Stel je persoonlijke vraag #55

Nee, die verplichte bedenktijd is afgeschaft een paar jaar geleden.

6 likes

Het is haar beslissing, maar het begint in deze serie eigenlijk al voor de zwangerschap omdat ze nooit het gesprek hebben gevoerd over kinderen/toekomstbeelden. En daar totaal verschillende wensen in hebben.

4 likes

Ja precies dat is al niet zo’n top idee. Meestal als je een relatie hebt of vaste seks partner heb je het wel even over “wat als”

Zeker als je geen anticonceptie gebruikt of pull and pray bijvoorbeeld

Ja!

1 like

Maar haar redenering was toch: we doen het met condoom dus we willen allebei geen kinderen?

1 like

Ik had daar echt geen gesprek over met mn vaste scharrels hoor :joy:

Weet verder niet over welke serie dit gaat. Ik zou in het geval van m’n partner denk ik best twee of drie dagen willen wachten om de ander de tijd te geven de situatie te verwerken en hopelijk samen op een lijn te komen en ook steun mbt de abortus te krijgen etc maar twee weken is wel heel lang en debiel

11 likes

Als die man een baby wil moet hij maar een vrouw zoeken die wel moeder wil worden.

3 likes

ik denk dat de meeste vrouwen het sowieso wel even laten bezinken voor ze naar de abortuskliniek bellen, en wanneer je dan beslist om te aborteren na de initiele shock die beslissing vrij instinctief en juist is. denk dat vrouwen zelf heel goed aanvoelen wanneer ze twijfelen en wanneer die twijfel de ruimte moet krijgen. daarom is die verplichte bedenktijd ook afgeschaft.

bedoelde overigens niet dat een man geen recht heeft op zijn gevoelens en natuurlijk moet daar ruimte voor zijn maar dat moet imo niet de abortus zelf in de weg staan.

10 likes

Maar even, welke serie is dit haha, ben nu wel benieuwd om ook deze aflevering te kijken :smile:

2 likes

Dertigers seizoen 6 en dan de nederlandse

2 likes

Ja dit en dan kun je alsnog 100 keer beter je relatie uitmaken als dit onoverkomelijk voor hem is dan dat je een kind moet baren dat je helemaal niet wil.

8 likes

Trouwfeest leidinggevende van het werk. We zijn avondgast, we zijn als stel uitgenodigd (dus +1) en cadeauwens is geld hoeveel is gebruikelijk om te geven?/hoeveel zou jij geven

• 20
  • 30
  • 40
  • 50
  • 60
  • 70
  • 75
  • 80
  • 90
  • 100
  • 100+

0 stemmers

als je kind van 16+ (whatever welke leeftijd vanaf je zelf vind dat een tiener alleen naar een festival mag gaan) voor het eerst naar een meerdaags festival gaat waar jullie bij in de buurt wonen, zou die dan ‘s avonds thuis mogen slapen? even er vanuit gaande dat het kind geen (mentale) aandoeningen heeft

• ja hoor, als ik tijd heb zou ik kind ook heen en weer brengen met de auto
  • ja maar wel met eigen vervoer
  • nee de festivalervaring = kramperen en in de rij staan voor de douche, als je het niet trekt kijken we dan wel weer verder

0 stemmers

geinspireerd op toen ik op lowlands lang gelee een keer 2 meisjes tegenkwam die elke avond naar huis gingen om te slapen en douchen en steeds ook door hun vader heen en weer werden gereden. vond en vind ik nog steeds belachelijk en heel tekenend voor de verloedering van de festivalcultuur en het tegenwoordige publiek op lowlands

en mag je kind op een glamping?

• nee, tent, lek luchtbed, koude knakworsten, zoas ‘t heurt
  • ja hoor

0 stemmers

1 like

Lol wat is dit voor festival gatekeeping? Voor jou hoort kamperen erbij, voor een ander misschien niet? Als zij voor de muziek komen en liever in een echt bed slapen moeten ze dat toch lekker zelf weten.
Ja dan missen ze een bepaalde ervaring, maar als dat voor hen niks toevoegt en ze daar geen zin in hebben… Hun keuze lijkt me.
En de mensen die dan wel op de camping willen blijven en dus ook wat toevoegen aan de sfeer kunnen dat lekker doen.

92 likes

Ja mag op de glamping als ze 't zelf betaald. Ik heb ook vrienden die zelf naar een festival gaan en hun kind gaat dan mee en zij slapen ook op de glamping. Ik zou 't best gezellig vinden als m’n dochter een leuk kind blijft en we over 15 jaar met het hele gezin naar een festival gaan.
Ik ging ieder jaar met m’n ouders naar een meerdaags festival en heb daar echt warme herinneringen aan.

19 likes

Het is niet dat ik de deur op slot zou doen als mijn kind ‘s nachts naar huis kwam fietsen :joy: maar dit was niet in me opgekomen als 16-jarige?? Ik ging liever dood dan dat mijn moeder me ergens op kwam halen en festivallen betekende idd kamperen en het boeide me niks dat dat goor en aftands was.

Ik geef niet echt meer om festivals maar het is idd echt heel erg veranderd zeg. Wel blij dat ik rond 2005 nog de vieze alto versie heb gehad.

15 likes

is gewoon mijn mening :woman_shrugging: voor mij is de festivalsfeer leuker als iedereen moe gaar stinkend en vercrackt is en je gezamenlijk het ‘afzien’ en leren festivalkamperen deelt maar het allemaal over hebt voor de muziek en het feesten. ik ga al jaren niet meer naar lowlands maar het is een welbekende klacht dat het publiek en de sfeer niet meer leuk is en dat heeft echt direct met de ‘luxe’ te maken en publiek dat daar op af komt imo.
ik ging zelf het meeste naar Dour en dat was heerlijk omdat het zo’n crackfestival was. niemand keek je raar aan op niks, echt ultieme vrijheid en vlucht uit de maatschappij. dat is ook veranderd qua glampingmogelijkheden en terrein enzo en het is nu ook heel anders qua sfeer en publiek dan vroeger. en ik zou zelf mijn kind mijn eigen ervaring willen meegeven en die cultuur nog een beetje levend houden!

maar ik zie aan de poll al dat jullie allemaal watjes die elke festivaldag gedouched en uitgeslapen willen zijn op gaan voeden :sob:

9 likes

Maar ik haat kamperen en ben zelf nog nooit op een festival geweest (en ben zo’n watje dat elke dag uitgeslapen en gedoucht is) dus geef helemaal niks om welke festivalervaring dan ook

5 likes

Ah ja dan hebben we een andere mening. Niet iedereen vindt hetzelfde leuk natuurlijk. Ik geloof wel dat de sfeer anders is, maar ja je kan mensen moeilijk dwingen te kamperen haha.

Ook wel jammer dat alles om geld draait tegenwoordig. Ik geloof echt niet dat ze glamping aanbieden uit een soort toegankelijkheid idee, maar gewoon voor het geld.

Nou misschien tijd voor een nieuw festival in the middle of nowhere met verplichte campingplekken, dan heb je daar die sfeer wel en kunnen mensen zelf kiezen of ze daarheen willen of niet. :smile: Al bestaat dit vast al in andere landen, in Nederland zijn natuurlijk niet zoveel echt afgelegen plekken.

3 likes

ja ik bedoelde op festivals he, thuis ben ik ook meestal elke dag uitgeslapen en gedoucht :joy:

1 like