Stel je persoonlijke vraag #55

Ik mis 053 nog in dit rijtje met tatoeages :joy: Dat is ook zo’n typische.

4 likes

Jep, afl 26.

1 like

Verre schoonfamilie heeft zo’n afgesloten varkensstal en ik vind echt dat dat verboden zou moeten zijn. Je ziet, hoort en ruikt die dieren niet en ze hebben dus een verschrikkelijk leven. Als je daar vlees van consumeert vind ik dat je er ook naar moet kijken.

19 likes

Ja, heb simpelweg geen geld om veel uit eten/lunchen te gaan. Maar dan eet ik het liever op in een idyllisch parkje ofzo dan op een hotelkamer

4 likes

Zo ik was echt helemaal in de war omdat het ook over eten ging in een hotelkamer. Dus dacht echt: pasta in een tube van DM?? :exploding_head:

Anyways, welke tandpasta is het?

Op lange termijn? De vertalers en copywriters voelen het in elk geval nu al hoor.

4 likes

Ik heb hetzelfde, is jouw favoriet ook Dontodent Sensitive? :joy:

4 likes

Ja, en de kwaliteit van zelfs bekende merken etc wordt ook steeds meer om te huilen.

6 likes

Ik zag dus laatst een preroll op youtube van dreft of dove ofzo en dat was een reclamefilmpje gemaakt en ingesproken door AI en het was me een partij SLECHT. Allemaal gekke stemmen met allerlei dialecten door elkaar en rare shots. Leek gewoon een prank.

5 likes

Ik word ook helemaal naar van de AI modellen die gebruikt worden voor kleding etc.

3 likes

Ik vind het echt vermoeiend om na een dag dingen doen nog rechtop en netjes in een restaurant te eten :’) Ik wil onderuit gezakt mijn eten opeten en ondertussen naar de plee kunnen/ zonder manieren het naar binnen kunnen werken.
Om toch iets gezonds te eten/geld te besparen haal ik dan wel eens een maaltijdsalade of kook iets simpels. (Ik houd niet van eten laten bezorgen, duurt altijd een jaar en bij een hotel ofzo vind ik dat awkward).
Met 3 nachten weg doe ik meestal 1x restaurant, 1x supermarkt en 1x snackbar.

5 likes

Bijna haha, Dontodent KrƤuter! @Bunnyslippers

1 like

Ik kreeg ineens na maanden radiostilte iets te horen van een klant waar ik 100+ teksten voor heb geschreven de afgelopen jaren. ā€œDeze is niet goed, er worden irrelevante zaken benoemd en de stijl klopt nietā€ Of ik het wilde aanpassen.

Was gewoon een AI-tekst waar ik niks mee te maken heb? Hebben ze me vervangen voor AI en mag ik de rommel opruimen :ok_hand:

Gelukkig kan ik na dit jaar stoppen met mijn bedrijf. Het is niet leuk meer en ik vind het gekkenwerk dat opdrachtgevers het verschil niet zien tussen goede copywriting en AI-braaksel.

12 likes

Wij waren vorig jaar in Brabant in zo’n varkengebied op vakantie en ik vond het zo deprimerend… Van die enorme stallen en dan een cartoon van een vrolijk lachend of dansend varken op de gevel, hoe haal je het in je hoofd :sob:

En idd de enige levende varkens die ik zag, zag ik op de snelweg in veewagens.

5 likes

Ja dit ergert mij ook enorm. Niet alleen bij opdrachtgevers, maar ook bij anderen die niet in dit ā€˜vak’ zitten. Ik snap wel dat mensen die zich niet bezighouden met copywriting niet meteen de overduidelijke ai-structuur zien, maar als ik nu een willekeurige website of Instagrampagina open, is de kans groot dat het vol staat met standaard ChatGPT teksten. Dan doe ik nog steeds mijn best op authentieke teksten, maar als mensen dat verschil toch niet zien, dan vraag ik me af waarvoor ik de moeite nog doe.

4 likes

Ja varkens hebben het volgens mij het aller allerslechtst van de hele bio-industrie, behalve ganzen misschien. Maar goed dat is een gegeven en nog steeds eet iedereen ze met liefde op. Ik snap wel dat de pvdd creatief wordt want ā€œnormaleā€ ideeĆ«n zoals varkens een beter leven geven komen bizar genoeg niet door de kamer heen. Of een glazen wand ze gaat helpen zal me benieuwen, maar er is in ieder geval weer wat aandacht voor.

Heb je varkensvlees gegeten deze week?

• Ik
  • Ik maar wel biologisch (3 sterren)
  • Ik niet

0 stemmers

3 likes

en wanneer je dan net 3 meter buiten liep scheurden die tassen massaal en vielen al je spullen op de grond

6 likes

Als het regende haalde je de 3 meter niet eens

4 likes

Het had geen biologisch keurmerk maar was van een hele kleine gemengde boerderij waar ze gewoon in een veldje buiten stonden, ook gebruikt waren om de akkers om te woelen, waar je de hele boerderij mag bezoeken etc.

Als we vlees kopen doen we het meestal zo: lokaal van kleine bedrijven die met anders/ethisch boeren bezig zijn. En die zijn soms te klein of niet zo ingericht dat een biologisch keurmerk haalbaar is voor ze.

4 likes

Gaat het initiatief van PvdD daadwerkelijk uitgevoerd worden? Lijkt me niet. Helpt het om meer mensen (vaker) vega/vegan te laten eten? Dat denk ik zeker. Als zoiets zichtbaar is, kun je er niet meer omheen