Stel je persoonlijke vraag #55

Mijn vader is volgens mij nog steeds getraumatiseerd door dit soort situaties, want hij waarschuwt me voor praktisch iedere rit wel over een bepaalde afslag ergens die ik ofwel niet moet missen ofwel niet moet pakken.

En dan gewoon in Nederland he. Dat ik moet uitkijken dat ik niet richting Nijmegen ipv Utrecht ga als ik bij Den Bosch rijd. En zo’n specifieke afslag heeft hij dan voor iedere denkbare route in Nederland.

Overigens weet ik ook nog dat mijn ouders in die beginfase van het internet routes gingen printen. Maar dan dus echt zo’n lijst met instructies die dan gevoelsmatig 50 pagina’s lang was voor een reis naar Frankrijk. Mijn vader rijden en mijn moeder bladeren. Als het dan mis ging klopte heel die instructie niet meer omdat je dan niet meer de derde straat links kunt pakken ofzo :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Ja ik heb ook gewoon nul topografisch inzicht en geboren met een kapot kompas, vind dat echt jammer. Ben er echt blind voor. Gelukkig getrouwd met een geboren padvinder, die man staat na 2 uur in een onbekend land de lokale bevolking de weg te wijzen :pray:

Als ik alleen ergens ben, dan herken je ook meteen dat ik me laat leiden door Googlemaps. Heel resoluut een kant oplopen, en dan ineens 180 graden draaien en weer de andere kant op gaan hahah. Het pijltje was dan nog niet helemaal gecentreerd.

23 likes

Bij Nancy reed je ook langs een vallei waarin je dan die stad zag liggen en dat vond ik elke keer echt mega indrukwekkend😂

3 likes

Echt een vreselijke, lelijke rot stad.

7 likes

Wij gingen op de achterbank altijd ‘kijk eens wat een hoge boom, Mac Donalds, Mac Donalds, Mac Donalds’ zingen als we in de buurt kwamen en dan met ingehouden adem hopen dat de afslag genomen werd… iedereen in mijn omgeving was weleens naar de mac geweest, maar ik niet. Tot mijn moeder van mijn vader ging scheiden en daar was dan eindelijk het magische moment😂

5 likes

Wow nee ik ben blij dat ik dit lees, zou met een vriendin uit duitsland ergens een weekendje plannen en we dachten aan Luik!!!
Dan is Aachen misschien leuker

3 likes

Dit heeft mijn moeder echt nog lang volgehouden, denk dat ze pas sinds een jaar of 5 een tomtom en inmiddels maps gebruikt. Moest altijd zo lachen als ze dan weer aan kwam zetten met dr printjes.

5 likes

Anoniem: Vind jij eten van McDonalds (en/of Burger King) oprecht lekker?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik dus wel, maar krijg soms het gevoel dat het not done is om dat te zeggen.

3 likes

Ik ook hoor! Wel alleen Macdo. Burger King, KFC etc. doet mij dan weer helemaal niks.
Echt een traktatie als ik dan een keertje toegeef en bij de Macdo ga eten.

5 likes

Voor moeders met kinderen tussen de 2-4 jaar:

Hoe noemen jullie peuters verschillende dinosaurussen?

• Bij hun soortnaam (bijv. Brachiosaurus, triceratops, etc.)
  • Alle verschillende dinosaurussen worden Dino(saurus) genoemd
  • Ze hebben een eigen naam gekregen (bijv. Jantje, Pietje, Klaasje)
  • Vroeger heetten alle Dino’s Dino(saurus), nu worden ze benoemd bij (soort)naam

0 stemmers

1 like

Gewoon zo af en toe vind ik het heerlijk. Maar dan wel de filet o fish, absoluut geen big mac ofzo

1 like

Nog steeds als we naar Frankrijk op vakantie gaan gaat mijn vader de week van te voren af en toe bellen met de beste route.
Ga je over Maastricht of Breda? Ik zou over Maastricht gaan, dan rijdt je het langst tol vrij en hoef je niet over Parijs met die caravan.
En dan een dag later: als je voorbij Nancy bent, is er een leuke stop. Was vroeger altijd een van de schoonste.

En ik antwoord elke keer: we zien waar Google ons brengt pap :crazy_face:.

Een dag na aankomst, en hoe ben je nou gereden dan? :upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face:

20 likes

Ik vind dit juist heel lief :pleading_face:

36 likes

Ik ook hoor haha. Maar ik ben wel gestopt met doen alsof ik er iets mee doe haha. Dat vond ik ook lullig op den duur

Echt benieuwd naar de verhalen van de wonderkinderen die met 2 jaar brachiosaurus zeggen

56 likes

Luik reden wij ook vaak langs op de terugweg naar huis en dan zag je altijd allemaal rook van fabrieken en in mijn beleving overal hijskraan silhouetten en m’n vader zei altijd Luik de meest stinkende stad was, dus ik heb super lang geloofd dat Luik een soort post apocalyptische berg brandende aarde was.

Moet er misschien toch maar eens heen, kan alleen maar meevallen.

16 likes

12 jaar, tijdens een busreis naar, jawel Frankrijk :rofl: (Parijs)

1 like

Vroeger was voor ons zo’n voorverpakte driehoekige sandwich (gewoon van een tankstation denk ik ook) een geweldige traktatie op de terugweg haha

4 likes

Ik ben 32 en ik noem alle dinosaurussen Dino(saurus) voor als iemand benieuwd was, sowieso jij @Karl_Lagerfeld

11 likes

Waarom leren ze die kinderen allemaal dingen over Dino’s, dat snap ik nooit want het is echt een non-onderwerp zodra je boven de 5 (tenzij je een special interest hebt en niet zo cool bent) maar er hangen hele winkels vol met dino kinder kleding.

27 likes