Stel je persoonlijke vraag #55

Ik volg een paar forummers op Instagram, maar ik heb het gevoel dat ik de forummers die ik het best “ken” echt heb leren kennen door hun posts door de jaren heen. Als je maar lang en veel genoeg over/van elkaar leest komt dat wel vanzelf, haha! Ik zou @Jumpsuit bijvoorbeeld nooit op straat herkennen, maar haar posts wel uit duizenden op het web :revolving_hearts:

12 likes

Haha! Wil je best een foto dm’en hoor al vind ik dat misschien ook wel wat creepy lol :joy:

4 likes

Eem forummer vroeg in het topic van mijn woonplaats ooit jaren geleden of iemand zin had om wat te drinken. Toen hebben we afgesproken en sindsdien zijn we beste vriendinnen.

91 likes

Vroeger kende ik wel forummers persoonlijk maar die zitten er al jaren niet meer op. 2 van die spreek ik nog wel eens. Maarja dat telt dus niet lol.

Mis jij soms een forummer hier die niet meer actief is?

• Nee
  • Ja meerdere
  • 1tje

0 stemmers

3 likes

Wolven in Nederland

• Afknallen
  • Lekker laten leven
  • Dit boeit mij echt niet

0 stemmers

3 likes

Haha lekkere woordkeuze en ze mogen er natuurlijk gerust zijn maar er moest een manier zijn om balans te vinden tussen gevaar voor de mensen en de natuur zoals zij zijn

4 likes

Maar dan is afschieten toch niet de beste keuze? De boeren moeten gewoon een fatsoenlijk hek plaatsen en mensen in bossen moeten niet zo panisch doen en die beesten niet uitdagen.
Natuurlijk zal het dan nog een keer misgaan, maar sommige mensen denken echt te makkelijk over het neerschieten

19 likes

Ja hier ben ik het mee eens hoor, maar voor mijn gevoel passen de andere twee keuzes niet bij dit
Maar afknallen dan ook niet hè
delete

Survival of the fittest hoor.

Ik geloof niet dat de wolf nu zo een groot probleem is als wordt geschetst.

3 likes

Afknallen slaat nergens op, doen we ook niet met runderen, waar net zo goed nare incidenten mee zijn geweest (die alleen niet zo enorm breed uitgemeten worden in de media) ;

https://www.ad.nl/binnenland/wandelaar-67-overlijdt-na-aanval-van-kudde-koeien~ad1cdbfb2/

8 likes

Maar koeien vallen weinig andere dieren aan, terwijl wolven allerlei dieren zoals paarden doodmaken. Alsnog zeg ik niet dat alles maar afgeknalt moet worden, maar ik denk wel dat ze hierin niet te vergelijken zijn met koeien.

1 like

Koeien zijn inderdaad niet helemaal t vergelijken met wolven, want koeien zijn herbivoren. Die zullen dus inderdaad minder snel andere dieren aanvallen en opeten.

Wolven zijn vleeseters dus het zit in hun natuur om andere dieren aan te vallen en op te eten.
Als je bedrijfsmatig dieren houdt, dan ben je wettelijk verplicht om deze te beschermen tegen oa roofdieren

Ik ben wel voor de wolf in het algemeen maar hier heb je dus dat probleemgeval Bram rondlopen en die is gewoon een beetje geflipt. Is waarschijnlijk een oorzaak voor maar die vertoont wel afwijkend en zorgelijk gedrag. Dat zeggen zelfs de mensen die er daadwerkelijk verstand van hebben. Snap wel dat er met deze specifieke wolf iets moet gebeuren. Misschien hadden ze eerder andere maatregelen moeten nemen zodat dit laatste redmiddel te voorkomen was. Ze wilden hem eerst ook zenderen maar dierenrecht organisaties waren daarop tegen.

Maar in Nederland leven meer dan 100 wolven die geen gevaarlijk gedrag vertonen richting mensen en de kans dat je er één tegenkomt is echt heel klein. Dus over het algemeen is dat panische gedoe idd zwaar overdreven. Ben er zelf alleen eentje tegengekomen in een ander gebied dan ik zelf woon en loop hier waar ze ook leven elke dag in het bos. En dat was al vrij bijzonder. Dat leefgebied van die probleemwolf hier is alleen enorm groot natuurlijk en ik snap wel dat men niet wil dat ie straks een keer een 3 jarig kind meesleurt/verwondt. Waar die aanval laatst is gebeurd is echt aan de rand van een toeristische trekpleister vlakbij een speeltuin, niet midden in het bos op een stil paadje of zo, die ouders hebben echt niet ‘het gevaar’ opgezocht zoals je dan weer online leest van mensen die hier niet eens vandaan komen. Dat enorme gebied compleet afzetten is ook geen doen. Nu staan er overal borden met ‘vermijd het bos’ maar ja als je er woont fiets je er als kind ook gewoon doorheen als je naar school moet bv. Sinds dit incident mijd ik zelf ook wel een bepaald gebied, wat ik daarvoor ook niet deed.

7 likes

fomo show

• hysterisch grappig
  • grappig
  • niet grappig niet ongrappig
  • hysterisch ongrappig

0 stemmers

Nav een serie die ik aan het kijken ben: vrouw is onverwacht zwanger en beslist vrij snel dat ze een abortus wil, ze vertelt het haar partner een paar dagen later. Hij wil er langer over nadenken en vraagt of ze samen twee weken de tijd kunnen nemen om erover te praten en samen te beslissen. Zij heeft haar keuze al gemaakt. Partner zegt dat hij hier ook een rol in wil hebben. Zij zegt dat het haar lichaam en haar keuze is. Wat vind jij?

• Zij heeft gelijk en als zij de abortus zsm wil, is dit haar keuze en moet partner zich hierbij neerleggen
  • Zij heeft gelijk, maar als partner wat tijd nodig heeft dan is bijv. een of twee weken wel redelijk om te wachten
  • Hij heeft gelijk, zo’n keuze maak je samen en de vrouw stelt de abortus uit
  • Anders namelijk?

0 stemmers

Vond het vooral ten tijde van Njits Schalke 04 echt heel leuk

4 likes

Dat was streetlab toch?

6 likes

als zij al weet dat ze het niet wil houden dan wil hij eigenlijk 2 weken tijd om haar eventueel over te halen een baby te krijgen als hij bedenkt dat hij wel wil dat zij zijn baby krijgt. terwijl zij al duidelijk weet en aangeeft dat niet te willen. of vind dat ze zo’n beslissing blijkbaar niet zelf kan en mag maken.
een abortus kan afhankelijk van de persoon ook best een ding zijn mentaal en fysiek maar ik vind het heel aso eigenlijk om van je partner te vragen zoiets uit te stellen dat je gewoon snel achter de rug wil hebben, plus nog even 2 weken langer misselijk zijn als je pech hebt.
dus ja nee pech na de abortus kan je ook samen praten maar niet met het doel iemands beslissing over haar eigen lijf te ondermijnen

49 likes

Ik had hier tijdens het kijken een hele sterke mening over (namelijk dat het asociaal en onzinnig is om meer tijd te willen als zij zo duidelijk weet dat ze het niet wil) en ik vond het ook heel irritant dat haar kant niet sterker gekozen werd in de serie.

5 likes

Haar keuze, maar kan me ook voorstellen dat een positieve test als een enorme shock komt en je een andere mening kunt vormen als je het even laat bezinken. Maar heb je bij een abortus ook niet altijd een verplichte bedenktijd?

1 like