Wat ik vooral stom vond was dat je net geluk moest hebben waar je terecht kwam. Ikzelf deed mijn Lio voor precies nul euro en een klasgenoot kreeg een volledig salaris. Ik weet niet of dat nog zo is maar daarin 1 lijn trekken zou het allemaal eerlijker maken
Toen ik voor de pabo stage liep was ik aangenomen voor een traject waar je eerst betaald kreeg als onderwijsassistent voor 1 vd 3 dagen per week en in je afstudeerstage een lio vergoeding (helft startsalaris), ik vond dit allebei best flinke bedragen. Maar daarvoor 4 jaar stage gelopen voor niks, wat ik ook prima vond.
Full time stage en geen cent ontvangen. Op het einde letterlijk diensten van assistenten overgenomen. Ze eiste op de laatste dag dat ik nog taart ging trakteren⊠ehm nee.
Liep stage op een vakantiepark en we werden echt zĂł gebruikt als gewoon teringgoedkope krachten (incl alle feestdagen werken zonder een cent extra) dat dat hele concern in het schooljaar daarna verwijderd is als stage-adres ![]()
![]()
![]()
![]()
Jammer van die kuttijd voor mij maar dat voelde daarna wel effe goed zeg, niet normaal
Beter dan mijn voormalige werkplek die toen ik er werkte de vergoedingen voor WO stagiairs wegbezuinigde âwant op andere plekken krijgen ze ook niksâ
Ik kreeg 350 euro stagevergoeding en dat vond ik toen meeeeeega veel want mijn beste vriendin van de opleiding kreeg maar 75 euro.
Ja dit had ik dus ook. Ik kreeg 500 voor 36u (ministerie van OCW) en al mijn klasgenoten zeiden dus ook dat dat zoveel was omdat de meesten niks, of heel weinig kregen! Was er wel blij mee destijds. Ik kreeg een heel nieuw project waar ik mee bezig mocht en dit ook aan t eind van de stage aan de medewerkers overdragen, wat ik wel heel leuk vond.
Mijn stagebegeleider viel uit en omdat zij de enige was die die functie deed, nam ik het volledig over; tegen ⏠250,00 in de maand
en niemand die zich ook maar een seconde afvroeg of het goed ging.
Als mensen jou horen praten kunnen ze dan horen waar jij ongeveer woont?
- Ja
- Nee ik ben accentloos
- Mijn accent komt niet overeen met waar ik nu woon maar ze kunnen wel horen waar ik vandaan kom
- Nee ik woon ergens waar ze accentloos praten
0 stemmers
Ik mis de optie:
Nee, ze kunnen niet horen waar ik vandaan kom maar ze praten hier ook niet accentloos over het algemeen.
Ik ontken dat je het kan horen, maar ik weet ook dat het niet te ontkennen is, haha
Hangt er wel compleet vanaf in welke situatie je me hoort hahaha.
Dan praat jij dus accentloos
Nee, ik heb een accent wat niet strookt met de plek waar ik woon en vandaan kom ![]()
![]()
Ik dacht altijd dat ik accentloos praatte. Totdat ik in de zorg ging werken en echt te veel patiënten aan mij gingen vragen of ik oorspronkelijk uit Utrecht kom. Klopt wel, dus blijkbaar toch wel hoorbaar.
En ânee mijn accent is een mengelmoesâ. Ik ben opgegroeid rond Antwerpen maar mijn vader was West-Vlaming (dat kon hij gelukkig goed verbergen) en mijn moeder is Antwerpse in Duitsland opgegroeid. Ik neem ook gewoon heel snel spraakpatronen over en zeg door dit forum (!!) bijvoorbeeld standaard âtelefoonâ ipv âgsmâ.
Waar ik nu woon (gat van de wereld) dacht één dame laatst dat ik helemaal niet uit BelgiĂ« kom (of dat insinueerde ze toch door âga terug naar je eigen landâ te roepen) maar dat kan aan haar dorpse mentaliteit liggen.
Kennelijk heb ik een Rotterdams accent? Hoe dan?!?! ![]()
Ik keur het iig goed
Had een paar maanden geleden met vrienden van de middelbare afgesproken die ik al +10jaar niet meer had gezien en ik woon al meer dan 10 jaar niet meer in Brabant/Nederland en die ene vriend zei: wow, je praat nog steeds hetzelfde als toen. ![]()
Zeggen mensen in Vlaanderen nog gsm? đ„č
Ja ik kom uit Drenthe. Moi.