Mijn stagebegeleider viel uit en omdat zij de enige was die die functie deed, nam ik het volledig over; tegen € 250,00 in de maand en niemand die zich ook maar een seconde afvroeg of het goed ging.
Als mensen jou horen praten kunnen ze dan horen waar jij ongeveer woont?
- Ja
- Nee ik ben accentloos
- Mijn accent komt niet overeen met waar ik nu woon maar ze kunnen wel horen waar ik vandaan kom
- Nee ik woon ergens waar ze accentloos praten
0 stemmers
Ik mis de optie:
Nee, ze kunnen niet horen waar ik vandaan kom maar ze praten hier ook niet accentloos over het algemeen.
Ik ontken dat je het kan horen, maar ik weet ook dat het niet te ontkennen is, haha
Hangt er wel compleet vanaf in welke situatie je me hoort hahaha.
Dan praat jij dus accentloos
Nee, ik heb een accent wat niet strookt met de plek waar ik woon en vandaan kom
Ik dacht altijd dat ik accentloos praatte. Totdat ik in de zorg ging werken en echt te veel patiënten aan mij gingen vragen of ik oorspronkelijk uit Utrecht kom. Klopt wel, dus blijkbaar toch wel hoorbaar.
En “nee mijn accent is een mengelmoes”. Ik ben opgegroeid rond Antwerpen maar mijn vader was West-Vlaming (dat kon hij gelukkig goed verbergen) en mijn moeder is Antwerpse in Duitsland opgegroeid. Ik neem ook gewoon heel snel spraakpatronen over en zeg door dit forum (!!) bijvoorbeeld standaard “telefoon” ipv “gsm”.
Waar ik nu woon (gat van de wereld) dacht één dame laatst dat ik helemaal niet uit België kom (of dat insinueerde ze toch door “ga terug naar je eigen land” te roepen) maar dat kan aan haar dorpse mentaliteit liggen.
Kennelijk heb ik een Rotterdams accent? Hoe dan?!?!
Ik keur het iig goed
Had een paar maanden geleden met vrienden van de middelbare afgesproken die ik al +10jaar niet meer had gezien en ik woon al meer dan 10 jaar niet meer in Brabant/Nederland en die ene vriend zei: wow, je praat nog steeds hetzelfde als toen.
Zeggen mensen in Vlaanderen nog gsm? 🥹
Ja ik kom uit Drenthe. Moi.
Hier in de omgeving wel, vind sommige Belgische woorden echt schattig
Even niet zo humble braggen, maar ik spreek zowel Duits (de taal die ik in het dagelijks leven het meest spreek) als Engels zonder duidelijk accent. Als in, je hoort niet dat ik Nederlander ben. Wel dat het niet mijn moedertaal is, maar dat dan door vervoegings-/grammaticale fouten (ik weet nog steeds niet altijd wanneer ik dem of den moet gebruiken ). Mijn Duits is echt Hochdeutsch, mijn Engels een dom megelmoesje van van alles, maar niet te plaatsen.
In het Nederlands klink ik vooral licht bekakt, terwijl ik helemaal geen kak-achtergrond heb. Maar het categoriaal gymnasium heeft zijn sporen achtergelaten Alleen als ik heel dronken of boos ben komt de Rotterdammer in mij er ineens uit.
Grappig dat middelbare school echt zo’n invloed kan hebben! Mijn broertje ging naar het vwo op de kakschool in een dorpje, ik naar de havo op de openbare school in een grotere stad. Hij klinkt vaak echt enorm als iemand met een decadente kak-achtergrond en ik af en toe als een straatpauper eersteklas. Met dezelfde opvoeding dus.
Same hier! Ik zat in Bloemendaal op de middekbare school, en praat sindsdien soms echt zo kak “Waarrrrrr is het watuuurrrr?”
Soms wel, soms niet. Ik praat niet met een echt accent, maar de fijnproevers kunnen wel een vleugje regio erin horen, haha.
Ik kom uit de Achterhoek maar woon inmiddels al 16 jaar in Drenthe en praat tot grote ergernis van mijn ouders inmiddels aardig met een Drents accent. Mijn kinderen nog erger
Bûter, brea en griene tsiis
- Waar heb jij het over?
- Wa’t dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries
0 stemmers
Ik ben geen oprjochte Fries maar wel heel trots dat ik dit belangrijke zinnetje kan zeggen.
Wat is het minst erg om naar te luisteren?
- Mild kak-accent
- Mild boers accent
0 stemmers