Een klein ons kent ons dorp waar op een klein deel veel toeristen zijn, maar in de rest van het dorp is geen zak te doen en is het doodstil ‘s avonds.
Ik woon in een dorp in de stad.
Huh
Nee het is hier altijd absurd druk haha
“Always. De regels zijn veranderd.”
Wat denk jij hierbij?
Lees jij regels als een Nederlands of Belgisch woord?
- Nederlands: de gebruiken/ gewoonten rondom menstruatie zijn veranderd (“regels van het spel”
- Belgisch: de regels (= menstruatie) zijn zelf veranderd
0 stemmers
Koop jij weleens wat bij Chinese webshops (AliExpress, Temu, Shein etc)?
- Ja, regelmatig
- Ja, bij uitzondering
- Nee, niet meer
- Nee, nooit gedaan
0 stemmers
Als je met een zwangere vriendin op een terras zit, is het dan ‘aso’ om een cocktail te bestellen?
- Nee hoor, jij ‘mag’ toch wel gewoon alcohol drinken en hoeft daar geen rekening mee te houden
- Mwah, misschien een klein beetje maar niet heel aso, kan gewoon wel
- Ja, is een beetje aso - het is ‘netter’ om dan ook iets non-alcoholisch te nemen
- Anders namelijk…
0 stemmers
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit aso zou vinden. Hoe dan, mijn god zeg.
Als die vriendin er heel veel moeite mee heeft dat ze niet mag drinken zou ik het niet doen hoor.
Bestel gewoon lekker die cocktail en vertel me ook vooral hoe lekker die is, haha. Ik heb er echt 0 moeite mee als andere wel alcohol drinken nu ik zwanger ben. Op mijn babyshower was er ook gewoon wijn.
Ander verhaal als iemand voor mn neus sushi of oesters eet, dan word ik chagrijnig, hahaha.
Als ik de zwangere vriendin was zou ik het helemaal niet aso vinden maar als niet-zwanger gewoon af en toe alcohol drinkend persoon vind ik het om de een of andere reden zelf helemaal niet leuk om als enige een cocktail of biertje te nemen. Alcohol is voor mij iets sociaals en ik drink anders net zo graag spa rood.
Haar zwangerschap heeft 0.0 te maken met wat ik eet of drink. Ik vind het bizar dat dat aso kan worden gevonden.
Ik vind dat je jezelf dan belangrijker maakt dan nodig.
Haha love al deze reacties. Was dus n.a.v. dat een zwangere vriendin zei dat ze het wel moeilijk/rottig vond dat ze geen cocktails kan drinken nu en daarom op een terrasje zitten nu minder leuk vond als de mensen met wie ze was dan wel wijn of een cocktail namen.
Bovendien neem ik aan dat de zwangere het zelf graag wil dus je weet het van tevoren. Kijk als je partner sushi en alles eet wat niet mag tijdens de zwangerschap vind ik het nog een ander verhaal. Als je echt vrienden erin gaat beperken ben je zelf aso
Ja vervelend maar als daar de gezelligheid vanaf hangt… Vind ik trouwens sowieso en ik drink helemaal niet, wat maakt mij het uit wat een ander eet of drinkt het gaat me om je gezelschap niet om wat in ieders glas zit
En dat terwijl er tegenwoordig zoveel lekkere/goede alcoholvrije opties zijn. Ik heb de afgelopen maanden nou nog geen 1x gedacht dat het minder gezellig was omdat ik geen alcohol in mn drankje had.
Als je het dan minder gezellig vindt en het zo lastig vindt dat je geen alcohol mag, gaat er in mijn ogen ook echt iets mis. Dit is sowieso iets waar ik me bij zwangeren over verbaas, hoe moeilijk ze het vinden om niet te mogen drinken.
En dat wat ik net zeg over het eten, ik mis bepaald eten zeker, maar als een ander dat eet, ook lekker doen. Ik ben zwanger, jij hoeft daarom je niet in te houden. Ik vind het vooral lastig dat je overal op moet letten met wat je mag.
@Jumpsuit wat je zegt van die partner, vind ik ook. Mijn man heeft tot deze week wel gewoon alcohol gedronken, maar we hebben wel afgesproken dat hij niet waar ik bij ben bepaalde dingen eet, maar dat zijn echt maar 2 of 3 dingen van de hele waslijst aan voeding die je niet mag. Ik moedig hem juist aan in restaurants bepaalde dingen te eten omdat we die nu thuis niet eten, haha.
Heeft ze ook gezegd dan dat ze liever niet heeft dat de anderen wel drinken dan?
Want je kunt het toch minder leuk vinden als je niet mee kunt drinken? Dat zegt toch niets over dat anderen wel of niet moeten drinken.
Dit is toch zo afhankelijk van hoe je leven eruit ziet. Als ik met vriendinnen op het terras zit en iedereen drinkt blijft het ook niet bij een drankje. Dan is twee uur later gewoon iedereen aangeschoten en ik snap helemaal dat je dat negen maanden lang niet grappig vindt.
Ik snap hier niks van. Ik denk helemaal niet aan menstruatie.