Stel je persoonlijke vraag #55

“Niet alle beperkingen zijn zichtbaar”

Ik heb mezelf juist zover dat ik daarheen durf te gaan zonder dat je iets aan me ziet :joy: (toilet dan, ik rijd geen auto)

29 likes

Ik vind zelf een parkeerplaats erger dan een toilet gebruiken. Parkeerplaats houdt je vaak langer (onterecht) bezet dan het invalide toilet zegmaar.

3 likes

En … als er een rij staat voor de toiletten en invalidetoilet is vrij, mag de gewone rij daar dan gebruik van maken zodat het sneller gaat of is dat not done? Uiteraard krijgt iemand die die toilet nodig heeft voorrang.

• Ja, kan best
  • Nee, not done

0 stemmers

1 like

Ja ik word dus aangesproken en ik mankeer echt van alles maar je ziet soms niks
Echt een grote bek van de week van iemand dat ik echt denk waarom moet ik me hier tegenover jou verantwoorden

1 like

Ja dat snap ik hoor! Maar als iemand een kaart neer knikkert zal het wel goed zijn zou ik denken, tenzij je van de parkeerbrigade bent hoef je dat niet te checken toch

Sorry ben boos want dit gebeurt me best vaak (sowieso dat mensen een mening hebben over ‘dat ik toch in Hellendoorn loop of niet’ en die week daarna dat je op bed ligt tja dat zien ze niet) en dan denk ik waarom toch dat oordelen altijd

9 likes

Oh zo.
Nee gaat mij niks aan. Als jij een rolstoel gebruikt halverwege de dag en opstaat om een dansje te doen met je kind is ook altijd zo’n scheve blikken moment: joehoe misschien kan dat wel dankzij de rolstoel? Nee daar over oordelen vind ik zo raar

8 likes

kreeg jij ooit stagevergoeding? ik zie in het influencertopic iedereen zeggen dat 400 euro weinig is en dat klopt wel. maar ik heb meerdere fulltime stages gelopen en kreeg 1x 100 pm en verder standaard niks haha echt kut

• ik kreeg geen stagevergoeding
  • ik kreeg een kleine vergoeding
  • ik kreeg best een ruime vergoeding
  • ik heb één keer stage gelopen
  • ik heb meerdere keren stage gelopen
  • ik heb nooit stage gelopen
  • ik liep fulltime stage
  • ik liep parttime stage

0 stemmers

1 like

Nee, bij het merendeel geen vergoeding gekregen op 1 na.
En ik zou nooit vergeten dat ik een langdurige stage had 4 dagen in de week. Ik moest daarvoor reizen met het ov en ik had nog geen ov jaarkaart. Zei mijn stage begeleider bij mijn eindbeoordeling dat als ik een week langer was gebleven ik een vergoeding had gekregen. Had daar zo de pest in want het reizen koste best wel wat en ze lieten me echte smerige taken doen die niet geschikt waren voor een stagiaire met de ‘ervaring’ die ik had.

3 likes

Fulltime stage met kleine vergoeding, helemaal prima. Maar met het als enige geen kerstpakket krijgen liet dat kantoor zich wel heel erg kennen :neutral_face:

Ook een keer stage gelopen bij een start-up die gewoon draaide op stagiairs. Ik liep er het langst en werd benoemd tot “hoofdstagiair”, ik hielp de anderen dus op weg. Vond ik helemaal hip enzo maar achteraf echt dubieus haha

2 likes

Niet meer, woon inmiddels in Drenthe maar woonde altijd in Doetinchem. Als we met de trein gingen vonden we iedereen die in Didam instapten heel raar en werd er altijd gezegd dat de Didamse messentrekkers weer instapten. Lekker gechargeerd😂

2 likes

Ik kreeg best veel voor drie dagen in de week, maar nu 15 jaar later werk ik toevallig weer bij de organisatie waar ik ooit stagiair was en ik kwam er laatst achter dat de vergoeding nog steeds hetzelfde is :joy:. Dat vind ik wel skeer zeg, gelukkig gaan we dat veranderen.

6 likes

Ik kreeg een kleine vergoeding, maar ik ben nog steeds boos. Heb aan het einde van mijn stage aangegeven dat ik vooral dingen had gedaab die ik al kon en toen kreeg ik te horen dat stagiairs daar ook als bezuiniging gezien werden op de begroting.

Vervolgens kreeg ik ook nog eens geen 9 (had ik nodig voor cum laude), maar een 8.5 omdat iemand had geklaagd dat ik niet buiten stage tijd nog wat extra dingen (vragenlijsten afnemen) had willen doen.

Ik liep fulltime stage en ik kreeg toen volgens mij rond de €350 p/m. Ik vond dat heel veel geld in 2009. Ik hoefde ook niks de doen en werd 0 begeleid. Heb het verslag uit m’n duim gezogen. Had liever meer betaald gehad en goede begeleiding.

1 like

Wat ik vooral stom vond was dat je net geluk moest hebben waar je terecht kwam. Ikzelf deed mijn Lio voor precies nul euro en een klasgenoot kreeg een volledig salaris. Ik weet niet of dat nog zo is maar daarin 1 lijn trekken zou het allemaal eerlijker maken

2 likes

Toen ik voor de pabo stage liep was ik aangenomen voor een traject waar je eerst betaald kreeg als onderwijsassistent voor 1 vd 3 dagen per week en in je afstudeerstage een lio vergoeding (helft startsalaris), ik vond dit allebei best flinke bedragen. Maar daarvoor 4 jaar stage gelopen voor niks, wat ik ook prima vond.

3 likes

Full time stage en geen cent ontvangen. Op het einde letterlijk diensten van assistenten overgenomen. Ze eiste op de laatste dag dat ik nog taart ging trakteren… ehm nee.

1 like

Liep stage op een vakantiepark en we werden echt zó gebruikt als gewoon teringgoedkope krachten (incl alle feestdagen werken zonder een cent extra) dat dat hele concern in het schooljaar daarna verwijderd is als stage-adres :wave:t3::wave:t3::wave:t3::wave:t3::wave:t3: Jammer van die kuttijd voor mij maar dat voelde daarna wel effe goed zeg, niet normaal

1 like

Beter dan mijn voormalige werkplek die toen ik er werkte de vergoedingen voor WO stagiairs wegbezuinigde “want op andere plekken krijgen ze ook niks”

2 likes

Ik kreeg 350 euro stagevergoeding en dat vond ik toen meeeeeega veel want mijn beste vriendin van de opleiding kreeg maar 75 euro.

2 likes

Ja dit had ik dus ook. Ik kreeg 500 voor 36u (ministerie van OCW) en al mijn klasgenoten zeiden dus ook dat dat zoveel was omdat de meesten niks, of heel weinig kregen! Was er wel blij mee destijds. Ik kreeg een heel nieuw project waar ik mee bezig mocht en dit ook aan t eind van de stage aan de medewerkers overdragen, wat ik wel heel leuk vond.

2 likes