Stel je persoonlijke vraag #55

Hier ook zo’n professorkind (inmiddels bijna 7) die ook op heel jonge leeftijd al “pajasaujolofush” zei ipv dinosaujus maar ook zonder dat wij dat opdrongen. Kind houdt nog steeds alleen maar van informatieve natuurboeken i.p.v. verhalenboeken en vindt het oprecht jammer dat er op zaterdag niet óók school is. Mega leergierig, en dat vind ik ook wel leuk!

Al is het af en toe ook lastig, want probeer je kind van 4 maar eens uit te leggen wat “betweter” betekent als hij dit doet:

Vriend van ons: hey kijk (naam kind) er zit een kraai op het balkon!
Kind: ehh… dat is een KAUW. :face_with_raised_eyebrow:

🫠

Ik ben zelf gek op de natuur en ook op vogels dus ik vind het leuk om hem daar alles over te vertellen en leren nu, en gelukkig komt de nuance van hoe je tegen mensen praat er steeds meer in. :sweat_smile:

16 likes

Ik vind professorkinderen echt leuk! En ik hou eigenlijk niet eens van kinderen, moet je nagaan

15 likes

Als ik betweterig deed als kind ging mn moeder verder in een taal die ik niet sprak en als ik dan zo huhhh wat zeg je deed zei ze “oh jij wist toch alles?”

Is wel een effectieve humbling.

59 likes

Hahaha dit klinkt wel als een goeie tactiek inderdaad. Helaas spreek ik maar 1 andere taal vloeiend genoeg om het gesprek daarin voort te zetten en dat is Engels, en daar begrijpt hij verdorie ook al veel meer van dat je denkt. Wij hadden heel vaak gesprekken in het Engels als hij het ff niet hoefde te horen maar tegenwoordig gaat hij gewoon meepraten dan. (Wel in het Nederlands, maar hij begrijpt het dus gewoon.)

2 likes

Het geheim is dat je de taal niet daadwerkelijk goed hoeft te spreken, zolang hij het maar gelooft. Weet hij veel dat jij niet toevallig Noors spreekt.

22 likes

Verschoon jij je bed nadat je ziek bent geweest?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Het liefst ook tijdens laten doen door iemand een keer :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

En paar keer tijdens, denk elke 2 dagen ofzo, ik zweet zoveel wanneer ik koorts heb en vind dat liggen hoesten ook zo ranzig. Ben dan toch thuis en kan gemakkelijk wassen

2 likes

Jij en je partner gaan uit elkaar. Na hoe lang is het voor jou acceptabel dat je ex met een ander trouwt?

• Boeit me niet, we zijn toch uit elkaar?!
  • Direct
  • Na paar maanden
  • Na half jaar
  • Na jaar
  • Na paar jaar
  • Nooit

0 stemmers

1 like

Ha wat een lastige, voor mezelf zou ik zeggen boeit me niet maar we hebben ook een kind dat dan opeens met een nieuw iemand geconfronteerd wordt dus dan echt wel langer dan een paar maanden

4 likes

Wat @PiuPiu zegt idd, vanwege de kinderen.

4 likes

Ken jij een BNer of BVer persoonlijk?

• Ja, acteur
  • Ja, zanger of bandlid of DJ
  • Ja, bekende politicus
  • Ja, sporter
  • Ja, nieuwslezer of verslaggever
  • Ja, presentator
  • Ja, influencer of youtuber of creator of andere benaming hiervoor
  • Ja, schrijver
  • Ja, internetgekkie
  • Ja, deelnemer aan programma die iedereen wel kent
  • Ja, comedian
  • Ja, ander soort BNer namelijk
  • Nee, niemand

0 stemmers

Eigenlijk pas nadat ik getrouwd ben

10 likes

Ik vind kennen lastig, want heb met meerdere mensen op de middelbare school gezeten of zelfs in de klas. Maar dat vind ik zelf niet echt kennen.

4 likes

Ja is natuurlijk ook subjectief, zeg even dat iemand je bij naam kent en dat je zou groeten als je elkaar tegenkomt vind ik wel tellen als “kennen”

2 likes

Ja, ken inderdaad wel mensen van de middelbare school / met wie ik vroeger gewerkt heb.

Ooh, en met influencers is het natuurlijk ook de vraag vanaf wanneer je ze BNer mag noemen. :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik zal geen bekeuringen uitdelen

3 likes

Na, vooruit dan maar. Dan ken ik ook een paar influencers! :smiling_face_with_tear:

1 like

Ja dat heb ik dus ook. Ze is zelfs op de Olympische spelen geweest.

1 like

Nav mommybloggerstopic ben ik benieuwd of hier mensen thuisonderwijs geven of hebben overwogen (anoniem).

• Ja
  • Wel eens overwogen
  • Sterk overwogen
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

1 like