likes

Weekendje naar:

• Brugge
  • Luik
  • Leuven
  • Aken
  • Ik heb een betere tip:

0 stemmers

2 likes

Brugge en Aken vond ik mwah (de andere niet geweest). Brugge hadden wij bijvoorbeeld met 1 dag wel gezien. Gent vond ik wel heel leuk en Keulen ook. Dus ik zou eerder een van die 2 kiezen.

5 likes

Gent of Lille.

9 likes

In elk geval NIET naar Luik!! :face_with_symbols_over_mouth::sob:

15 likes

Wat is er mis met Luik? :scream:

4 likes

Ja Keulen was leuk!

3 likes

Het zal wel een persoonlijk trauma zijn maar ik was eens met m’n vriend in de Belgische Ardennen en ik was die vakantie jarig, en ik hoefde niet zoveel die dag maar het leek mij wel leuk om ergens in een dorp op een plein een glas wijn te drinken ofzo en verder niets. Had hij bedacht dat we naar Luik zouden gaan daarvoor, en dat dat een leuk klein charmant stadje was etc. Ik dacht toen al hmmmmmm volgens mij is dat niet helemaal waar maar hij zei dat het écht perfect was voor de dag. Hij had geen rijbewijs dus ik moest anderhalf uur heen en anderhalf uur terugrijden en bij aankomst bleken we te zijn beland in een vieze grauwe stinkstad :sob::sob:

Hij had het al die tijd met Leuven verward :sob:

En een vriend van mij was er eens een weekend met vrienden maar zij zijn toen eerder teruggekomen omdat ze er allemaal chagrijnig van werden :joy:

Maar goed, het is waarschijnlijk wel een leuke stad als je weet waar je moet zijn etc. Als je tips hebt hoor ik het graag, dan kan ik misschien een keer exposure therapie gaan doen

5 likes

Hahahah oh shit wat een vreselijke verwarring. Ik vind Luik echt niks aan, vieze straten, super veel leegstand in de binnenstad (nu wel een een flitsend winkelcentrum), veel verwarde mensen, drugs verslaafden enz. De grote werken zijn nu wel klaar waardoor het aanzicht een stuk beter is, als je iets verder kijkt dan de standaard terrassen is er ook echt wel wat goede horeca maar mijn algemene indruk is echt slecht.

4 likes

Ik vind Luik ook echt heel kut

1 like

Sowieso Gent! :heart:

7 likes

Never forget dat mijn moeder nog geen navigatie had en we daar verdwaald zijn :joy: en eens het is een vieze grauwe stinkstad!

1 like

Door je bericht over navigatie @Solee moet ik opeens denken aan een autoritje met mijn moeder. Ik reed en zij had een kaart vast en op een gegeven moment zegt ze, hier naar rechts
Ik zo, er is geen rechts. Bleek ze de kaart in rondjes mee te draaien terwijl we reden :smile:

Ben jij liever op pad met een papieren kaart of een digitale?

• Wegenkaart op papier
  • Een TomTom of Maps of iets dergelijks
  • Ik heb geen kaart nodig ik ben zeldzaam getalenteerd
  • Ik blijf liever thuis

0 stemmers

Ik zou het wel charmant vinden met een wegenkaart op papier, wat mindfuller over waar ik ben enzo ipv blind op Google maps vertrouwen, maar in de dagelijkse praktijk is googlemaps op mn telefoon gewoon té makkelijk.

Een collega vertelde dat als hij en z’n partner op vakantie gaan, ze hun telefoons achterin gooien en van te voren op de kaart de route plannen etc etc en dan zo naar hun bestemming rijden. Dat klonk wel echt heel leuk en zou ik ook wel willen doen.

12 likes

Ene dag gent, andere dag Brugge?

2 likes

Het enige waar je dan tegenaan mee kunt zitten is dat zo’n kaart niet actueel is (hoewel Maps ook niet altijd garanties geeft natuurlijk), het maakt je in elk geval wel bewuster van waar je rijdt als je op de borden rijdt in plaats van schreeuwende Truus te volgen

1 like

Ik denk dat dit ook echt iets is wat we romantiseren. Zoals toen ik zo’n boek over de menstruatie cyclus had gelezen en niet kon wachten om te leven met de seizoenen van m’n cyclus. Terwijl de realiteit was dat ik gewoon heel veel pijn had en chagrijnig was voor heel veel dagen.
Met een papieren kaart zou denk ik ook veel onnodige frustratie geven ipv dat het een fijn rustig gevoel brengt.

20 likes

Ik rij blind op mijn navigatie maar ik vind het toch altijd wel leuk om even mee te kijken op de kaart als ik op vakantie ben, en dan vooral om te zien of ik het zou kunnen als de navigatie zou uitvallen

2 likes

Gent of Keulen

1 like