Zou de vriendin mee uit eten nemen, de rest is voor Bassie
Door dat knietje duikt hij als het goed is in elkaar.
Ik heb wel eens verdedigingsmoves geoefend pp/met mijn partner en filmpjes van internet nagedaan :ā) dan was het vooral iemand onstabiel maken; dus keihard aan zijn oren trekken of met je hand tegen zijn kin, daarmee gaat hij al iets in elkaar, dan bijvoorbeeld een knietje gevolgd door te hoeken met je elleboog.
@Kryptonite met je vingers gespreid; deed je dan ook met je vlakke hand/de muis van je hand een opwaarste beuk tegen zijn kin aan?
Sleutels in handen vind ik helemaal niks, een beetje je vingers uit elkaar en die sleutel ligt op de grond. Heb je ook nog moeite je huis binnen te komen als je bijna thuis bent en iemand komt achter je aan.
Ik dacht er, naar aanleiding van een als smurf geschminkte meid op tiktok wel aan om misschien als een idioot mijn hele gezicht en handen vol te gooien met blusher als ik naar huis moet fietsen midden in de nacht. Misschien schrikt dat af, wanstaltig overal rood over je hele kop en dan zit in ieder geval alles onder de makeup. Leuk in theorie allemaal want tegelijkertijd bevroor ik een tijdje geleden toen op klaarlichte dag een eikel eng naast me ging scooteren in de polder. Er ging alleen door mij heen: omkeren versus verder fietsen? Wat kan ik tegen een scooterrijder??? maar mijn benen gingen op hetzelfde tempo als daarvoor gewoon verder fietsen. Hij ging er gelukkig vrij snel vandoor maar damn. Ik snap ook echt niet waarom iemand je zo de stuipen op het lijf wil jagen.
Nee, het was eigenlijk (bijna) allemaal zonder geweld, daarom vind ik dit ook een hele goede cursus voor mensen in de zorg.
Dus vooral wegduwen, je armen gebruiken als verdediging met je vingers gespreid, als je bij je keel wordt gepakt dat je onder de ellebogen duwt met je handpalmen waardoor je diegene een soort van optilt/wegduwt.
Hadden jouw ouders vroeger een hangertje met jouw melktandje laten maken?
- Ja
- Nee
- Nee, maar mijn grootouders wel
0 stemmers
Voor alle ouders:
Heb jij een hangertje met een melktandje van je kind laten maken?
- Ja
- Nee
- Nee, maar mijn (schoon)ouders wel
- Mijn kind is te jong
0 stemmers
Hebben jouw ouders je melktanden bewaard?
- Ja, staan nog bij mijn ouders
- Ja, heb ik meegekregen toen ik uit huis ging
- Ja, maar is ondertussen weggegooid
- Nee
0 stemmers
Weggegooid wellicht niet, maar dan ligt het bij mijn moeder en daar heb ik geen contact meer mee.
Ik had dat al eens verteld geloof ik maar het zat echt te rotten in dat bakje, brrr
Van mijn kind heb ik alleen een plukje haar in het babyboek, verder niks bewaard wat van het lijf komt, ik ben daar echt vies van en sowieso wat moet je ermee
Hahah nee joh, pepperspray heeft een beveiliging erop staan. Heb het ooit uitgeprobeerd op een grote spin maar die bleef lekker chillen in zn hoekje op t plafond en ik zat met vlekken op de muur die er niet meer af gingen
Nu klinkt het echt alsof die spray een beveiliging heeft dat het niet werkt bij onschuldige mensen haha
Ik ben in mijn studententijd aangerand midden in de nacht. Ik werd achtervolgd op de fiets. Had een vriendin waarmee ik was stappen gebeld op de fiets, zodat ik iig iemand aan de lijn had en toen ik mijn fiets wegzette bij mijn studentenflat, mijn sleutels tussen mijn vingers gedaan
Helaas greep hij mij voordat ik flatgebouw binnen was. Helaas deels freeze modus (deed niks met mn sleutels). Maar heb blijkbaar heel hard gegild en door de telefoon geroepen dat ze de politie moest bellen. Hij liet mij toen los en rende weg.
Helaas weet je gewoon van te voren niet hoe je gaat reageren. Het gaat ook zo snel.
Hij is uiteindelijk veroordeeld, en had nog minstens 2 andere vrouwen aangevallen.
Ik was overigens ābangā om 112 te bellen, tijdens fietsrit en zelfs daarna. Want ik dacht dat het niet ernstig genoeg was. Zo fucked up.
Even elke dag oefenen voor de spiegel en dan stopt femicide!!! /s. Ik vind het sowieso achterlijk dat wij vrouwen de oplossing moeten aandragen voor een probleem veroorzaakt door voornamelijk mannen. Dus het was deels serieus maar ook deels grappig bedoelt, mannen* (*mensen) moeten gewoon met hun poten van anderen afblijven.
Oh dat vind ik echt kut voor je⦠die stomme horrorclowns was ik zelf alweer vergeten tbh maar wat was dat ook voor een rare trend?!
Goed gedaan hoor. Ik werd eens in een bomvolle bus betast, was nog jong en degene die dat deed ook. ik bevroor helemaal en kon geen kant op, ik zei er wel wat van, maar de mensen om me heen zagen het en niemand zei er wat van of maakte plaats voor me om verderop te gaan staan. Ook volwassenen om me heen, wel zielig kijken maar niks zeggen.
Ik word al zenuwachtig als ik in Zeeland ofzo ben en ik te weinig mensen om me heen heb
Het lijkt me heerlijk, maar vraag me dan altijd af: werken die mensen remote? Heb je al genoeg geld om nooit meer te werken? Of is gewoon 100% zelfvoorzienend zijn hun dagbesteding?
Hoe druk of afgelegen woon jij?
10, ik woon in een mega drukke straat met allemaal kroegen en winkels, altijd toeristen of mensen en/of heel veel verkeer.
9, ik woon midden in de stad, vlakbij een station of groot plein, er is altijd beweging en geluid.
8, ik woon in een woonwijk in de stad, rustigere straat maar overal dichtbij en veel buren om me heen.
7, ik woon in een dorp of buitenwijk, er is vaak verkeer en mensen maar ook momenten van stilte.
6, ik woon aan de rand van een dorp of stad, een mix van rust en reuring.
5, ik woon in een klein dorp, de meeste mensen ken je van gezicht, er gebeurt niet zoveel.
4, ik woon landelijk, met velden en natuur om me heen, de buren zijn er wel maar op afstand.
3, ik woon buitenaf, een paar huizen bij elkaar en verder vooral stilte en natuur.
2, ik woon bijna afgelegen, misschien ƩƩn buur in de verte, verder alleen landschap.
1, ik woon op een onbewoond eiland.
- 10
- 9
- 8
- 7
- 6
- 5
- 4
- 3
- 2
- 1
0 stemmers
āAltijd toeristen OF mensenā
Wel duidelijk dat ik gek ben op alle toeristen in mān straat
Ik woon in een dorp, maar het is hier wel altijd heel druk met toeristen en er is heel veel te doen. Dat is een beetje inherent aan de kust gok ik haha.
Is dat dan nog seizoensgebonden? Ik merk hier wel in de zomer en met kerst dat het veel drukker is met (buitenlandse) toeristen, maar het is altijd wel erg druk.