Stel je persoonlijke vraag #55

Denk wel dat dat dezelfde laag van de bevolking is als Nederlanders die op Bali vakantie vieren misschien? :smile:

Maar vanuit NZ is AustraliĆ« het dichtstbijzijnde buitenland en dat is ook een aantal uur vliegen. Dus voor een weekendje weg ā€œnaar het buitenlandā€ is wel een flink voorrecht dat we in Europa kunnen hebben.

4 likes

Ah ja dat is waar. Maar gelukkig voor ze is het wel een wat diverser land dan Nederland voor een weekendje weg binnenlands :sweat_smile:

3 likes

Qua natuur heb je heel Europa in Nieuw-Zeeland dus wat dat betreft hebben ze het beter daar.

12 likes

Hier kwam ik achter toen ik helemaal verbaasd was dat Nieuw-Zeeland meedeed aan de Winterspelen en toen zei een Nieuw-Zeelands iemand die ik ken we hebben daar ook gewoon bergen met sneeuw. Dit is inmiddels wel echt al een aantal jaar terug. Ik mag hopen dat ik nu iets minder wereldvreemd ben.

2 likes

Ik vond NZ mooier en gemoedelijker dan AustraliĆ«, maar de wilde natuur is hier in AustraliĆ« wel echt gaaf om te zien (zoals die Kasuaris die ik laatst postte). Mensen waren in NZ wel echt mega geĆÆnteresseerd in andere culturen, omdat ze dus over het algemeen vooral in OceaniĆ« zitten. Veel relatief rijken hebben wel een ā€˜over seas’ ervaring, dan wonen ze een paar jaar in Europa of Amerika.

Mijn vriend en ik zijn er nog niet over uit of we misschien zelf (een tijdje) in NZ willen gaan wonen omdat we zo verliefd zijn op het land. Het enige wat me tegen zit is de afstand tot thuis (maar om eerlijk te zijn volstaat telefonisch contact voor ons ook) en het gebrek aan oude steden :skull:. Echt niks is daar mooi of bijzonder gebouwd, alleen alles wat van de Maori is. Maar ook dat staat daar pas 600 jaar. Geeft toch een andere vibe aan een stad.

3 likes

Ik heb familie in Perth, dat ligt ook nog eens afgelegen van de rest van Australiƫ. Die luisteren altijd met verbazing als je even naar een ander land gaat. Als ze naar Europa komen is het een hele onderneming en wordt er zoveel mogelijk gedaan in korte tijd.

2 likes

Ik denk altijd als hier de oorlog uitbreekt zit ik liever in NZ dan in Europa. Dus dat zou echt mijn go to plek zijn om te vluchten. Dan is dat afgelegene juist een enorm voordeel.
Maar of de mensen zich opgesloten voelen, ik denk het niet. NZ is prachtig en enorm divers qua natuur. Maar even naar het buitenland gaat niet inderdaad.

1 like

Oh wat grappig, ik ga nu toch wel naar Australiƫ omdat zoveel mensen in NZ wel zeiden dat het zo mooi was! Ik kreeg echt fomo van al die mensen die mij het maar bleven aanraden dus nu toch maar een vlucht geboekt.

3 likes

Deze week alleen al lees ik drie verschillende berichten over mensen die achter hun telefoon aan duiken in een pretpark of dierentuin

Als jouw telefoon valt, ga je dan meteen het water in?

• Ja zonder nadenken
  • Ik zou even nadenken en dan alsnog gaan
  • Nee maar ik zou wel iemand benaderen van het park
  • Ik zou denken jammer dan en niks doen

0 stemmers

Hoe diep is het water

8 likes

Laten we zeggen dat je er wel voor moet duiken, het is niet 1 grabbel en daar is ie

1 like

En de kinderenkoptelefoon ken je ook nog niet? :stuck_out_tongue_winking_eye:. No way dat ik naar die seniele shit ga luisteren.

1 like

Heb jij crocs?

• Ja en die heb ik in de afgelopen drie jaar gekocht
  • Ja, maar die heb ik nog van de vorige trend
  • Nee, maar wel nepperts
  • Nee, maar dat wil ik wel
  • Nee en die wil ik ook niet want: oerlelijk
  • Gewoon nee

0 stemmers

2 likes

Ik vond NZ echt fantastisch qua natuur (hoewel zeker niet het mooiste ooit wat veel mensen vinden) maar de steden zijn zo megadoods, echt deprimerend. Inderdaad wat @Artemisa zegt, er is niks ouds en dat maakt het heel zielloos. Er is vrijwel geen cultuur (behalve de maori maar dat is gewoon kapot gemaakt). Het zijn gewoon afstammelingen van kolonisten van een paar honderd jaar geleden met een attitude alsof ze eigenaar van de eilanden zijn. Ze hebben elk groot dier geschoten totdat die vrijwel allemaal zijn uitgestorven. Ze noemen mensen uit OceaniĆ« die zijn verhuisd naar NZ ook ā€œislandersā€ op een racistische manier. Ik zou er echt nooit kunnen wonen ondanks dat ik me er een paar maanden enorm vermaakt heb.

8 likes

Ja maar wel slides en alleen voor thuis. Zijn dus gewoon badslippers, ik heb ze nu van een ander merk maar die Crocs zitten echt zo lekker dat ik toch maar nieuwe heb besteld. Er zit hele fijne ondersteuning in.

Mijn kinderen hebben wel nepcrocs voor in de tuin en ik vind dat echt heel schattig. Ik heb nog overwogen voor mezelf te kopen maar zelfs voor thuis vind ik ze echt te lelijk.

2 likes

Die kindercrocs zijn zo schattig. Mijn vriend wilde die met zo’n haaienvin maar die maken ze niet in maat 48 :joy:

6 likes

Nou nou

9 likes

Inderdaad, dat ding is echt een must in de auto.
Ik vind het nog best gezellig om een keer Bert en Ernie vieren kerstmis horen op de snelweg in Frankrijk terwijl het 35 graden is buiten, (aka Bert ik ben een kerstbal), maar liever niet veel vaker.
Ik vind het ook handig voor luisterboeken of podcast van Freek Vonk ofzo.

Bovendien heeft ie nogal een bijzondere muzieksmaak een mix van Snollebollekes, Donnie, Dorus, kinderen voor kinderen en klassieke muziek.

Thuis draaien we meestal ā€˜onze’ muziek, al wil ik ook wel een keer op zaterdagochtend een half uur ā€˜de vloer is lava’ op repeat zetten als kind daar blij van wordt. Ik vind het dan ook wel leuk en gezellig :sweat_smile:

Ja meerdere paren, echt geweldig :smiling_face_with_three_hearts: De platform variant loopt heel comfortabel.

1 like

Ja dat herken ik wel, heb er ook een paar maanden gereisd en miste echt de cultuur van Europa. Ik kan zo genieten van mooie oude steden en dat heb je daar totaal niet. Wel kan ik de outdoor cultuur heel erg waarderen. En dat het vaak lekker rustig is. In Nederlandse natuurgebieden is het soms achter elkaar aan waggelen in het weekend.

1 like