Maar dan vertelde ze het hopelijk wel aan een buurvrouw? Zoiets was ook wel in ons dorp, een vrouw met veel kinderen nam zelf altijd een briefje mee met ‘baby ligt in bed’ en haar adres en ze hing dan een afbeelding van een bedje voor het raam. Dan nog zou ik het nooooit doen.
Ja ik schrik hier ook van, toen mijn zus een leeftijd had dat wij even alleen mochten blijven (12 jaar) Moest ze door de babyfoon zeggen maar de buren zeggen. " hallo (naam buren wij gaan slapen welterusten)." En die hielden het dan alsnog in de gaten totdat mn ouders thuis waren.
Ik heb een keer mn softbaltas in de trein laten liggen, met al mn dure softbalspullen er in. Kwam er vrij snel achter en meteen naar de NS gegaan, maar helaas nooit terug gekomen.
12 jaar is oud genoeg om je kind even alleen thuis te laten:
- Ja hoor dat kan
- Nee dat vind ik te jong
- Het ligt aan de situatie
0 stemmers
Dat hangt echt van het (verantwoordelijkheidsgevoel van het) kind af. De ene 12-jarige is de andere niet, maar in principe kunnen die wel ff alleen zijn.
Ja de gemiddelde dan. Je hebt altijd uitzonderingen.
Ik wilde zeggen als je even snel een boodschap moet doen, maar als mijn kind 12 jaar is gaat hij maar lekker die boodschap doen en ik op de bank zitten ![]()
Op je 12e zit je wel ongeveer op de middelbare school, dan moet je wel even alleen kunnen blijven als ik een boodschapje ga doen. Op die leeftijd gaan ze ook alleen naar school/de stad in met vrienden dus dan moet alleen thuisblijven ook wel lukken
Ja alsjeblieft zeg. Dat kan (overdag) ook echt wel eerder dan 12 jaar.
Er zijn toch genoeg 12-jarigen die bij andere jonge kindjes oppassen ![]()
Is dat echt vanaf 12 jaar al? Zou nooit een 12 jarig kind op mijn hypothetische kind laten passen
.
Ik was denk ik 15/16 en toen er ineens een onstilbare bloedneus was dacht ik al van wtf ben ik eigenlijk aan het doen.
Ik paste op mijn dertiende al op😂
Huh 12 is hartstikke oud? Mijn kinderen zijn 8 en 5 en die laat ik regelmatig even alleen thuis voor een pakketje wegbrengen/ boodschapje doen ofzo.
Ze bedoelt of de 12 jarige oud genoeg is om op de baby te passen
Edit: Oh of niet trouwens?? Ik snap de poll niet meer
Overdag sowieso wel maar 's nachts of iig 's avonds laat (je hebt het erover dat jullie tegen je buren zeiden wanneer je ging slapen) vind ik het wel anders/afhankelijk van de situatie
Met 12 ga of zit je op de middelbare school. Dan fietsen ze alleen naar school en huis. Ben je als werkende ouder niet thuis als ze thuiskomen. Dus ja prima alleen thuis
vond je alleen thuis zijn vroeger ook het heerlijkste dat er was ![]()
- ja solitude
- ja solitude
maar toch soms wel spannend een leeg donker huis - gewoon wel oke maar niet eng
- gewoon wel oke en een beetje eng
- nee maar niet eng
- nee want eng
- ja maar ik was wel altijd met zus of broer ‘alleen’ thuis
- nee en ik was altijd met zus of broer ‘alleen’ thuis
0 stemmers
Jaa en als je dan naar boven ging en het licht beneden uit moest doen de trap op rennen zodat je niet door de monsters/inbrekers gepakt kon worden ![]()
Nee, ik was veel alleen thuis (40-uur werkende alleenstaande moeder en oudere zus, die ook haar eigen ding deed). Dus mijn wens was eigenlijk altijd juist een moeder die meer thuis zou zijn. Want veel alleen zijn was meer de default.
(Tot bepaalde leeftijd wel, als oudere puber was het juist weer chill)
Heet water, drie dipjes thee (slappe thee dus) en verder kaal.