Stel je persoonlijke vraag #55

Ik zou het best willen proberen, maar ik ga er niet speciaal voor naar schiphol rijden om vervolgens nog meer dan een uur in de rij te staan. Dat gaat me echt te ver

Ja same hier, als ik ooit zou vliegen en het komt toevallig zo uit of als ik een overstap heb met de trein misschien maar om daarvoor naar Schiphol te gaan haha ik zag mensen die 2,5 u wachtte :sob:

4 likes

Praat jij over ā€˜centjes verdienen’?

• Nee
  • Ja
  • Enkel tegen kinderen

0 stemmers

Hoe blij ben je dat je niet op Lowlands bent nu (10 = Heel Erg Blij!)

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

3 likes

En met slapende baby/peuter/kleuter met babyfoon bij de overburen gaan zitten? Gewoon thuis in de eigen straat dus geen vakantiepark

• Kan wel
  • Kan niet
  • Kan wel maar zou ik niet doen

0 stemmers

Maar zou ik alleen doen als mijn kind goed slaapt en niet meer wakker wordt tussendoor enz.

5 likes

Vraag jij bij het maken van een reservering in een restaurant (gewoon dineren, geen feest/evenement) om een aparte ruimte?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Is dit een nieuwe trend of zo? Krijg echt veel vraag naar aparte ruimtes voor groepjes die komen dineren. Je kan je burger toch gewoon in het restaurant eten?

2 likes

Voor t eerst in 10 jaar niet want was t volk echt beu en nu ik alles op insta zie ben ik nog steeds blij. Wel jammer van Chappell Roan niet zien en t eten

3 likes

Ik heb m’n tickets verkocht want ik ben overspannen en kan de drukte niet aan. Maar ik ben er wel echt sip over ookal weet ik dat het de juiste keuze is.

Niet aparte ruimte, maar wel soms om rustig plekje etc

1 like

Ik ga in de zomer wel eens naar mijn buurvrouw/vriendin, dan neem ik de babyfoon mee. Dan ben ik letterlijk in 30 sec weer bij hem, dat durf ik nog wel aan maar verder ga ik niet.

4 likes

Wel wat anders, maar in zekere zin gebeurt dit nog steeds. Zit een kliniek in Beilen in Drenthe waar patiƫnten specifiek uit Amsterdam (en misschien ook wel andere grote steden, weet ik niet) naar toe worden gestuurd als behandeling in de stad niet lukt. Eigenlijk altijd combinatie van ernstige verslaving, psychotische stoornissen, dakloosheid, geweld etc. Daar worden ze dan iets van 2 jaar heen gestuurd. Het is vaak wel helpend, want als je eenmaal in dat milieu in Amsterdam zit kom je er heel moeilijk uit. Maar eigenlijk is t natuurlijk gewoon ouderwets de gekken en zieken verplaatsen naar buiten de stadsmuren.

6 likes

Wat interessant, dat wist ik niet! Kan me voorstellen dat het een optie kan zijn, iemand uit een omgeving halen (net zoals die mensen die dan naar zuid Afrika gaan voor een coke verslaving), maar tegelijkertijd lijkt het me ook spannend, toch weer kans op terugval als je teruggaat, en het enige wat je daar kent misschien je vorige slechte netwerk is. Ook wennen voor die Amsterdammer die dan in Beilen zit haha omg :grimacing:. Bij ons in het dorp zat vroeger (of ja het zit er nog steeds maar ik ben weg) ook een psychiatrische terrein/instituut. Dat maakte altijd wel indruk op me als we daar overheen fietsten (was heel normaal!! Er waren daar ook diertjes enz) en je dan verward persoon tegenkwam.

4 likes

Ik heb een specifieke vriendengroep en we maken gewoon megaveel lawaai dus zoeken restaurants uit op waar dat kan. Het is wel eens voorgekomen dat dit in een aparte ruimte was, op aanraden van het personeel trouwens.

1 like

Je date zegt dat diegene als puber jarenlang winkeldiefstal pleegde (niet uit noodzaak, armoede of groepsdruk). Daarna niet meer.

• Geen probleem, het is een jeugdzonde
  • Ik vind diegene nu wat minder leuk en betrouwbaar
  • Totale afknapper

0 stemmers

2 likes

Tenzij hij er trots op blijkt te zijn

12 likes

Haha ja ik werkte dus in een kliniek in Amsterdam waar we met enige regelmaat mensen hier naartoe verwezen en dat voelde voor patiƫnten echt als doodsvonnis :sob:

8 likes

Jarenlang? Als puber moet je er voor de 1e keer al van geleerd hebben. Ja ik vind dat echt walgelijk.

2 likes

Jouw puber steelt, word je dan boos als ouder?

• Ja natuurlijk
  • Een beetje
  • Het hoort bij de leeftijd(?)

0 stemmers

2 likes

In mijn omgeving was dit ook vrij normaal totdat je erop uitgekeken was maar dat is meestal niet na 1 x

Ooit zelf wat kwijt geraakt in het Ov?:

• Ja, maar iets met weinig waarde. Zoals een paraplu
  • Ja, iets met grote waarde. Zoals een telefoon
  • Ja, iets met sentimentele waarde
  • Nee, ik ben nooit wat kwijtgeraakt in het Ov
  • Nee, openbaar vervoer is voor paupers

0 stemmers