Stel je persoonlijke vraag #55

Als ik ooit weer vlees zou gaan eten zou ik het zo doen!

1 like

@Kauai

Ik ben dan al meteen klaar met een politiek/verkiezingsidee en ik denk dan niet eens aan de volgende stap; je hoeft je niet bezig te houden met het effect want je komt daar niet eens door het totaal onrealistische idee.
In elk verkiezingsprogramma vind ik van die zwart/wit, controversiële, totaal onuitvoerbare ideeën raar, maakt niet uit welke partij. Ik hoor graag realistischere plannen van een partij om erin te kunnen geloven en het ook voor ze op te nemen/het te kunnen verdedigen.
Misschien moet het wel zo bizar zijn om uiteindelijk Ă­ets te kunnen bereiken wat een diervriendelijkere kant op gaat, maar ik zou me sneller scharen achter een plan dat uitvoerbaarder lijkt. Dus geen glazen wanden maar wel feitelijke informatie in de openbare ruimte over dierenleed.

Ik kan dus niet normaal naar een kinderboerderij gaan en dat mensen dan tegen hun kleuter zeggen “ah kijk dat varken zichzelf wassen, leuk he” en er een bordje hangt met een vrolijk dier erop getekend en de tekst “Varkens houden van door de modder rollen. Varkens hebben een gevarieerd menu en zij houden van een appeltje” terwijl je weet dat dat beest daar gehouden op een paar m2 voor ons vermaak en later ook nog eens geslacht wordt. En het dier/zijn soortgenoten in Nederland dient voor onze consumptie.

Nu heeft een varken op een kinderboerderij het vast beter dan een varken in een stal, maar dat hypocriete en ogen sluiten voor hoe bar weinig bepaalde dieren in Nederland waard zijn, mag wat mij betreft op meer plekken en juist ook op een kinderboerderij worden gedeeld met de bezoekers.

7 likes

Die hebben ze genoeg, inclusief jouw voorstel over een eerlijk verhaal. Partij voor de Dieren | Dierenrechten

5 likes

Ja, al het kleine grut wat op kinderboerderijen geboren word gaat heel veel gewoon naar de slacht. Leuk en schattig een lammetje aaien met je kleuter: kan je die paar maanden later opvreten.

Evenzo lammetjes kijken in voorjaar: gaan allemaal naar de slacht.
O, er is niks schattigs aan een kalf in zo’n iglo-huisje hoor: een kalf is een baby en die wil net als een mensenbaby bij zijn moeder zijn: de moederkoe die word mishandeld zodat jij je zuivel/kaas/vlees consumptie maar kan hebben.

Mensen zijn echt zo hypocriet en ze merken het gewoon niet op zoveel cognitieve dissonantie.

23 likes

Ja die kalfjes in huisjes zien er altijd zo fucking zielig uit :sob:

3 likes

Gelukkig kijk ik ook verder dan mijn neus lang is en maakt of breekt één idee niet mijn politieke keuze. Op sociaal vlak en leefbaarheid van de aarde is er geen beter alternatief dan Pvdd.
(Ik vind het wel jammer dat het standpunt tov wapeninvesteringen is gedraaid tov jarenlang gebruik in de partij, maar het is niet anders).

4 likes

Eens! Ik vind dit idee ook onuitvoerbaar, maar gaat mijn stem niet veranderen.

3 likes

Zo, die kunnen ook wel een copywriter gebruiken.
(Puntjes 3 en 4 vallen uit de boot en zijn, in tegenstelling tot wat de titel beweert, geen concrete plannen.)

21 likes

Het is gewoon een ludieke verwijzing naar de uitspraak ‘If slaughterhouses had glass walls, everyone would be vegetarian’ van Paul mcCartney. Maakt wel lekkere headliners voor clickbait en hopelijk zet het wat mensen aan het denken.

11 likes

Het zijn toch allemaal geen concrete plannen? Wat zijn ‘duidelijke richtlijnen’, wanneer vinden ze bij de PvdD dat dierenmishandeling ‘harder is aangepakt’? Tenzij er een uitgebreide uitleg onder staat is dit allemaal niet concreet.

2 likes

Dit voelt een beetje als de clou van een grap uit te moeten leggen, maar here we go, omdat ik werkloos ben en tijd heb:

clou

We zoeken hier niet naar inhoudelijke concreetheid (de ‘hoe’), maar we zoeken wel naar de beschrijving van een actie. Kijk nog eens goed naar de opsomming. De woorden in vet beschrijven de actie.

Stop broodfok
= We willen broodfok stoppen
Dierenmishandeling harder aanpakken
= We willen dierenmishandeling harder aanpakken
Betere opvang en noodhulp
= We wĂźllen betere opvang en noodhulp
Strengere regels handel en verkoop dieren
= We wĂźllen strengere regels
Duidelijke richtlijnen huisvesting en verzorging
= We wĂźllen duidelijke richtlijnen
Dierenartskosten
= ???
Huis- en hobbydierenlijst
= ???

Nu kun je zeggen “ja maar het is toch duidelijk wat er geïnsinueerd wordt” maar daar ligt dus het verschil met woorden aan elkaar rijgen en copywriting.

Ik vermoed dat ze dierenartskosten gereguleerd willen zien, maar van die huis- en hobbydierenlijst kan ik weinig maken. Is dat een lijst van toegestane gezelschapsdieren die je in bepaalde omstandigheden mag houden, in tegenstelling tot een lijst van diersoorten die je niet mag houden?
Dat is wat ik als copywriter aan de klant zou meegeven.

21 likes

Ik snap dat het AI is wanneer er bombastische woorden gebruikt worden, rare emojis en het koppelstreepje, maar wat is de AI structuur precies?

Zinnen beginnen met ‘of’: ‘Of je nu op zoek bent naar
’ of ‘stel je voor’ of ‘Van
 tot
’ zinsconstructies. Altijd gebruikmaken van 3 voorbeelden. Typische jeukwoorden: essentieel, moeiteloos, naadloos, harmonieus, elegant, stijlvol, cruciaal, slimme keuze.

Als het om een aankoop of interieurdingen gaat, maakt hij er standaard van ‘haal je blabla in huis’ of zegt hij dingen als combineert moeiteloos of perfect met.

Dit is voor mij zo’n typische chatGPT tekst waarin je ongeveer al deze voorbeelden ziet:

10 likes

En wat dan nog het gekste is: de modellen die deze teksten uitspuwen zijn getraind op kwaliteitsvolle teksten. Want die regel van drie, het gedachtestreepje, van [
] tot [
] zijn allemaal dingen die elke copywriter toepast.

Die homogenisatie van marketingcopy (beleven! ontdekken! creĂ«ren!) bestond voor gen AI ook al, maar is nu in een enorme stroomversnelling gekomen en steeds meer mensen herkennen die elementen als tekenen van een “slechte” tekst. Ik ben dus wel heel erg benieuwd wat de impact daarvan gaat zijn op wat als kwalitatief zal worden beschouwd. Ik pleit voor een nieuwe nieuwe zakelijkheid. LEKKER DROOG.

4 likes

Ben jij wel eens een roltrap opgelopen terwijl die naar beneden ging?

• Ja maar het lukte niet
  • Ja en het is gelukt ik kwam boven
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ja eens hoor. Het is grammaticaal ook niet fout natuurlijk, maar door de massaproductie valt het meer op en nu probeer ik dit soort dingen krampachtig te vermijden, omgekeerde wereld.

Ik snap ook best dat het voor website-eigenaren in wat voor branche dan ook uitkomst kan bieden. Maar ook dan zou ik zeggen: voed zo’n machine wel met informatie die uniek:grimacing::grimacing::grimacing: is voor jouw merk/bedrijf zodat het minder die eenheidsworst is.

2 likes

‘Wel eens’ is in dit geval wel zo’n 25 jaar geleden :joy:

11 likes

Didam? Bij ons waren het de messentrekkers van Didam

2 likes

Zeg je er iets van als iemand uit het invalidentoilet komt of op een gehandicaptenparkeerplaats staat waarvan je het idee hebt dat die daar geen ‘recht’ op heeft?

• Ja verklaar je nader
  • Nee dat gaat mij niks aan
  • Ik maak dit nooit mee

0 stemmers

2 likes

Dan woon je bij mij om de hoek😂