Restaurant de gouden boogjes als je fancy wil doen
Ik denk dat je als honden eigenaar ook wel een beetje fanatiek moet zijn want een hond is echt veel werk qua zorg en opvoeding en altijd wat mee moeten. En dat eindeloze uitlaten en dan poep van straat schrapen is ook humbling denk ik en je moet aaaaaltijd wat regelen als je weggaat of zelf niet kan. Ik kreeg een baby rond de tijd dat mijn vader zijn eerste hond (puppy) kreeg en ik vond dat shockerend veel op elkaar lijken
. Echt wel anders dan een kat die je elke dag brokjes geeft en ff zân bak schept, verder altijd alleen thuis kunt laten etc. Ik denk dat je mede daarom ook echt een andere relatie met een hond hebt.
Maar goed couldnât be me.
Ja, honden staan dichterbij kinderen dan katten, wat dat betreft. Katten zitten weer dichterbij planten in dat spectrum.
Ik heb dit hier eerder gezegd, maar mijn zusje heeft en een puppy en een baby (2x) gehad en die zegt ook dat de puppy meer werk was dan de baby. Nu zijn er denk ik weinig honden vaker bij de dierenarts geweest dan die van haar, ook als pup, maar nog steeds veel werk!
Mickey D of de Mac
Volgens mij zeggen ze in België/Frankrijk Mcdo ! ![]()
Dat dorpje was dan waarschijnlijk de zaanse schans. En als je aan het water zat en uitkeek naar dat dorpje was je denk ik in zaandijk? Dat is inderdaad wel mooi.
Zaanstad (gemeente) heeft best leuke dorpjes, pittoresk.
Maar de stad Zaandam zelf?! Not so much
Maastricht is ook leuk! Geen idee of je per se over de grens wil.
Ik denk misschien meer de cringe dingen die je kan doen? Ben echt blij dat niemand kan horen hoe ik thuis tegen mijn katten praat. Ik noem mezelf en mijn vriend ook mama en papa als ik het tegen ze heb. De random kattenaccessoires zijn ook al mijn huis ingeslopen (kattenonderzetters). Ik heb een (design)tas gekocht omdat er een kat op stond en die draag ik met liefde (heb er zelfs 2 bedenk ik me nu). Een kattensjaal. Ik heb alles in me om te escaleren naar full on kattenvrouwtje. Maar moet zeggen dat ik ook heel erg van honden houd, maar ik uit praktische overwegingen geen hond heb. Anders zou dat denk ik minstens zo erg zijn.
Bij planten
![]()
In mijn beleving doen alle Gen-Zers dit. Althans in ieder geval die bij mij op werk. Zitten tijdens de lunch ook echt veel op hun telefoon en tijdens een gesprek pakken ze onmiddellijk hun telefoon om iets te googlen.
Nou ik heb dus een RGK professor en vind de obsessie zelf ook niet leuk ![]()
En nee ik heb niet met hem geoefend, hij vindt het gewoon zo leuk dat hij het blijkbaar onthoudt. En ja ik leen wel boeken over Dinoâs bij de bieb, want dat is nu eenmaal zijn interesse. En ook voor zijn verjaardag heeft hij eea gekregen, want ik weet hoe blij hij ervan wordt.
We zijn langzaam zijn obsessie wat aan het verbreden en roofdieren en reptielen zijn nu ook leuk.
Oh god, de term âprofessor kleuterâ is zo accuraat! ![]()
Als het om eigenaren gaat misschien idd hondeneigenaren, maar als het gewoon om liefhebbers gaat (of ze nou ook een dier hebben of niet) 100% kattenmensen hoor. Ik zie zelden mensen rondlopen in kleding/accessoires met hondenprint, maar kattenprint??? En de hoeveelheid kattenfotoâs die kattenmensen hebben en delen, de manier waarop kattenliefhebbers daar echt een soort van persoonlijkheidsding van maken, ~crazy cat lady~, dat zie ik hondenmensen niet zo snel doen.
@SleepingBeauty ik ga echt stuk om hoe je je eigen kind een beetje aan het dissen bent in je laatste posts haha
Ja dit en je hebt ook die kattencafĂ©âs waar die mensen dan naartoe gaan. Wat ik nog steeds een goor concept vind maar okĂ©. Of bestaan er ook hondencafĂ©âs?
Google leert mij dat die zeker bestaan!
Ja, al denk ik ook dat je meer kattencafĂ©s hebt omdat het makkelijker houden is. En ik houd van katten maar ging echt dood van binnen toen ik daar een x heen moest met een soort uitje Ik drink graag alleen het haar van mân eigen katten in mân thee.
Idd wat @Bunnyslippers zegt.
Je hebt mensen die echt prima voor hun dier zorgen, maar het is ook gewoon een dier. Ik heb een portret van mijn kat in huis en praat genĂąnt dom tegen dat beestje.
Net als bij honden: heb je âgewoonâ een hond die je goed verzorgt of heb je een soort baby in huis waar alles voor moet wijken?
Maar het is geen harde wetenschap hoor. Ik denk dat kattenmensen idd iets gevoeliger zijn voor âmerchandiseâ en kattencafĂ©s enzo, terwijl hondenmensen aanzienlijk meer hun leven aanpassen en echt moederen over een hond. Maar dat ligt dus ook aan wat voor zorg die dieren ĂŒberhaupt nodig hebben! Gewoon een hersenspinsel.
Ik kom in het dagelijks leven echt veel crazy cat ladies tegen, vooral de mensen die aan tnr doen als hobby.
Maar alsnog vind ik de hondenwereld echt nog veel gekker. Ik heb een vriendin die in dat wereldje van rashonden/hondenshows zit en ook honden (Borzoi) fokt en die drama die ik mee krijg via Facebook? Sorry maar die mensen zijn insane.
Ik vind wel de bulldog- en teckelmensen erg van de respectievelijke merchandise ![]()