Spijt omdat ze gepakt zijn ja
Misschien impopulaire mening maar ik vind het zo irritant dat dit de hele tijd in het nieuws is. In de regionale media gaat het er ook steeds over. Ja, het is respectloos hoe deze gasten zich gedragen hebben, maar meer dan dat is het toch ook niet. Dat het Syrische jongeren uit een AZC zijn zal de nieuwswaarde natuurlijk wel weer lekker opkrikken.
En als antwoord op je poll: geen idee of ze oprecht spijt hebben of niet. Ik was niet in de rechtszaal, ik ken ze niet, ik heb ze niet gesproken. Ik heb wel lesgegeven aan jongens van 18+ wiens prefrontale cortex duidelijk nog niet uitontwikkeld was, op basis daarvan acht ik de kans best aanwezig hoor.
Ja precies, dit is altijd al zo geweest. De toeristen die worden opgepakt is omdat ze visum regels overtreden of onder bepaalde “verdachte” omstandigheden. Ik heb dit zelf ook meegemaakt en dat was tijdens Obama.
Ook een keer toen ik naar Canada ging dus het is niet het enige land met strenge visum regels.
@sashiko 3x raden hoe je de nationale parken het beste kan supporten als je dat belangrijk vindt…
Nogmaals, ik snap het als je er principieel niet heen wilt, maar niet veilig is echt overdreven.
Voor mensen met kinderen. Watvoor muziek zet je eerder op voor je kind?
- Kindermuziek
- Muziek die ik zelf mooi vind
- Geen muziek
- 50/50
0 stemmers
Oh, toen het gebeurde las ik juist dat veel ontslagen werknemers de afname van veiligheid door dit massa-ontslag als punt van zorg benoemden! Ik weet natuurlijk niet hoe ervaren @Artemisa is maar ik zou door die berichten toch minder geneigd zijn om á la Cheryl Strayed diep de parken in te trekken, haha. Maar risico’s zijn er altijd natuurlijk, ik heb me er verder dan dit ook niet in verdiept.
Merk jij in je dagelijks leven nu iets van de protesten in LA, als je daar iets over wilt delen?
Soms zit ik, als de kinderen al lang de auto uit zijn, nog best lang naar kinderen voor kinderen te luisteren.
Haha mijn ja-stem is de enige tot nu toe. Heerlijk spel voor ‘s avonds op de bank met een serie/dom tv programma. Speel het nu wel minder, want heb het uitgespeeld (+10.000 levels 🫣)
Het probleem is meer dat er in sommige parken niet genoeg personeel zal zijn om de faciliteiten goed te onderhouden. Er zal meer afval zijn, minder lange openingstijden voor visitor centers en minder dingen georganiseerd door rangers. Als je echt km’s diep een park in gaat is er altijd een risico ik denk niet dat het nu meer risico is dan eerst.
En ja tuurlijk merk ik daar iets van. De protesten zijn heel gelokaliseerd dus het is niet zo dat het nou naast mij gebeurd maar natuurlijk merk je iets van de onrust. ICE zei dat ze criminelen gingen targetten en vervolgens komen ze met busjes aan bij een Home Depot. Daar staan latino’s die in de bouw werken en werk zoeken. Dit zijn geen criminelen, dit zijn mensen die keihard werken voor weinig geld, iedereen weet dit. Mijn vriend is psycholoog die op een school werkt en zoveel kinderen komen met angst naar school of komen gewoon niet meer. De stad bestaat voornamelijk uit latino’s dus logisch dat er veel angst is en er protesten komen.
Ik moest zelf nog stemmen zie ik haha
Leuk, een medestander
Leukste stad voor een dagje weg:
- Leiden
- Haarlem
- Utrecht
- Amsterdam
- Den Bosch
- Anders… namelijk
0 stemmers
Dordrecht! Maar ik ben biased want daar voor de VVV gewerkt.
Ik was laatst in Deventer en dat vond ik echt een mooie stad.
Deventer is mijn nieuwe ontdekking, ik ben fan.
Ik ga morgen een dagje naar Dordrecht, wat zijn je aanraders?
Als je ergens eten zoekt, dan is Het Magazijn of Rebel Rebel (vegan) in ieder geval een aanrader. En voor zoete dingen Coffeelicious. En een rondvaart door de stad hoor ik ook goede dingen over (zelf nooit gedaan)
Vet gezellig heeft daar een foodtour opgenomen, staat op YouTube! Veel plezier! Ben benieuwd naar jouw aanraders, ik ga eind dit jaar met een vriendin een nachtje.
In het centrum rondtocht met de fluisterboot en eigenlijk vind ik al onze musea goed maar het hof vind ik denk ik het meest interessant. (anders dus huis van gijn of Dordrechts museum)
Ik was vorige week naar no 38 city bakery café en die heeft echt heel lekkere taarten (alleen niet de matcha nemen) en een heel knusse binnentuin. Ook christa’s Cookies is lekker en rustig, maar geen leuk terras. Magazijn is altijd goed, en een leuke binnentuin. Costa doro is de oudste pizzeria van Dordrecht en heel goed! Wel kleine pizza’s maar zo lekker. Vreekens zaden als je bijzondere zaden wil kopen. Mensen komen echt van mijlenver voor deze winkel. Sowieso heeft het centrum best veel leuke, unieke winkels en relatief weinig ketens.
Door de havens lopen vind ik zelf ook altijd leuk.
Als je met de auto gaat en je wil de natuur in kan je ook naar de Merwelanden (en lunchen bij stay okay en ook op een fluisterboot, of suppen) of naar de nieuwe dordtse biesbosch.
Maastricht
In welk werelddeel ben jij wel eens geweest?
- Azië
- Afrika
- Noord-Amerika
- Zuid-Amerika
- Antarctica
- Europa
- Oceanië
0 stemmers
Welke van de door jou bezochte werelddelen vond je het stomst?
- Azië
- Afrika
- Noord-Amerika
- Zuid-Amerika
- Antarctica
- Europa
- Oceanië
- Ik vond ze allemaal even stom
- Ik vond ze allemaal even leuk
0 stemmers
Stom niet, maar ik heb mijn vakanties in Aziatische landen als minder leuk ervaren dan mijn vakanties in de Amerika’s.