Stel je persoonlijke vraag #55

Voor mn mede girlies de sterkste beweging die je kunt maken is met je arm gevouwen (hand richting schouder) een neerwaartse beweging maken met je elleboog. Bij voorkeur met extra steun/kracht van je andere arm samen je dominante arm naar beneden hensen. Minste pijn voor jezelf, hardste impact voor een ander. Bij voorkeur eerst een knietje en dan een keiharde klapper met je elleboog op iemand gezicht will do. En dan als een gek vluchten en de politie bellen.

13 likes

Ja hallo denk je dat ik op zo’n moment tijd heb om deze turtullio nog eens door te lezen

31 likes

Loop je even naar t raam als je gegil hoort?

• Altijd
  • Soms
  • Nooit

0 stemmers

En zou je naar buiten lopen als je gegil hoort maar niks ziet?

• Ja
  • Nee
  • Ik stuur m’n partner erop af

0 stemmers

1 like

Heb je hier beeldmateriaal van? Ik zie het niet voor me.

2 likes

Je hebt op je werk een referral fee van tussen de 500-1000 euro als je een nieuwe medewerker aandraagt. Je hebt een vacature doorgestuurd naar een (goede) vriend van je en die heeft nu de baan gekregen. Wat doe je met de bonus?

• Ik deel ‘m sowieso 50/50
  • Ik deel ‘m, maar niet 50/50 of alleen als het een bepaald bedrag is (licht toe)
  • Alles is voor bassie

0 stemmers

3 likes

Ik zou wel naar buiten lopen maar ik heb weinig vertrouwen in m’n zoekskills. Vorige week is er een tomaat tegen ons raam gegooid, hele ruit trilde en we kwamen er pas na 3 dagen achter :sweat_smile:

2 likes

Ik spits eerst altijd m’n oren om te luisteren of het paniek of tienerspel is. Vrijwel altijd het laatste dus dan ga ik gewoon verder waar ik mee bezig was. Maar anders ga ik wel “even met de hond lopen” om polshoogte te nemen, uit het raam zie ik hier bijna niks.

Bemoei jij je ermee als je kinderen/tieners fysiek ruzie ziet maken of iets ziet doen wat op pesten lijkt?

• Nee, vrijwel nooit
  • Vaker niet dan wel
  • Vaker wel dan niet
  • Ja, vrijwel altijd

0 stemmers

3 likes

Nauwelijks, maar laatst wel in de bus omdat twee meiden overduidelijk een ander meisje wat ook in de bus zat zaten te pesten. Al vraag ik me af of de situatie er beter van wordt hoor, vaak wordt het gelijk weer als munitie gebruikt. Maar tijdens die busrit kapten ze wel

1 like

Bij ons krijgen beiden de financiele compensatie, bedrag staat ook gewoon op onze website.

2 likes

Ik denk dat negeren en niks doen nog schadelijker is als het zo overduidelijk is. Ook intern/emotioneel voor de gepeste.

5 likes

Maar met een neerwaartse beweging raak je iemand toch nooit in het gezicht (even ervan uitgaand dat het een man is die langer is) of begrijp ik het niet goed?

2 likes

Zeg wel nooit, maar ik hoor geen hol in dit huis dus misschien dat ik het juist zou doen.

@seveneleven tieners zijn best gevoelig voor correctie dus niet geschoten altijd mis. Daarnaast is dat het even stopt voor de gepeste ook al iets.

5 likes

Zou wel samen een hapje gaan eten of borrelen ofzo op mijn kosten

1 like

Ik ben nog nog steeds enorm dankbaar dat er twee mensen zijn omgedraaid om te helpen toen ik als tiener door een groepje pesters van mijn fiets was getrokken en in elkaar werd gemept. Dus als ik iets zie of vermoed probeer ik altijd in te grijpen. Meestal levert dat een berg scheldwoorden aan mijn adres op maar daar lig ik niet wakker van.

22 likes

Ik hoor bij ons echt nooit gegil dus als ik dat zou horen zou ik echt wel denken dat er wat aan de hand is. Zou alleen denk ik wel m’n man sturen en niet per se zelf gaan kijken.

1 like

Hoe weet je zeker dat deze niet van Aliexpress komt en werkt?
Er worden zoveel sleutelhangers verkocht die niet werken zoals verwacht
https://youtube.com/shorts/N7mECz94lCo?si=axYB1c6qCJb5BSSX

1 like

Ik heb heel veel zelfverdedigingslessen (meer dan 100+) gehad voor mijn vorige werk en hier kwamen altijd van die mega moeilijke technieken uit die je nooit onthoudt in een stressvolle situatie lijkt mij, je neemt vast iets mee maar al die grepen e.d. die je aangeleerd krijgt; neh.

De beste techniek die ik heb geleerd was in een cursus waarvoor ik me zelf heb opgegeven toen ik als zelfstandige ging werken. Dat is dat je het sterkste bent met je handpalmen open. Spreid je vingers zo ver je kunt en sta stevig met beide benen op de grond met een afstand van ongeveer 30 cm. Hierdoor ben je mega sterk; ik moest oefenen met een kickbokser van 2 bij 2 en ik kon hem met gemak aan. Heel gek hoe dat werkte, voelde me echt een soort van supervrouw met speciale krachten.

Het spreiden van je vingers zet iets in je hersenen aan je werk, het is een natuurlijk iets. Als je bijvoorbeeld auto rijdt en je hebt je tas op de stoel staan maar je moet plotseling remmen dan steek je je arm gestrekt uit maar doe je ook automatisch met je vingers gespreid. Zij lieten ook een voorbeeld zien van een vader die op een tribune zat bij een honkbalwedstrijd. De bal kwam op zijn kind af en hij strekte als reflex zijn arm uit met zijn vingers gespreid.

Dit was de cursus die ik heb gedaan

Fysieke weerbaarheidstraining - Flinch Academy

Deze kan ik echt iedereen aanraden. Het geeft mij in ieder geval heel veel zelfvertrouwen. Juist omdat je niks moeilijks hoeft te onthouden maar alleen maar je vingers te spreiden.

22 likes

Ik woon aan een straat met heel veel kroegen, als ik elke keer dat er gegild wordt naar buiten moet kijken/lopen kan ik in het weekend 's avonds en 's nachts een paar keer per uur naar het raam lopen. Alleen als het echt extreem klinkt ga ik wel kijken en bel evt. de politie als het nodig is (zoals toen een raam bij de winkel naast me met een bierfles werd ingegooid door een dronken eikel om half vier 's nachts :roll_eyes:)

3 likes

Dat weet ik niet, ik heb m gekregen en gelukkig nog niet hoeven gebruiken. Wel de geluidsmelder getest, die werke.

1 like

Oooh haha ik had hem al ingevuld maar kwam er daarna pas achter wat je bedoelde, ik dacht gewoon bungelend tussen je vingers, aan zo’n ringetje. Vond de vraag al zo random. Maar dan moet het antwoord nee zijn, nooit gedaan
.

1 like