Volgens mij is dit helemaal geen misvatting. Er is vaak bij hele intelligente mensen geen indicatie om het te testen als ze niet vastlopen op school/werk. Daarom krijgen zij het label niet en anderen, die wel vastlopen, wel.
Tegenwoordig wordt het uitgebreider getest dan alleen intelligentie. Hoogbegaafdheid wordt steeds vaker in de hoek van ADHD en ASS gezien blijkt uit nieuw onderzoek. De focus ligt steeds meer op alle facetten van hoogbegaafdheid, waar intelligentie er één van is.
Sorry ik las je bericht te snel! Sommige mensen denken dat hoogbegaafd zijn automatisch betekent dat alles op school makkelijker gaat en daar erger ik me aan haha, dacht even dat je dat bedoelde. Maar ik zie nu dat dat helemaal niet zo is Ben het met je eens dat als iemand er inderdaad geen problemen door krijgt, ze waarschijnlijk niet snel getest zullen worden.
Ben zelf niet hoogbegaafd overigens, maar ben het wel eens dat adhd bijvoorbeeld veel geaccepteerder is als reden voor problemen dan hoogbegaafdheid. Want als je door dat laatste problemen hebt en dat zegt dan zien sommige mensen dat toch als opscheppen en aandacht vragen. Heel jammer.
Dat je reactie overtrokken is
Dit valt ook nog vies tegen hoor weet ik uit ervaring
Geen idee of dit overal is, maar ik heb een paar weken terug een ADHD-test gedaan en toen werden er ook vragen gesteld om ASS en hoogbegaafd uit te sluiten. Had ik niet verwacht, maar zij vertelde inderdaad dat het op elkaar kon lijken met sommige aspecten.
Ja dat is waar. Maar ik bedoel meer dat je niet gezien wordt als opschepper als je adhd hebt. Bij hoogbegaafdheid denken mensen toch snel van, je bent toch juist slim, waar klaag je over.
Mijn puber met autisme en ADD liep echt tegen dezelfde shit aan als een vriend die niet te meten begaafd is, en dan zeggen mensen tegen de ouders van vriend âOh wat een zegen zeg zo slimâ terwijl die ook niet wist wat er op sociaal vlak van hem verwacht werd en thuis uit frustratie ook met meubels liep te gooien. Dus man wat een zegen
Dyson Airwrap! Als ik mân haar was en het goed föhn dan zit het 5 dagen goed. Als ik een feestje heb doe ik soms een snelle touch-up. Heb hem nu 5 jaar, dus ook wel zân geld waard (mocht hem testen, dus was toen ook nog voordeliger)
Stijltang gebruik ik bijna nooit meer, maar na een goedkope heb ik 10 jaar (of langer?) geleden een Chi tang gekregen, die was toen hip, maar werkt nog steeds.
Hahahahahahaha sorry maar dit was precies wat ik bedoelde.
Ik denk dat ik een stuk sociaal ontwikkelder ben dan jij hoor
Ik ben dan ook hyper hoogbegaafd, boem overtoept
Wtf is hyperhoogbegaafd nou weer dan, ik krijg kortsluiting van al deze termen
Ik ben nét iets intelligenter dan Albert Einstein.
Het manifesteert zich bij vrouwen gewoon anders dan bij mannen. Mannen moeten meteen de hele natuurkunde overhoop gooien (typical) maar hyperhoogbegaafde vrouwen weten heel veel van Centraal Aziatische dictators.
Alleen daar loopt de medische wetenschap op achter helaas
steiltang
Ik ben altijd benieuwd hoe goed sommige forumleden elkaar hier kennen. Soms lijken sommige elkaar best âgoedâ te kennen, terwijl iedereen redelijk anoniem is. Dus vandaar:
- Ken jij een forumlid persoonlijk?
- Nee, ik weet van niemand wie er achter het profiel zit.
- Ja, ik heb de persoonlijke social media van een lid/leden
- Ja, ik heb wel eens afgesproken met iemand
- Ja, ik ben verheven hier vrienden gemaakt
- Ja, ik ben op dit forum door vrienden
0 stemmers
Ben vooral ook benieuwd hoe jullie deze forumleden dan persoonlijk hebben leren kennen en wie. Als je dit wilt melden uiteraard!
Edit: dat woord âverhevenâ klopt hier niet uiteraard. Geen idee hoe het er is gekomen. Excuus!
Vroeger wel op ellegirl gewoon afgesproken vanuit het forum na eerst contact via msn of mail ofzo maar hier niet
Vroeger waren hier ook wel meetings en ik heb ook gewoon 1 op 1 met mensen afgesproken
Ik heb toevallig dit jaar voor het eerst twee keer een forumlid ontmoet omdat ik iets weggaf of verkocht (weet even niet meer?) en omdat ik iets bij een ander forumlid mocht ophalen! En ik volg volgens mij twee forumleden op Strava haha. Maar dat is het echt.