Stel je persoonlijke vraag #55

Mijn peuter mag momenteel van de huisarts veel appelsap omdat hij nauwelijks dronk en daardoor verstopt raakte, en “dat hij drinkt is nu even belangrijker dan de voedingswaarde”. Hij dronk hiervoor alleen water, melk en af en toe een sapje in de horeca. Wordt echt de hel om hem straks weer van het appelsap af te krijgen :smiling_face_with_tear:

5 likes

Verdunnen dus!
Steeds beetje meer water tot het praktisch water is :rofl:
Of als ze al wat ouder zijn gewoon doen. Maar dat is met verstopping enz wel lastig, hadden wij op den duur dus ook…

5 likes

Oh ja thanks! Jemig dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken :smile:

2 likes

Huil je om mij of dat arme kind?

Lust jouw kind wel ranja? Dat heb je tegenwoordig in zoveel smaken en dan is er in verhouding veel water (en kun je ook steeds minder zoet maken als je zou willen)

1 like

Haha om dat arme kind! Jij hebt groot gelijk.

2 likes

Wat gebruik jij?

• Stijltang
  • Krultang
  • Fohn
  • Niets van dit

0 stemmers

1 like

Ik wil wel heel graag in een commune wonen met mijn vriendinnen haha. Trouwen is voor mij geen einddoel (ook omdat ik geen kinderen wil) maar ik zou het wel gezellig vinden om niet helemáál alleen te wonen.

7 likes

Doet me denken aan:

Alles smaakt beter met sweet chili saus
  • Absoluut, heb 6 flessen in de berging staan voor als de oorlog uitbreekt
  • Nee, iel zoete meuk
  • Ik heb nog nooit sweet chilisaus gehad

0 stemmers

Mijn moeder kwakt het letterlijk bij alles. Ook als ze bij mij of mijn zusje moeten we t al klaar zetten.

Chili mayo > Chili saus

9 likes

Stel er wordt kut tegen je gedaan. Een online comment, in real life iemand die een kutopmerking geeft, een appje, een collega die iets stoms zegt, nou noem het maar.

Ben jij dan iemand die daar dan direct kut op terug reageert (dus mee gaat met die negatieve vibe haha) of eerder iemand die het laat gaan?

Ik snap dat er nuances zijn maar even zwart wit. Waar neig je over het algemeen eerder naar.

• Ik doe kut terug instantly
  • Ik laat het gaan “bewaar de vrede”

0 stemmers

Ik ben duidelijk meteen kut terugdoen maar ik vind dat echt niet meer volwassen van mezelf haha :cry:

2 likes

Laatst schreeuwde een oude vrouw naar me omdat ze dacht dat ik haar niet zag, ik fietste en zij liep. Er was duidelijk veel ruimte tussen ons dus ik schreeuwde terug ‘ik zie je wel hoor’, ik zei nog net geen ‘takkewijf’. Maar vijf seconden later had ik alweer spijt want het was waarschijnlijk gewoon een oude vrouw die vaak genoeg bijna is aangereden door een fiets dus groot gelijk had ze als ik dacht dat ik haar niet zag. Maar het is wel echt mijn eerste respons om kut terug te doen terwijl ik me dan ook heel asociaal voel.

9 likes

Ja, ik heb er ook altijd spijt van dat ik direct terug snauw. Het lukt me gelukkig wel steeds vaker om het te laten gaan en niet te reageren, of gewoon als een normaal mens even na te denken voordat ik iets zeg.

2 likes

Tegenover m’n partner wel meteen kut/defensief doen maar in andere real life situaties eigenlijk bijna nooit, terwijl ik daar soms dan juist wel spijt van heb :joy: maar ik heb sowieso geen zin in confrontatie en ik ben meestal in eerste instantie geschrokken/gekwetst/bang dat ik iets verkeerd heb gedaan in real life situaties.

Online als ik erover na kan denken ga ik misschien juist wel lelijk of in elk geval defensief doen :smiling_face_with_tear: dan kan ik het in elk geval moeilijk laten gaan

4 likes

Als ik het echt kut vind, vragen wat ze bedoelen, maar meestal boeit het me niet of heb ik het niet direct door.

2 likes

Hahah ja geen idee was bij ons echt doodnormaal en bij vriendinnen ook :grimacing::grimacing: Misschien is dit weer een regionaal verschil ofzo. Niet dat we dagelijks aan de alcohol zaten hoor haha maar gebeurde echt wel.

1 like

Ik zat laatst in een gesprek waarin verhalen over vreselijke schoonmoeders op tafel kwamen en toen kwamen we tot de conclusie dat dit in bijna alle gevallen ging om schoonmoeders die alleen zoons hebben en niet ook een dochter. Herken jij dit ook in jouw omgeving?

• Ja nu je het zegt
  • Nee geen verschil in gemerkt
  • Nee juist het tegenovergestelde

0 stemmers

3 likes

Online reageer ik nooit op kutopmerkingen of mensen die ik vind zuigen, maar in het echt zeg ik wel sneller wat terug. Alleen kan ik écht heel gemeen zijn en dat probeer ik wel in te houden want het is ook weer niet dat ik helemaal ruzie probeer te zoeken ofzo.

6 likes

Ik bedenk me hierdoor dat al (3) mijn relaties zijn geweest met jongens/mannen die of enigkind zijn of alleen broers(tjes) hebben. En daarvsn vond ik 1 schoonmoeder niet zo leuk, maar die was vooral ongeïnteresseerd.

1 like

Mwah ik ben tegenwoordig wel veel assertiever zonder dat het kut is maar laat het ook vaak genoeg gaan.

2 likes

Ik ga waarschijnlijk huilen. :sob:

5 likes