Ik vind Brabant ook echt te breed. Je hebt Oost en West en dan wil ook nog niemand Tilburg claimen.
Ja ik vind het een verwarrend gebeuren daar met al die -drechten ook.
Gevoelsmatig ligt het in de regio Drugsproductie.
@Luzarl vind je niet dat jullie Zeeuwen alle eilanden onder Rotterdam moeten claimen? Ik vind het heel verwarrend dat Voorne en Putten Zuid-Holland zijn eigenlijk.
Edit: huuuuuh Goeree Overflakkee is ook niet Zeeuws? Wtf
Das midden.
Nee hoor, ik erger me alleen aan Tholen. Maar ik zou ook niet echt weten waar dat anders bij zou moeten, want ik vind het ook helemaal niet Brabants.
Is op Zeeuws grond! Maar hoort niet bij Zeeland. Ze worden boos als je zegt dat ze van Zeeland zijn. Ze horen met trots bij Zuid-Holland, maar weer niet bij Rotterdam. Dat is te eng. Gaan liever de brug niet over.
De gemeente waar ik werk bestaat uit elf dorpen en er is blijkbaar ooit collectief gevonden dat de mensen uit specifiek ƩƩn dorp daar niet helemaal goed wijs zijnā¦? Haha ik weet niet waarom, maar met wie je ook praat over mensen uit dat dorp, wat ze ook gedaan hebben of wat ze ook zeiden, binnen drie zinnen zegt er iemand: āja maarja, die is van Lutjebroek heā, en dat is dan gewoon de verklaring? Fascinerend, alsof iedereen daar zwakbegaafd is.
Ik hoor dit dus ook altijd over Katwijk in de Bollenstreek, geen idee waarom.
Heeft dat daar niet met een hogere mate van āgenetisch verwantschapā (of met een lelijker woord: inteelt) te maken misschienā¦?
Nah Voorne-Putten is echt niet Zeeuws, qua sfeer. Goeree wel. Maar ja sommigen zijn dan idd beledigd als je dat zegt.
Zal ook eens niet he
Toen ik zwanger
(haha fuck u Lula) was zaten we bij de prenatale diagnostiek met genetische tests en kwam ik erachter dat mensen uit bepaalde steden/streken genetische tests doen voor ze zich voortplanten omdat daar bepaalde aandoeningen zo vaak voorkomen. Drie maal raden waarom
Ja elke geneeskundestudent leert over de zogenaamde Katwijkse ziekte!!!
Echt als een soort intrusie wil ik altijd als het hier over gaat vragen of je er dan net zo uit komt te zien als Dirk Kuyt - fucking kinderachtig.
Hier verderop zijn het de Volendammers
De Volendamse ziekte is ook een ding.
kwam er dus best laat pas achter dat dit dorp echt bestaat
Urk heeft ook een eigen ziekte heb ik net gegoogled lol
Net als Bunschoten-Spakenburg
Hahahaha alle usual suspects
Ik vind dus dat je aan veel Britten ook kan zien dat ze al eeuwenlang op een eiland wonen, veel spitse gebitjes in een te smalle mond.
Een Brits bekje, spot ze graag.
En de Spakenburgse ziekte ook.
Misschien is het iets met vissersdorpen?
Kudelstaart ook
Dacht tot een aantal jaar geleden 100% dat dit uit de koker van Annie MG Schmidt kwam