Is dat echt vanaf 12 jaar al? Zou nooit een 12 jarig kind op mijn hypothetische kind laten passen .
Ik was denk ik 15/16 en toen er ineens een onstilbare bloedneus was dacht ik al van wtf ben ik eigenlijk aan het doen.
Is dat echt vanaf 12 jaar al? Zou nooit een 12 jarig kind op mijn hypothetische kind laten passen .
Ik was denk ik 15/16 en toen er ineens een onstilbare bloedneus was dacht ik al van wtf ben ik eigenlijk aan het doen.
Ik paste op mijn dertiende al opš
Huh 12 is hartstikke oud? Mijn kinderen zijn 8 en 5 en die laat ik regelmatig even alleen thuis voor een pakketje wegbrengen/ boodschapje doen ofzo.
Ze bedoelt of de 12 jarige oud genoeg is om op de baby te passen
Edit: Oh of niet trouwens?? Ik snap de poll niet meer
Overdag sowieso wel maar 's nachts of iig 's avonds laat (je hebt het erover dat jullie tegen je buren zeiden wanneer je ging slapen) vind ik het wel anders/afhankelijk van de situatie
Met 12 ga of zit je op de middelbare school. Dan fietsen ze alleen naar school en huis. Ben je als werkende ouder niet thuis als ze thuiskomen. Dus ja prima alleen thuis
vond je alleen thuis zijn vroeger ook het heerlijkste dat er was
0 stemmers
Jaa en als je dan naar boven ging en het licht beneden uit moest doen de trap op rennen zodat je niet door de monsters/inbrekers gepakt kon worden
Nee, ik was veel alleen thuis (40-uur werkende alleenstaande moeder en oudere zus, die ook haar eigen ding deed). Dus mijn wens was eigenlijk altijd juist een moeder die meer thuis zou zijn. Want veel alleen zijn was meer de default.
(Tot bepaalde leeftijd wel, als oudere puber was het juist weer chill)
Mijn kind zat met 12 jaar in de tweede van de middelbare school dus die bleef wel langer thuis dan eventjes als dat zo uitkwam, lijkt me ook helemaal niet bijzonder eigenlijk?
Hoe drink jij je thee?
0 stemmers
Heet water, drie dipjes thee (slappe thee dus) en verder kaal.
hahaha en niet de gang op en naar beneden voordat ALLE lichten aan stonden. ik had ook heel vaak dat ik dan helemaal verzonken was in sims spelen en het ineens heel snel donker was geworden. meest unheimische moment altijd wanneer je je realiseert dat je in een klein computerkamertje compleet een blauw scherm ingezogen zit en de rest van het grote huis pikkedonker en oordovend stil is⦠op een zuchtje of kraakje na dat je opeens niet herkent als normaal huisgeluid. heb het nog steeds wel eens een beetje als ik een slaapkamerdagje heb en een serie op mn laptop aan het bingen ben.
@Mexi oja nee dat lijkt me niet fijn dan, dan is er ook geen drukte of aanwezige ouder/broerzus om aan te ontsnappen.
Ach ja denk niet dat een melding nu nog zin heeft hoor, is al zolang geleden. Waren waarschijnlijk ook andere tijden. En los daarvan denk ik je kan een ouder ook gewoon aanspreken ipv meteen met veilig thuis aan de lijn te hangen.
Op poll hierboven. Natuurlijk is 12 jaar normaal om alleen thuis te blijven. Mag het hopen zeg. Kan me niet herinneren dat mn ouders een oppas regelden voor die paar uur na schooltijd als zij nog aan het werk waren
@issa ik was eens overtuigd dat er een moordenaar naar binnen was geslopen omdat alle elektriciteit was uitgevallen. Ben echt jankend naar de ouders van een vriend van mn broer (die woonden paar huizen verder) gelopen . Reageerde die vader echt helemaal droog met zn biertje in zn hand: āach wichtje waarschijnlijk gewoon de stoppen doorgeslagenā. En verrassing, dat was ook zo. Maar ik was zó bang
Ik was meestal met mān zusje maar dat vond ik juist zo chill, wel het gevoel van āalleenā thuis maar toch iemand in de buurt waardoor het niet eng was
Dat doe ik soms nog steeds
Mijn ouders gingen ooit een weekendje weg toen ik⦠zestien was ofzo? En ik had er zoveel zin in, stappen tot zo laat ik wilde, eten wat ik wilde, hele huis voor mezelf. Maar uiteindelijk zat ik daar op zaterdagavond een beetje met mn opwarmhamburgertje op de bank, met de kat (gelukkig!), in een donker en leeg huis
Ik denk stiekem wel het liefst met honing want ik houd van zoet, maar ik heb toen ik 12 of 13 was besloten dat dat echt niet kon omdat ik er zoveel van dronk dat het echt niet ok voor me zou zijn (zou willen dat ik die wilskracht ook had voor alle andere ongezonde gewoontes die ik door de jaren heen heb gehad, haha)
hahahaha could have been me en op een slechte dag nu nog steeds ik keek ook veel te veel enge geesten en inbreker programmaās en boeken over moordenaars, ook de thriller/horrorboeken van mn ouders waar ik veel te jong voor was
@Max haha hele fantasie over heerlijk lekker op jezelf wonen later uiteengespat. dat soort weekenden als je 16 bent zijn ook eigenlijk gewoon voor uit de hand lopende huisfeestjes bedoeld of sleepovers met vriendinnnen en misschien stiekem een joint of malibu cola
Oh ik vind dat āhet waren andere tijdenā niet echt een goed argument. Weet niet over welke tijd je het hebt maar dit had ik in de jaren 80 ook niet normaal gevonden hoor. Tenminste zoals jij het nu omschrijft, wellicht mist er dan iets aan het verhaal. Bedoelde ook niet dat je nu nog een melding moet doen, maar als dit nu bijvoorbeeld mijn buurvrouw zou zijn zou ik dat wel kunnen doen. Tuurlijk kun je er eerst iemand over aanspreken als dat lukt en zin heeft. Maar verder, of dit nu vroeger was of nu, het is gewoon bizar en ook niet zonder gevolgen om een hulpbehoevende baby zonder toezicht achter te laten.
Ja ik ben het ook wel eens dat het niet kan hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar volgens mij was dit eerder echt wel veel normaler. Dat je even een briefje meenam met āik woon daar en daar en mijn kind is thuisā als je op pad ging. Nja en eerlijk gezegd wordt onze gedachten ook gewoon gevormd door de tijdsgeest. Misschien had ik het 45 jaar geleden ook wel normaal gevonden, weet ik veel. Toen ik kind was dronken we wel eens alcohol, we waren echt geen aso familie ofzo, gebeurde heel veel. Zou nu mn dochter van 5 geen frisdrank met een scheut alcohol geven, of bij het schaatsen choco met rum om even op te warmen. Net zoals ik nu mn dochter ook alleen door de buurt laat fietsen, wie weet wat zij daar wel niet van vindt over 30 jaar.
@issa helemaal herkenbaar! Ik deed dit soort dingen ook. En ik ook een grote fantasie dus het ging ook helemaal bij me leven. Was helemaal gek ook van krimiās (en commissaris Rex ahah) en was eigenlijk gewoon te jong ervoor. Heb zelfs eens een moordverhaal geschreven toen ik groep 5 zat, over een paar vriendinnen die tijdens een schoolreisje naar de Spice Girls (yes over die tijd hebben we het) iemand hadden vermoord. En nee, niet zomaar iemand, nee nee, Rintje Ritmsa (ga er even vanuit dat jullie die wel kennen). Ik sliep ook altijd samen met mn broer en dan zei ik altijd dingen als: hoor eens? Volgens mij probeert iemand beneden papa en mama dood te maken. Maar ik geloofde het dan ook echt. En dan stonden we weer jankend boven aan de trapā¦