Deventer is mijn nieuwe ontdekking, ik ben fan.
Ik ga morgen een dagje naar Dordrecht, wat zijn je aanraders?
Als je ergens eten zoekt, dan is Het Magazijn of Rebel Rebel (vegan) in ieder geval een aanrader. En voor zoete dingen Coffeelicious. En een rondvaart door de stad hoor ik ook goede dingen over (zelf nooit gedaan)
Vet gezellig heeft daar een foodtour opgenomen, staat op YouTube! Veel plezier! Ben benieuwd naar jouw aanraders, ik ga eind dit jaar met een vriendin een nachtje.
In het centrum rondtocht met de fluisterboot en eigenlijk vind ik al onze musea goed maar het hof vind ik denk ik het meest interessant. (anders dus huis van gijn of Dordrechts museum)
Ik was vorige week naar no 38 city bakery café en die heeft echt heel lekkere taarten (alleen niet de matcha nemen) en een heel knusse binnentuin. Ook christa’s Cookies is lekker en rustig, maar geen leuk terras. Magazijn is altijd goed, en een leuke binnentuin. Costa doro is de oudste pizzeria van Dordrecht en heel goed! Wel kleine pizza’s maar zo lekker. Vreekens zaden als je bijzondere zaden wil kopen. Mensen komen echt van mijlenver voor deze winkel. Sowieso heeft het centrum best veel leuke, unieke winkels en relatief weinig ketens.
Door de havens lopen vind ik zelf ook altijd leuk.
Als je met de auto gaat en je wil de natuur in kan je ook naar de Merwelanden (en lunchen bij stay okay en ook op een fluisterboot, of suppen) of naar de nieuwe dordtse biesbosch.
Maastricht
In welk werelddeel ben jij wel eens geweest?
- Azië
- Afrika
- Noord-Amerika
- Zuid-Amerika
- Antarctica
- Europa
- Oceanië
0 stemmers
Welke van de door jou bezochte werelddelen vond je het stomst?
- Azië
- Afrika
- Noord-Amerika
- Zuid-Amerika
- Antarctica
- Europa
- Oceanië
- Ik vond ze allemaal even stom
- Ik vond ze allemaal even leuk
0 stemmers
Stom niet, maar ik heb mijn vakanties in Aziatische landen als minder leuk ervaren dan mijn vakanties in de Amerika’s.
Wat vond je er minder leuk aan? Klimaat, eten, mentaliteit, of wat anders?
Ik denk het contact met de mensen. Ik heb dat in de Aziatische landen waar ik ben geweest als veel afstandelijker ervaren. Maar ook in hele toeristische gebieden als heel dwingend. Maar ik kan dan ook redelijk wat Spaans spreken, dus dat helpt in Midden- en Zuid-Amerika wel natuurlijk. En de geschiedenis en culturen spreken me daar ook meer aan.
Maastricht❤️
Australië is niet echt de reis waard zou ik zeggen. Bijna iedereen die ik er tegenkwam die ook in NZ waren geweest zeiden ook van je kan beter naar NZ dat is veel mooier en leukere mensen.
Het voelde voor mij gewoon Amerikaans, beetje oppervlakkig allemaal en ja wel mooie natuur af en toe maar alle afstanden zijn enorm, eten is heel erg generic, weinig eigen cultuur en ze gaan fuuuuuucked up om met de oorspronkelijke bewoners.
Zouden mensen in Aus of NZ zich opgesloten voelen omdat ze aan de andere kant van de wereld wonen en ver moeten vliegen om iets anders dan hun eigen land te zien?
- Nee valt wel mee
- Ja dat denk ik wel
0 stemmers
Ik denk dat je daar wel aan gewend bent en dat daarom bij neerlegt dat het zo is. Bij Amerikaanse influencers zeggen toch ook wel eens van ik ga even naar Ikea. Vervolgens zitten ze 4 uur in de auto daarvoor.
Mwah opgesloten misschien niet want prachtig land waar je een leven lang kan ontdekken I guess, maar het is idd wel tyyyyyfusver en duur als je er toch uit wilt. Of familie elders hebt oid.
Nee tis niet dat ze in een kelder opgesloten zitten en nergens heen kunnen, maar lijkt mij wel echt vreselijk om zo ver van de wereld te zitten en altijd maar ver te moeten vliegen om iets anders te zien
@Kareltje maar amerika is ook niet afgelegen aan de andere kant van de wereld
Nee dat bedoel ik ook niet ![]()
Maar dat is toch ook relatief. Azië is bijvoorbeeld een stuk dichterbij dan voor ons. Toen ik ooit op Bali was waren daar mega veel Australiërs voor een prikkie even vakantie vieren.
Nee dat is nog steeds een eind vliegen, tis toch een feit dat australië helemaal ver afgelegen ligt ten opzichte van de rest vd wereld
Maar als je geld hebt boeit het wss niet