Stel je persoonlijke vraag #55

Komt daar ook wel doordat beugels niet zo standaard zijn als in Nederland. Ik denk als je hier iedereen met z’n natuurlijke gebit zag lopen dat het ook tegenviel.

Nee ten eerste is dat een ouderwets vooroordeel en ten tweede dat bedoel ik niet.

Smal kaakje echt, spits gebitje. Zie je hier ook bij kinderen niet snel, die hebben een bredere overbeet hier.

3 likes

Ja dat is ook echt zo, in Engeland hebben ze gewoon orthodontisten zoals hier. Ik denk ook dat het een eiland ding is want ik heb Ierse genen en dat is ook geen pretje. Zit naast eiland inteelt ook nog een redelijk recente hongersnood overheen en gewoon echt zo’n ellende geschiedenis. Ieren maken ook zelf altijd grappen over hoe lelijk we zijn.

6 likes

De dragerschap van de Volendamse ziekte ook daadwerkelijk gevonden in dorpen aan de kust in Zuid Amerika, dus indd echt vissers gerelateerd.

6 likes

:sparkles:Helmond :sparkles:

5 likes

Ik vergeet altijd dat Achterhoek bij Gelderland hoort :woman_shrugging:t3:

3 likes

ik vind Weert dus ook echt bij brabant horen en niet bij limburg.

5 likes

Haha ik kom uit Weert en wist dat dit genoemd ging worden :joy:
Maar de Brabanders willen ons ook nie 🥹

3 likes

Ik ben Brabander uit die buurt en mijn zegen hebben jullie hoor! Maar ik trek de grens bij Meijel en Panningen. Das echt Limburg :no_good_woman:

3 likes

Hahaha en mensen uit Meijel voelen zich meer Brabander geloof ik??

1 like

Ik claim ze niet als mijn volk

2 likes

Maar ik voel me wel echt Limburger :grimacing:

1 like

Ik zie heel vaak reigers maar ik heb nog nooit een baby reiger gezien!? Maar wel heel vaak kuikens van weet ik veel welke andere soorten (water)vogels. Hoe kan dat?
Heb jij wel eens een baby reiger gezien?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

5 likes

Hahaha een maand geleden ofzo dacht ik ineens “hoe de fuck ziet een baby reiger eruit?” en toen heb ik het opgezocht. Vind ze er wel prehistorisch uitzien, beetje als een baby dino. En reiger kuikens blijven lang op het nest, zoals uilen. Dus je ziet ze idd niet zoals je baby eendjes ziet.

69 likes

Ik had nee ingevuld in de poll maar realiseer me door jouw post ineens dat er in de regio waar ik vandaan kom ook zo’n plaats is! Ooit zei ik tegen mijn vader dat er daar vaak zulke rare mensen in de trein stapten en toen vertelde hij dat zijn generatie het ook wel had over “de messentrekkers uit [Lutjebroek]’ :grimacing:

2 likes

Ik ben daar opgegroeid en snap wel wat je zegt, voelt soms als een soort blinde darm van Zeeland die prima gemist kan worden. We moesten voor iedere poep en scheet naar Bergen op zoom (wat voor sommige mensen blijkbaar ook weer niet echt als Brabant voelt haha) en ben in mn hele leven maar twee keer in Middelburg geweest. Maar tegelijkertijd voelt Zeeland wel echt als mn thuis en is het dialect nog steeds mn moerstaal al woon ik er al jaren niet meer.

Zijn er hier mensen in Baarle-Nassau opgegroeid? Ben wel benieuwd hoe het dan zit met je identiteitsgevoel

2 likes

Hahaha hier zeggen we ook “Glanerbrug, mes in je rug”.

En Westerhaar-Vriezenveensewijk wordt ook wel Westernarigheid genoemd.

1 like

Vet leuk om dit allemaal te lezen, zeker voor zo’n klein als Nederland en dan al die verschillen en “haat” naar elkaar.

Beetje gerelateerd maar jullie posts doen me er dus ook denken aan het boek Pauperparadijs. Gaat eigenlijk over heropvoedingskampen in Drenthe. Daar werden dan bijv mensen vanuit Amsterdam heen gestuurd. Bijv alcoholisten of wat mensen met een wat lagere begaafdheid. En de theorie is dus ook dat hierdoor in Drenthe, vergeleken met ander delen in Nederland, meer mensen met een lager iq wonen.

Verder niet echt mijn regio, maar even zodat jullie het weten, maar Leeuwarders zijn geen Friezen, aldus de Liwadders.

@Tamara ik leer ook nog wat. Nog nooit van deze plaatst gehoord wat een bek vol! Gebruiken jullie dan een afkorting?

3 likes

Het is de langste plaatsnaam van Nederland ja hahaha maar in de praktijk zegt iedereen gewoon Westerhaar

2 likes

Douche je na dit soort klamme/warme dagen altijd ‘s avonds?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Merk jij het als je buren op vakantie zijn?

• Ja, lekker rustig
  • Misschien een beetje
  • Nee, geen verschil

0 stemmers

3 likes