De Mac heeft mijn vader ook een hekel aan
Ik heb er gewerkt tijdens mijn studie, daarvoor ben ik er misschien wel eens geweest? Maar niet dat ik me echt kan herinneren
De Mac heeft mijn vader ook een hekel aan
Ik heb er gewerkt tijdens mijn studie, daarvoor ben ik er misschien wel eens geweest? Maar niet dat ik me echt kan herinneren
Hahaha ik wilde zeggen mn vader heeft met Amerika wat die andere forummerâs vader met Frankrijk heeft, maar dat is dus jouw vader ![]()
Zodra iemand daar vandaan komt daalt diegene meteen in zijn achting ook, om weer iets op te krikken als het een Canadees blijkt.
Maar wij gingen sowieso niet op vakantie
Ik zie dat Luik in ieder geval niet populair is haha.
Gent, Lille en Keulen zijn we al een keer geweest anders waren dat inderdaad goede opties geweest!
Ik ga even verder kijken naar de andere opties die jullie hebben genoemd, thanks!
Toen er een Quick opende aan de Naamsepoort in Brussel(buurt met veel Congolese winkels en kappers), liet mijn moeder me na de maaltijd gewoon in die speeltuin spelen om dan haar boodschappen te doen
. Veel kinderen bleven daar en als het je beurt was dan liep je weg alleen of met een grote broer/zus door de galerij.
ik heb het OG mcdonalds kinderfeestje gehad toen ik 5 of 6 werd oid
incl friet bakken achter de schermen ![]()
Behalve dat kaartlezen (dat moest ik doen en ik was er daadwerkelijk heel snel goed in, met 8 navigeerde ik ons door Frankrijk, zelfs om Parijs heen toen dat nog een hel was omdat je met 1 verkeerde baan ineens midden in de stad zat) alsof ik mijn eigen jeugd lees. Vakantie praktisch elk jaar naar Zuid-Frankrijk, over de Autoroute du Soleil naar de Ardèche of de Camargue of zo.
En McDonalds ben ik toevallig op de basisschool 1x geweest voor een verjaardagsfeestje en daardoor dus al wel voor mijn 10e, maar met mijn eigen ouders op mijn 43e nog steeds nog nooit. Kom er zelf ook zeer zelden, en elke keer dat ik er wel kom heb ik naderhand spijt (behalve van de aardbeien-milkshake)
Never forget dat we ruim 1.5 uur in de bloedhitte over een xl camping hebben gereden om onze stacaravan te vinden, bleek mn vader de meegekregen plattegrond op zân kop te houden.
Ja als ik mijn ouders moet geloven hadden ze een verkeerde afslag genomen ergens en toen reden ze opeens rondom de Arc de Triomphe
ik zat toen wel bij in de auto maar kan me de paniek die er ongetwijfeld was niet meer herinneren haha
Een van de redenen dat ik heel snel kaartlezen onder de knie had ![]()
Mijn ouders waren gescheiden, dus ik ging met alleen mijn vader of met alleen mijn moeder (en evt. jongere neefjes/nichtjes die met ons meekwamen voor de gezelligheid) op vakantie en was daardoor automatisch al zo jong verantwoordelijk voor de navigatie. En in die tijd was er nog niets anders dan papieren kaarten. Tegenwoordig gebruik ik ook gewoon GPS, maar ik lees wel nog steeds ook borden, verbaas me er altijd over hoe weinig mensen daarop letten en echt blind op hun Google Maps of Waze of wat dan ook rijden ![]()
Mijn vader is volgens mij nog steeds getraumatiseerd door dit soort situaties, want hij waarschuwt me voor praktisch iedere rit wel over een bepaalde afslag ergens die ik ofwel niet moet missen ofwel niet moet pakken.
En dan gewoon in Nederland he. Dat ik moet uitkijken dat ik niet richting Nijmegen ipv Utrecht ga als ik bij Den Bosch rijd. En zoân specifieke afslag heeft hij dan voor iedere denkbare route in Nederland.
Overigens weet ik ook nog dat mijn ouders in die beginfase van het internet routes gingen printen. Maar dan dus echt zoân lijst met instructies die dan gevoelsmatig 50 paginaâs lang was voor een reis naar Frankrijk. Mijn vader rijden en mijn moeder bladeren. Als het dan mis ging klopte heel die instructie niet meer omdat je dan niet meer de derde straat links kunt pakken ofzo ![]()
Ja ik heb ook gewoon nul topografisch inzicht en geboren met een kapot kompas, vind dat echt jammer. Ben er echt blind voor. Gelukkig getrouwd met een geboren padvinder, die man staat na 2 uur in een onbekend land de lokale bevolking de weg te wijzen ![]()
Als ik alleen ergens ben, dan herken je ook meteen dat ik me laat leiden door Googlemaps. Heel resoluut een kant oplopen, en dan ineens 180 graden draaien en weer de andere kant op gaan hahah. Het pijltje was dan nog niet helemaal gecentreerd.
Bij Nancy reed je ook langs een vallei waarin je dan die stad zag liggen en dat vond ik elke keer echt mega indrukwekkendđ
Echt een vreselijke, lelijke rot stad.
Wij gingen op de achterbank altijd âkijk eens wat een hoge boom, Mac Donalds, Mac Donalds, Mac Donaldsâ zingen als we in de buurt kwamen en dan met ingehouden adem hopen dat de afslag genomen werd⌠iedereen in mijn omgeving was weleens naar de mac geweest, maar ik niet. Tot mijn moeder van mijn vader ging scheiden en daar was dan eindelijk het magische momentđ
Wow nee ik ben blij dat ik dit lees, zou met een vriendin uit duitsland ergens een weekendje plannen en we dachten aan Luik!!!
Dan is Aachen misschien leuker
Dit heeft mijn moeder echt nog lang volgehouden, denk dat ze pas sinds een jaar of 5 een tomtom en inmiddels maps gebruikt. Moest altijd zo lachen als ze dan weer aan kwam zetten met dr printjes.
Anoniem: Vind jij eten van McDonalds (en/of Burger King) oprecht lekker?
0 stemmers
Ik dus wel, maar krijg soms het gevoel dat het not done is om dat te zeggen.
Ik ook hoor! Wel alleen Macdo. Burger King, KFC etc. doet mij dan weer helemaal niks.
Echt een traktatie als ik dan een keertje toegeef en bij de Macdo ga eten.
Voor moeders met kinderen tussen de 2-4 jaar:
Hoe noemen jullie peuters verschillende dinosaurussen?
0 stemmers