Stel je persoonlijke vraag #55

Ik moet vooral altijd aan een legendarisch moment denken waarop we naar Lyon moesten rijden maar m’n moeder de borden Dijon begon te volgen, was ook erg gezellig in de auto :sob::sob:

24 likes

M’n tante wilde ooit op vakantie, maar niet te ver weg. Toen heeft ze een vakantie naar Mexico geboekt en was ze verbaast dat ze 12 uur moest vliegen, want op de kaart leek het niet zo ver. :skull:

32 likes

Mijn vader heeft een hekel aan Frankrijk, Fransen en de Franse taal (en aan autorijden trouwens ook) dus dat ging echt niet gebeuren

1 like

Was voor mijn zusje en mij echt het hoogtepunt; eten aan een wegrestaurant (vaak in NL) voordat we weer thuis waren.

3 likes

Ja zo’n gigaaaantische schnitzel kreeg ik dan altijd :star_struck::heart_eyes:

2 likes

Dat wegrestaurant was voor ons vrijwel altijd de McDonald’s.

4 likes

Wij hadden mcdonalds thuis zeiden mijn ouders altijd :sob:

7 likes

Ik hoor ook wel goede verhalen over Mechelen? En anders Gent of Brugge (maar verwacht veel toeristen).

3 likes

Hoe oud was jij bij de eerste keer Mac Donalds?

• Jonger dan ik me kan herinneren
  • Jonger dan 5
  • Jonger dan 10
  • Jonger dan 15
  • Nadat ik volwassen was
  • Nooit geweest

0 stemmers

Ik mocht er één keertje heen na heel lang zeuren toen ik 14ish was op vakantie in Spanje, m’n vader en moeder namen toen ook alleen koffie echt lame.

7 likes

Dat mijn ouders dan met hun vrienden en familie gingen praten over via welke route ze precies om Parijs heen gingen rijden. Sowieso als mensen van verder weg in NL bij je op bezoek kwamen dat het dan ook altijd even ging over welke route en welke snelwegen en via welke steden ze naar je toe gereden waren. Echt iets van het verleden is dat.

9 likes

De Mac heeft mijn vader ook een hekel aan

Ik heb er gewerkt tijdens mijn studie, daarvoor ben ik er misschien wel eens geweest? Maar niet dat ik me echt kan herinneren

Hahaha ik wilde zeggen mn vader heeft met Amerika wat die andere forummer’s vader met Frankrijk heeft, maar dat is dus jouw vader :joy:

Zodra iemand daar vandaan komt daalt diegene meteen in zijn achting ook, om weer iets op te krikken als het een Canadees blijkt.

1 like

Maar wij gingen sowieso niet op vakantie

3 likes

Ik zie dat Luik in ieder geval niet populair is haha.
Gent, Lille en Keulen zijn we al een keer geweest anders waren dat inderdaad goede opties geweest!
Ik ga even verder kijken naar de andere opties die jullie hebben genoemd, thanks!

1 like

Toen er een Quick opende aan de Naamsepoort in Brussel(buurt met veel Congolese winkels en kappers), liet mijn moeder me na de maaltijd gewoon in die speeltuin spelen om dan haar boodschappen te doen :joy:. Veel kinderen bleven daar en als het je beurt was dan liep je weg alleen of met een grote broer/zus door de galerij.

3 likes

ik heb het OG mcdonalds kinderfeestje gehad toen ik 5 of 6 werd oid
incl friet bakken achter de schermen :sunglasses:

21 likes

Behalve dat kaartlezen (dat moest ik doen en ik was er daadwerkelijk heel snel goed in, met 8 navigeerde ik ons door Frankrijk, zelfs om Parijs heen toen dat nog een hel was omdat je met 1 verkeerde baan ineens midden in de stad zat) alsof ik mijn eigen jeugd lees. Vakantie praktisch elk jaar naar Zuid-Frankrijk, over de Autoroute du Soleil naar de Ardèche of de Camargue of zo.
En McDonalds ben ik toevallig op de basisschool 1x geweest voor een verjaardagsfeestje en daardoor dus al wel voor mijn 10e, maar met mijn eigen ouders op mijn 43e nog steeds nog nooit. Kom er zelf ook zeer zelden, en elke keer dat ik er wel kom heb ik naderhand spijt (behalve van de aardbeien-milkshake)

5 likes

Never forget dat we ruim 1.5 uur in de bloedhitte over een xl camping hebben gereden om onze stacaravan te vinden, bleek mn vader de meegekregen plattegrond op z’n kop te houden.

9 likes

Ja als ik mijn ouders moet geloven hadden ze een verkeerde afslag genomen ergens en toen reden ze opeens rondom de Arc de Triomphe :exploding_head: ik zat toen wel bij in de auto maar kan me de paniek die er ongetwijfeld was niet meer herinneren haha

3 likes

Een van de redenen dat ik heel snel kaartlezen onder de knie had :sweat_smile:
Mijn ouders waren gescheiden, dus ik ging met alleen mijn vader of met alleen mijn moeder (en evt. jongere neefjes/nichtjes die met ons meekwamen voor de gezelligheid) op vakantie en was daardoor automatisch al zo jong verantwoordelijk voor de navigatie. En in die tijd was er nog niets anders dan papieren kaarten. Tegenwoordig gebruik ik ook gewoon GPS, maar ik lees wel nog steeds ook borden, verbaas me er altijd over hoe weinig mensen daarop letten en echt blind op hun Google Maps of Waze of wat dan ook rijden :older_woman:t3:

1 like