Stel je persoonlijke vraag #55

Bij planten :joy: :joy:

1 like

In mijn beleving doen alle Gen-Zers dit. Althans in ieder geval die bij mij op werk. Zitten tijdens de lunch ook echt veel op hun telefoon en tijdens een gesprek pakken ze onmiddellijk hun telefoon om iets te googlen.

2 likes

Nou ik heb dus een RGK professor en vind de obsessie zelf ook niet leuk :cry:

En nee ik heb niet met hem geoefend, hij vindt het gewoon zo leuk dat hij het blijkbaar onthoudt. En ja ik leen wel boeken over Dino’s bij de bieb, want dat is nu eenmaal zijn interesse. En ook voor zijn verjaardag heeft hij eea gekregen, want ik weet hoe blij hij ervan wordt.

We zijn langzaam zijn obsessie wat aan het verbreden en roofdieren en reptielen zijn nu ook leuk.

5 likes

Oh god, de term ‘professor kleuter’ is zo accuraat! :joy:

Als het om eigenaren gaat misschien idd hondeneigenaren, maar als het gewoon om liefhebbers gaat (of ze nou ook een dier hebben of niet) 100% kattenmensen hoor. Ik zie zelden mensen rondlopen in kleding/accessoires met hondenprint, maar kattenprint??? En de hoeveelheid kattenfoto’s die kattenmensen hebben en delen, de manier waarop kattenliefhebbers daar echt een soort van persoonlijkheidsding van maken, ~crazy cat lady~, dat zie ik hondenmensen niet zo snel doen.

@SleepingBeauty ik ga echt stuk om hoe je je eigen kind een beetje aan het dissen bent in je laatste posts haha

13 likes

Ja dit en je hebt ook die kattencafé’s waar die mensen dan naartoe gaan. Wat ik nog steeds een goor concept vind maar okĂ©. Of bestaan er ook hondencafé’s?

3 likes

Google leert mij dat die zeker bestaan!

2 likes

Ja, al denk ik ook dat je meer kattencafĂ©s hebt omdat het makkelijker houden is. En ik houd van katten maar ging echt dood van binnen toen ik daar een x heen moest met een soort uitje Ik drink graag alleen het haar van m’n eigen katten in m’n thee.

7 likes

Idd wat @Bunnyslippers zegt.

Je hebt mensen die echt prima voor hun dier zorgen, maar het is ook gewoon een dier. Ik heb een portret van mijn kat in huis en praat genĂąnt dom tegen dat beestje.

Net als bij honden: heb je “gewoon” een hond die je goed verzorgt of heb je een soort baby in huis waar alles voor moet wijken?

Maar het is geen harde wetenschap hoor. Ik denk dat kattenmensen idd iets gevoeliger zijn voor “merchandise” en kattencafĂ©s enzo, terwijl hondenmensen aanzienlijk meer hun leven aanpassen en echt moederen over een hond. Maar dat ligt dus ook aan wat voor zorg die dieren ĂŒberhaupt nodig hebben! Gewoon een hersenspinsel.

3 likes

Ik kom in het dagelijks leven echt veel crazy cat ladies tegen, vooral de mensen die aan tnr doen als hobby.

Maar alsnog vind ik de hondenwereld echt nog veel gekker. Ik heb een vriendin die in dat wereldje van rashonden/hondenshows zit en ook honden (Borzoi) fokt en die drama die ik mee krijg via Facebook? Sorry maar die mensen zijn insane.

3 likes

Ik vind wel de bulldog- en teckelmensen erg van de respectievelijke merchandise :sweat_smile:

5 likes

Hm ja maar dit is dan idd zo’n voorbeeld dat ik denk ok wat heeft je hond eraan (ik vind shows echt verschrikkelijk en volgens mij heb je die ook voor katten helaas).

Maar zolang je het houdt bij katten onderzetters denk ik alleen maar ok prima haha wie doe je er kwaad mee. Dat niveau van fanatisme kan ik dan niet echt iets negatiefs van vinden i.t.t. wanneer je je dier er dus echt geen plezier mee doet. Kan me gewoon niet voorstellen dat er honden of katten zijn die geen stress krijgen van zo’n show. Maar zolang je positieve aandacht aan je kat of hond geeft denk ik alleen maar hoe meer hoe beter.

Edit: ik heb zelf geen kat (meer) wel een hond en het is idd wel zo dat je daar op veel vlakken rekening mee moet houden, dat is wel intenser dan met een kat. Maar ja dat hoort er dan ook bij vind ik als je daaraan begint.

3 likes

Hier ook zo’n professorkind (inmiddels bijna 7) die ook op heel jonge leeftijd al “pajasaujolofush” zei ipv dinosaujus maar ook zonder dat wij dat opdrongen. Kind houdt nog steeds alleen maar van informatieve natuurboeken i.p.v. verhalenboeken en vindt het oprecht jammer dat er op zaterdag niet óók school is. Mega leergierig, en dat vind ik ook wel leuk!

Al is het af en toe ook lastig, want probeer je kind van 4 maar eens uit te leggen wat “betweter” betekent als hij dit doet:

Vriend van ons: hey kijk (naam kind) er zit een kraai op het balkon!
Kind: ehh
 dat is een KAUW. :face_with_raised_eyebrow:

đŸ« 

Ik ben zelf gek op de natuur en ook op vogels dus ik vind het leuk om hem daar alles over te vertellen en leren nu, en gelukkig komt de nuance van hoe je tegen mensen praat er steeds meer in. :sweat_smile:

16 likes

Ik vind professorkinderen echt leuk! En ik hou eigenlijk niet eens van kinderen, moet je nagaan

15 likes

Als ik betweterig deed als kind ging mn moeder verder in een taal die ik niet sprak en als ik dan zo huhhh wat zeg je deed zei ze “oh jij wist toch alles?”

Is wel een effectieve humbling.

58 likes

Hahaha dit klinkt wel als een goeie tactiek inderdaad. Helaas spreek ik maar 1 andere taal vloeiend genoeg om het gesprek daarin voort te zetten en dat is Engels, en daar begrijpt hij verdorie ook al veel meer van dat je denkt. Wij hadden heel vaak gesprekken in het Engels als hij het ff niet hoefde te horen maar tegenwoordig gaat hij gewoon meepraten dan. (Wel in het Nederlands, maar hij begrijpt het dus gewoon.)

2 likes

Het geheim is dat je de taal niet daadwerkelijk goed hoeft te spreken, zolang hij het maar gelooft. Weet hij veel dat jij niet toevallig Noors spreekt.

22 likes

Ik had het getypt en ben Belg inderdaad.

Grote haar aan McDo dus gun ze zelfs mijn tijd niet om het voluit te typen.

Maar wij zeggen hier ( antwerpen ) wel McDo

2 likes

Verschoon jij je bed nadat je ziek bent geweest?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Het liefst ook tijdens laten doen door iemand een keer :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes