Stel je persoonlijke vraag #55

Mwah ik kan me best voorstellen dat je het jammer vindt, maar dan nog hoef je niet van anderen te verwachten dat ze zich aan dezelfde beperkingen moeten houden als jij.

2 likes

Nja ik had hier zelf totaal geen moeite mee als zwangere (natuurlijk wel als mensen lam zitten te worden zoals @Shaaar zegt, dan is het gewoon tijd om te gaan). Maar als mijn zwangere vriendin zegt dat ze dat lastig vindt dan bestel ik gewoon die keren een 0,0? Zwanger zijn is niet altijd een feest en soms ga je dan een beetje irrationele dingen voelen of denken, daar kan ik als vriendin best 9 maanden mee dealen.

30 likes

Ik zou niet zeggen dat het “aso” is, maar dat is toch gewoon een beetje rekening houden met elkaar. Het is toch ook niet aan jou om te bepalen wat iemand wel of niet moeilijk mag vinden? Iemand zegt hier ja alcohol prima maar sushi word ik chagrijnig. Ja ook prima, als ik je vriendin ben dan bestel ik toch gewoon als ik met jou ben een ander drankje of eten? Ik snap echt niet waarom je dan per se die cocktail moet gaan drinken die avond omdat zij er zelf voor heeft gekozen zwanger te worden. Die cocktail drink ik morgen wel weer.

4 likes

Dit inderdaad, is toch niet mijn probleem dat een ander zwanger is. Dat is een keuze en je weet dat dit daarbij hoort.
Ben 5 keer zwanger geweest en 5 keer geen sushi, alcohol en andere dingen maar geen seconde van een ander verwacht dat die daar rekening mee hield.
Beetje zielig om daar moeilijk over te doen als zwangere, het zijn ‘maar’ 9 maanden en behalve als je een alcohol verslaving hebt moet je dat toch prima vol kunnen houden?

(Desalniettemin was ik blij toen ik weer sushi en limoncello kon nuttigen hoor😁)

5 likes

Reclame van always?

3 likes

Ik vind het wel echt een uitzondering als de zwangere bijv misselijk wordt van bepaald eten/ drinken qua luchtjes.

Verder mag ze toch best aangeven dat ze het moeilijk vindt? Het aso vinden of mensen verbieden vind ik wat anders, maar ja ze blijft ook maar een mens (inclusief extra hormonen).

4 likes

Aangeven is zeker oké, deed ik ook… Als iemand dan sushi nam moest ik ook altijd even jaloers doen dat ik dat niet had, maar dat zegt niets over mijn verwachtingen van een ander. En idd, als iemand er misselijk van wordt vind ik het wat anders, ik kon de eerste 3 maanden geen geur van gebakken ei verdragen smorgens, daar hield mijn man echt wel rekening mee, vind ik ook wel een ander verhaal

3 likes

Ben je wel eens op Ameland geweest?

• Ja, een dagje op en neer
  • Ja, meerdere dagen achter elkaar als korte vakantie
  • Ja, ik woon er/ben er opgegroeid
  • Nee, maar zou er wel graag heen willen
  • Nee

0 stemmers

Wij zijn er nu op vakantie; wat is het hier prachtig!

Wel veel Duitse toeristen! :see_no_evil:

4 likes

Ja, maar wel meer dan meerdere dagen. Kom er al sinds jongs af aan, een deel van m’n roots liggen er.

4 likes

Regelmatig voor familiebezoek! We mogen ook wel eens in hun huis als vakantie, heel lief.

4 likes

Oh, daar heb je geluk mee gehad; wij zaten ook al meteen te dromen over een vakantiehuisje hier, zodat we vaker terug zouden kunnen komen! 🫠

Ik kende vooral het kustgebied van Noord-Holland (Zandvoort, Egmond, Castricum) en een paar jaar geleden waren we voor het eerst op vakantie in Zeeland, maar vind het strand bij Hollum echt het mooiste strand van wat ik tot nu toe in Nederland heb gezien! En de duinen zijn natuurlijk ook helemaal prachtig!

2 likes

Haha nog even doorsparen dan maar, Ameland is heel duur geworden qua toerisme. Heerlijke plek om af en toe naar toe te gaan idd! Ik vind die bootreis ook wat toevoegen, zo’n oversteek waarbij je de rest van je leven gevoelsmatig even echt helemaal achterlaat.

3 likes

Even een vraag hoor want ik hoor altijd zoveel over sushi en zwanger: maar je kan toch wel gewoon vega sushi eten? Of mag dat ook niet?

(Snap dat het niet helemaal dezelfde vibe heeft als een lekkere zalm maki maar alsnog lekker als je zin hebt in sushi?)

2 likes

Ja, gaat vooral om de rauwe vis.

1 like

Ik heb een paar keer vega sushi gegeten en dat is zeker prima, maar wat je al zegt het is gewoon echt niet hetzelfde met een stuk rauwe zalm of tonijn erop, haha. Of met een gefrituurde garnaal.

Ja, helaas. Dat is echt onbetaalbaar. Familie van mij had een huisje, maar vonden ze toch wat ingewikkeld (elke keer met de boot + auto loopt behoorlijk in de papieren, en ja, dat is een keuze) en verhuren deden ze alleen aan bekenden, dus kon niet echt uit. Dus huisje verkocht enkele jaren geleden. Nu hadden ze 4x zoveel er voor kunnen krijgen. Echt bizar.

Ik vond het Ameland voor corona leuker dan dat het nu is. Althans, het soort toerist wat sinds corona er komt is heel anders. Laatst een gesprek over gevoerd met een eilander die een horeca bedrijf heeft en die ging helemaal los over wat er nu komt. Niet om iedereen over een kam te scheren, maar sinds corona komen meer Randstedelingen naar het eiland en die gedragen zich heel anders dan de ‘reguliere’ Amelandganger (niet mijn woorden, voordat ik duizend disclaimers moet neerzetten).

2 likes

Een echte island gal.

Maar lijkt me serieus best een bijzondere plek om op te groeien. Ik ben er maar 1x geweest echt heel lang geleden met watersportkamp, en vond dat wel heel erg leuk (en winderig).

Die trend was voor corona ook al wel ingezet toch…? Maar idd hier ook familie die klaagt over (Nederlandse) toeristen in dikke auto’s die denken dat ze overal mogen rijden en zich asociaal/arrogant gedragen.

3 likes

Nee maar heb in oktober wel een weekendje op de planning staan

Eet jij regelmatig sushi?

• Ja
  • Af en toe
  • Nee nooit

0 stemmers

Ik snap de obsessie met sushi nooit

6 likes