Oh 6! Wat jong eigenlijk al. Waarom ben je ermee gestopt als ik vragen mag? Ik heb wel een andere haarstructuur dan jou (afgaande van je fotoâs hier) Nu heb ik bijna al die stijlbehandelingen laten uitgroeien.
Wattt niet GHB
GHD ahahah
Het was toen eigenlijk normaal om het haar van je dochter te ontkroezen maar toen er meer onderzoek naar kwam en we wisten hoe slecht het was voor niet alleen je hoofdhuid maar ook je reproductieve gezondheid zijn, zijn we er allemaal mee gestopt. Soms verlang ik weer naar de creamy crack, maar het is niet anders. Ik wil mijn haar ook niet behandelen met andere technieken uit schrik voor schade aan mijn haar.
Mijn zusje is 12 en heeft haar haar nooit ontkroesd en hebben ook geprobeerd haar te leren dat haar natuurlijk haar mooi is. En als ze het af en toe wil stijlen dan kan dat.
Kun je echt buitensporig intelligent zijn zonder op sociale vlakken weinig ontwikkeld te zijn?
- Ja dat kan
- Nee die mensen zijn altijd slecht ontwikkeld op andere vlakken
0 stemmers
Ik ken eigenlijk niemand die buitensporig intelligent vind. Wel iemand die self proclaimed hoogbegaafd is. Maar ik lees nu dat 1 op de 50 hoogbegaafd is en 1 op de 1000 hyperhoogbegaafd.
Ken je iemand die hyper of hoogbegaafd is?
- Nee
- Ja hoogbegaafd
- Ja hyperhoogbegaafd
- Ik denk dat ik hoogbegaafd ben
- Ik ben hoogbegaafd (officieel)
- Ik ben hyperbegaafd (officieel)
- Ik denk dat ik hyperbegaafd ben
0 stemmers
Och ja. 𫣠Daar ken ik ook een paar van.
Wat bedoel je hier mee?
Misschien is dat het ja!
Interessante take voor iemand die doorlopend adhd erbij haalt
Hahah huh wat doe jij gepikeerd opeens
Ik vind zulke polls van @Zemraluani gewoon flauw, onaardig en stigmatiserend. En ook dat sommige mensen gewoon strugglen en zich dan op sommige momenten vastklampen aan een label, en dat dat voor adhd ineens super geaccepteerd is maar als iemand dat doet bij hoogbegaafd zijn kan het niet ofzo?
Maar dat is toch ook logisch; als je heel intelligent bent en zonder problemen door opleidingen en werk gaat, is de kans toch heel groot dat je het label âhoogbegaafdâ nooit krijgt?
Ja dat klopt, maar eventuele problemen die aanleiding geven om te testen op intelligentie hoeven toch niets te maken te hebben met âsociaal weinig ontwikkeldâ zijn?
Hoeft niet, kan wel toch?
Ja, dat kan wel? Wat is je punt?
@Shaaar en wat bedoel je daar dan mee in context van deze poll?
Maar dit is wel een misvatting over hoogbegaafdheid. Hoogbegaafde kinderen hebben ook vaak juist problemen op school en gaan helemaal niet moeiteloos door opleidingen heen. Hoogbegaafd is niet alleen maar âslim zijnâ waardoor alles makkelijk gaat.
In principe is het wel gewoon een label dat je krijgt adhv hoe goed je op een IQ test scoort; betekent idd niet dat alles per definitie makkelijk gaat en sommige mensen/kinderen lopen idd vast, misschien mede door hun intelligentie en de omgeving die daar niet op is ingesteld of misschien spelen er andere dingen, maar het kan ook prima dat je op een IQ test 130+ zou scoren en dus zou voldoen aan het label hoogbegaafd en dat alles vlekkeloos gaat (maar idd grote kans dat je dan geen iq test zou doen).
Ja en for some reason wordt dat, i.t.t. andere labels vaak als een soort superieur label/compliment gezien waarmee gepocht wordt
Nou blijkbaar niet toch er wordt ook nogal neergekeken op mensen die het label hebben (sociaal minder ontwikkeld!)
En ken je echt mensen die er mee pochen? Of vatten mensen het op als pochen als iemand denkt zichzelf te kunnen begrijpen/uitleggen adhv het label, zoals mensen aan de lopende band doen met adhd