Stel je persoonlijke vraag #55

Ken jij een BNer of BVer persoonlijk?

• Ja, acteur
  • Ja, zanger of bandlid of DJ
  • Ja, bekende politicus
  • Ja, sporter
  • Ja, nieuwslezer of verslaggever
  • Ja, presentator
  • Ja, influencer of youtuber of creator of andere benaming hiervoor
  • Ja, schrijver
  • Ja, internetgekkie
  • Ja, deelnemer aan programma die iedereen wel kent
  • Ja, comedian
  • Ja, ander soort BNer namelijk
  • Nee, niemand

0 stemmers

Eigenlijk pas nadat ik getrouwd ben

10 likes

Ik vind kennen lastig, want heb met meerdere mensen op de middelbare school gezeten of zelfs in de klas. Maar dat vind ik zelf niet echt kennen.

4 likes

Ja is natuurlijk ook subjectief, zeg even dat iemand je bij naam kent en dat je zou groeten als je elkaar tegenkomt vind ik wel tellen als “kennen”

2 likes

Ja, ken inderdaad wel mensen van de middelbare school / met wie ik vroeger gewerkt heb.

Ooh, en met influencers is het natuurlijk ook de vraag vanaf wanneer je ze BNer mag noemen. :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik zal geen bekeuringen uitdelen

3 likes

Na, vooruit dan maar. Dan ken ik ook een paar influencers! :smiling_face_with_tear:

1 like

Ja dat heb ik dus ook. Ze is zelfs op de Olympische spelen geweest.

1 like

Nav mommybloggerstopic ben ik benieuwd of hier mensen thuisonderwijs geven of hebben overwogen (anoniem).

• Ja
  • Wel eens overwogen
  • Sterk overwogen
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

1 like

Alleen tijdens corona maar dat telt denk ik niet

Dit is, voorzover ik weet, in Nederland toch alleen bij hoge uitzondering mogelijk? En terecht trouwens. Hoop niet dat dat ooit veel soepeler wordt, want vind dit echt ter bescherming van kinderen.

7 likes

Toen ons kind thuis kwam te zitten we besloten dat als we ooit weer op dit “psychisch slechte” punt zouden komen we de stekker uit onderwijs zouden trekken (groetjes van iemand die zelf ook in t onderwijs werkt :rofl:).
Gelukkig (nog) niet daar gekomen.

Verder ben ik voor soepelere regels met meer leerRECHT ipv schoolPLICHT.
Vrienden van ons wonen nu in het buitenland, geven bewust thuis onderwijs, en daar is het bijv gereguleerd. 2x per jaar komt er een soort leerplichtambtenaar langs om te controleren of je op de goede weg bent qua curriculum met je kind. Na 2x niet komt er wel een soort schoolplicht.
Je kunt gewoon aan lesmateriaal komen en er zijn toegankelijk soort staats CITO’s. In Nederland ben je meteen helemaal los van alles en niemand die nog controleert of enige interesse heeft in jou of je kind… behalve soms voor jaarlijks herkeuren of het nog goed is dat je kind niet gaat als je een tijdelijke vrijstelling hebt.

4 likes

Er zijn blijkbaar wel mogelijkheden en het is populair bij bepaalde “wappie” “delulu” influencers.

1 like

Ik vind denken dat je zelf als leek net zo goed onderwijs kan geven als de leerkrachten op school wel echt bijzonder hoogmoedig. Daarnaast vind je het het risico blijkbaar waard, ook al is je kind de dupe als het niet goed gaat en niet jij. Zo egocentrisch.

33 likes

Eigenlijk nooit, want hij beweert dat hij nooit wil trouwen (wat ik prima vind, want ik ook niet), dus zou het dan wel heel raar vinden als hij met een volgende partner dat ineens wel wil. Maar buiten dat moet 'ie het lekker zelf weten

3 likes

Koks en tv-koks

1 like

Ik heb 3 maanden thuisonderwijs gehad, vond het echt verschrikkelijk. Ben van mening dat een kind leeftijdgenootjes nodig heeft om te kunnen ontwikkelen. Het is goed om ook als kind kennis te maken met andere normen en waarden, regels en gezag. Met thuisonderwijs ontneem je dat de kinderen.

16 likes

Helemaal mee eens! Als ik kijk naar de sociaal-emotionele ontwikkeling van mijn leerlingen (vo) na een paar jaar corona kan ik wel concluderen dat school daar echt een cruciale rol in speelt. Je leert samenleven met 29 anderen en dat betekent soms ook wel eens dat je moet wachten op aandacht etc. En ook gewoon het gegeven dat je niet de hele tijd met je ouders bent is supergezond, goed voor je zelfstandigheid.

8 likes

Omdat we vandaag allemaal hebben geleerd dat Zutphen wel/niet onderdeel van de Achterhoek is, heeft jouw regio een plek die uit de toon valt? Met je regio bedoel ik waar je bent opgegroeid, je bent bv alleen Amsterdammer als je er je jeugd hebt doorgebracht.

• Ja mijn regio heeft een controversiële plek die wel/niet in de regio past
  • Nee mijn regio heeft dit niet

0 stemmers

De provincie Utrecht hoort bijvoorbeeld te stoppen bij Amersfoort, alles ten oosten daarvan is al Gelderland (saai). Veenendaal hoort echt niet bij Utrecht, das een woonwijk van Ede.

7 likes

Ik vergeet altijd dat Bergen op Zoom bij Brabant hoort. Het voelt als zuid-Holland, maar daar ligt het helemaal niet tegenaan zie ik nu :sweat_smile:

9 likes