Stel je persoonlijke vraag #55

Heb jij baargoud (een “push present”) gekregen na de geboorte van je kind?
  • Ja, bij de eerste
  • Ja, bij alle kinderen
  • Ja, maar van iemand anders dan mijn partner (familielid/vriend of vriendin)
  • Ja, maar niet van goud
  • Nee, en dat hoefde ook niet van mij
  • Nee, ik weet niet wat het is
  • Nee, ik ben alleenstaande moeder
  • Ik ben geen moeder
  • Anders

0 stemmers

Zou je het erg vinden als je dit niet zou krijgen?
  • Ja
  • Nee
  • Alleen als mijn partner dit niet kent

0 stemmers

Stel dat je een “geboortegoud” sieraad krijgt, maar niet van goud. Dan zou ik:
  • Boos zijn
  • Dankbaar zijn
  • Anders

0 stemmers

Ik kreeg oorbellen en een hangertje voor m’n ketting. Had van mij niet gehoeven maar ik vond het wel heel lief.

1 like

Ja af en toe als ik een globaal overzicht wil. Vind t lastig te bepalen welke/of hij veel artikelen mist dus als ik echt een serieuze search nodig heb (voor onderzoek oid) doe ik het wel zelf via PubMed. Niet dat ik geen artikelen mist :sweat_smile:

2 likes

Ga jij vandaag wat doen?

• Doe ik al
  • Nee
  • Ja later
  • Mogelijk

0 stemmers

2 likes

Werken, dus niet wat speciaals ofzo

5 likes

Al gedaan (even naar het strand geweest, dus ook niet iets heel spannends of uitgebreids, haha)

1 like

Nouja ligt eraan waar je woont toch?

Is het strand (in Nederland/belgie) voor jou een uitgebreid/niet gewoon tripje?

• Ja dat is echt een dagje uit voor mij
  • Nee is voor mij alledaags of niet speciaal

0 stemmers

2 likes

Half België en Duitsland rondom Eindhoven proberen te ontwijken (kom van vliegveld af). Niet per se heel druk maar ugh ze rijden zo anders en vooral zo slooooom. Nu de rest van de dag bijkomen van mijn irritaties.

4 likes

zilverdag in schoonhoven!

3 likes

als je op een fietspad moet lopen

• loop ik links
  • loop ik rechts
  • hier denk ik niet bij na/komt nooit voor

0 stemmers

1 like

Ik ben nu toevallig vlak bij zee. Woon er zelf niet in de buurt maar zou er ook zeker geen dagje uit van maken. Max een uurtje wandelen en even in het zand zitten vind ik wel genoeg.
Het was me nu al veel te druk.

2 likes

ik ben wekelijks op het strand maar ik blijf het elke keer bijzonder vinden, de zee is buiten, een voor mij imposante en rustgevende entiteit, altijd anders, het licht is altijd anders, de duinen zijn qua begroeiing in de lente/zomer altijd anders, mijn eigen bui en hoe ik me verhoud tot zandzeeduindier is altijd anders.
beetje sentimenteel misschien maar ik zou echt niet zonder het strand en de duinen kunnen denk ik (tenzij ik naast een berg zou wonen) 🥹 en hoe meer ik er ben hoe meer ik er wil zijn

46 likes

Dit had ik geschreven kunnen hebben. Dat ik zo dicht bij zee woon dat ik er zo heen kan lopen is echt de beste keuze ooit geweest.

11 likes

wat heerlijk, ik hoop dat ook voor mezelf in de toekomst :blue_heart: ik datete een tijdje iemand die zo dicht bij woonde, hebben zoveel avondwandelingen gemaakt toen! voelde elke keer weer als vakantie bijna.

8 likes

Echt een droom :heart_eyes:

6 likes

Weet jij waar dit ligt?

• Ja precies
  • Ja zo ongeveer
  • Ergens in Nederland vermoed ik?

0 stemmers

Wist je dat dit de zilver stad van Nederland is?

• Ja ben wel eens op zilver dag geweest
  • Ja maar ben er niet speciaal geweest
  • Nee

0 stemmers

Het was laatst ook in het (lokale) nieuws dat een klager ervoor had gezorgd dat het dagelijkse carillon niet meer mocht spelen (terwijl dat een gebruik is) maar zie nu dit bericht:

Eeuwenoud Schoonhovens carillon weer te horen na aanpassing geluidsregels

4 likes

Ja, ik ben ook blij dat ik weer redelijk dicht bij het strand woon (helaas niet te lopen maar wel op fietsafstand). Mijn lievelingsmoment is om op een hete dag na werk gewoon nog naar het strand te kunnen ‘s avonds. Al is het maar even een uurtje, ik voel me daarna altijd weer een stuk beter.

12 likes

Niet dichtbij maar ik ga wel vaak even.

3 likes

Ik woonde in Nederland aan het strand en toch was naar het strand gaan wel echt een ding. Kan me niet herinneren dat het ooit geen ding was, zeker in de zomer, om dan af te spreken bij een bepaald strand!!! En nu ik in Italië aan het strand werk nog steeds! Hoop echt nooit dat gevoel kwijt te raken, dan ben ik echt dood vanbinnen denk ik

6 likes