Stel je persoonlijke vraag #55

Ik zou alleen boos zijn als ze stelen van een individu of een kleine winkel.

Als ze stelen bij een H&M of Zara zou ik niet boos zijn maar bezorgd, want een strafblad heeft een impact op hun toekomst. Maar boos omdat ze jatten van multinationals die zelf rijk zijn geworden door moderne slavernij? Nah.

5 likes

Iets van mijn werk. Ik heb NS erover gebeld en ben toen later naar het eindpunt van de trein gegaan en daar lag het bij de gevonden voorwerpen. Zo blij dat het daar lag!

3 likes

In groep acht had ik wat geld gekregen om een geschikte outfit te scoren voor de kerstviering. Vervolgens had ik urenlang in winkels gespendeerd om met het zeer beperkte budget een leuke outfit te scoren om daarna een van de zakken met kleding in de bus te laten liggen. De busmaatschappij gecontacteerd, maar helaas niks gevonden. Daarna nog geld gekregen om te kijken of ik de outfit opnieuw kon kopen, maar alles was in de laatste maten uitverkocht. Uiteindelijk had ik iets heel stoms gekocht en stond ik met een chagrijnige kop op de kerstfoto’s. De persoon die een witte pofbroek met strikjes gratis en voor niets had buitgemaakt: ik hoop dat je er blij mee was. :crazy_face:

2 likes

Ik ben in de herfst op Schiphol, misschien ga ik heen als er geen achterlijk lange rij is.

6 likes

En vind ook wel een verschil tussen een kind in een ledikant en een open bedje.

En babyfoon met beeld, beweegdetectie, melding over temperatuur van de kamer etc. Maakt ook wel verschil

4 likes

Ik had een kennis die ging gewoon op 20 min rijden in een ander dorp lekker shoppen. Geen eens babyfoon. Ze woonde in zo’n ons kent ons dorp, waar vrouwen vaak niet werken en zij maakte zich nul zorgen. Echt zo van: als baby onverwachts wakker wordt, gaat de buurvrouw wel even naar binnen om te troosten.

1 like

Ik kan hier echt met mijn kop niet bij. Ik vind het verwaarlozing.

23 likes

Ik ken volwassen mannen die toen ze jong waren wel ergere dingen hebben gedaan die ik nu echt heel leuk en betrouwbaar vind haha, en waarvan ik ook 100% zeker weet dat ze dat nu nooit meer (zouden) doen en dat ze er ook op kunnen reflecteren/het zelf ook dom vinden.

2 likes

Ik heb nooit contant geld op zak, behalve als ik op vakantie ga. Toen ik een keer met de nachttrein van Wenen naar Venetië ging, had ik voor vertrek nog snel €100 opgenomen. De volgende ochtend bij het inpakken/aankleden ben ik op de een of andere manier die €100 uit mijn portemonnee verloren. Hoop dat de schoonmaakster/conducteur het biljetje heeft gevonden en gehouden heeft.

Sindsdien neem ik eigenlijk nooit meer van te voren extra contant geld op als ik op vakantie ga. 🫣

1 like

Maar dan vertelde ze het hopelijk wel aan een buurvrouw? Zoiets was ook wel in ons dorp, een vrouw met veel kinderen nam zelf altijd een briefje mee met ‘baby ligt in bed’ en haar adres en ze hing dan een afbeelding van een bedje voor het raam. Dan nog zou ik het nooooit doen.

2 likes

Ja ik schrik hier ook van, toen mijn zus een leeftijd had dat wij even alleen mochten blijven (12 jaar) Moest ze door de babyfoon zeggen maar de buren zeggen. " hallo (naam buren wij gaan slapen welterusten)." En die hielden het dan alsnog in de gaten totdat mn ouders thuis waren.

1 like

Ik heb een keer mn softbaltas in de trein laten liggen, met al mn dure softbalspullen er in. Kwam er vrij snel achter en meteen naar de NS gegaan, maar helaas nooit terug gekomen.

1 like

12 jaar is oud genoeg om je kind even alleen thuis te laten:

• Ja hoor dat kan
  • Nee dat vind ik te jong
  • Het ligt aan de situatie

0 stemmers

Dat hangt echt van het (verantwoordelijkheidsgevoel van het) kind af. De ene 12-jarige is de andere niet, maar in principe kunnen die wel ff alleen zijn.

3 likes

Ja de gemiddelde dan. Je hebt altijd uitzonderingen.

2 likes

Ik wilde zeggen als je even snel een boodschap moet doen, maar als mijn kind 12 jaar is gaat hij maar lekker die boodschap doen en ik op de bank zitten :joy:

8 likes

Op je 12e zit je wel ongeveer op de middelbare school, dan moet je wel even alleen kunnen blijven als ik een boodschapje ga doen. Op die leeftijd gaan ze ook alleen naar school/de stad in met vrienden dus dan moet alleen thuisblijven ook wel lukken

14 likes

Ja alsjeblieft zeg. Dat kan (overdag) ook echt wel eerder dan 12 jaar.

34 likes

Er zijn toch genoeg 12-jarigen die bij andere jonge kindjes oppassen :rofl:

3 likes

Wat? Dit is gewoon strafbaar hè, wel een melding Veilig Thuis waard wat mij betreft.

Andere moeders wisten dan dat zij wegging en gingen om en om onder het raam van die baby staan om te luisteren of hij of zij huilde of hoe moet ik dit voor me zien? Zoveel vragen, snap hier echt geen fuck van?