Stel je persoonlijke vraag #55

Wat vond je er minder leuk aan? Klimaat, eten, mentaliteit, of wat anders?

1 like

Ik denk het contact met de mensen. Ik heb dat in de Aziatische landen waar ik ben geweest als veel afstandelijker ervaren. Maar ook in hele toeristische gebieden als heel dwingend. Maar ik kan dan ook redelijk wat Spaans spreken, dus dat helpt in Midden- en Zuid-Amerika wel natuurlijk. En de geschiedenis en culturen spreken me daar ook meer aan.

5 likes

Maastricht❤️

1 like

Australië is niet echt de reis waard zou ik zeggen. Bijna iedereen die ik er tegenkwam die ook in NZ waren geweest zeiden ook van je kan beter naar NZ dat is veel mooier en leukere mensen.

Het voelde voor mij gewoon Amerikaans, beetje oppervlakkig allemaal en ja wel mooie natuur af en toe maar alle afstanden zijn enorm, eten is heel erg generic, weinig eigen cultuur en ze gaan fuuuuuucked up om met de oorspronkelijke bewoners.

7 likes

Zouden mensen in Aus of NZ zich opgesloten voelen omdat ze aan de andere kant van de wereld wonen en ver moeten vliegen om iets anders dan hun eigen land te zien?

• Nee valt wel mee
  • Ja dat denk ik wel

0 stemmers

3 likes

Ik denk dat je daar wel aan gewend bent en dat daarom bij neerlegt dat het zo is. Bij Amerikaanse influencers zeggen toch ook wel eens van ik ga even naar Ikea. Vervolgens zitten ze 4 uur in de auto daarvoor.

Mwah opgesloten misschien niet want prachtig land waar je een leven lang kan ontdekken I guess, maar het is idd wel tyyyyyfusver en duur als je er toch uit wilt. Of familie elders hebt oid.

2 likes

Nee tis niet dat ze in een kelder opgesloten zitten en nergens heen kunnen, maar lijkt mij wel echt vreselijk om zo ver van de wereld te zitten en altijd maar ver te moeten vliegen om iets anders te zien

@Kareltje maar amerika is ook niet afgelegen aan de andere kant van de wereld

3 likes

Nee dat bedoel ik ook niet :joy:

2 likes

Maar dat is toch ook relatief. Azië is bijvoorbeeld een stuk dichterbij dan voor ons. Toen ik ooit op Bali was waren daar mega veel Australiërs voor een prikkie even vakantie vieren.

7 likes

Nee dat is nog steeds een eind vliegen, tis toch een feit dat australië helemaal ver afgelegen ligt ten opzichte van de rest vd wereld

Maar als je geld hebt boeit het wss niet

3 likes

Denk wel dat dat dezelfde laag van de bevolking is als Nederlanders die op Bali vakantie vieren misschien? :smile:

Maar vanuit NZ is Australië het dichtstbijzijnde buitenland en dat is ook een aantal uur vliegen. Dus voor een weekendje weg “naar het buitenland” is wel een flink voorrecht dat we in Europa kunnen hebben.

4 likes

Ah ja dat is waar. Maar gelukkig voor ze is het wel een wat diverser land dan Nederland voor een weekendje weg binnenlands :sweat_smile:

3 likes

Qua natuur heb je heel Europa in Nieuw-Zeeland dus wat dat betreft hebben ze het beter daar.

12 likes

Hier kwam ik achter toen ik helemaal verbaasd was dat Nieuw-Zeeland meedeed aan de Winterspelen en toen zei een Nieuw-Zeelands iemand die ik ken we hebben daar ook gewoon bergen met sneeuw. Dit is inmiddels wel echt al een aantal jaar terug. Ik mag hopen dat ik nu iets minder wereldvreemd ben.

2 likes

Zolang je niet denkt dat er koala’s en kangoeroes etc in NZ zijn, ben je al minder wereldvreemd dan het merendeel van de mensen in mijn omgeving :’)

5 likes

Ik vond NZ mooier en gemoedelijker dan Australië, maar de wilde natuur is hier in Australië wel echt gaaf om te zien (zoals die Kasuaris die ik laatst postte). Mensen waren in NZ wel echt mega geïnteresseerd in andere culturen, omdat ze dus over het algemeen vooral in Oceanië zitten. Veel relatief rijken hebben wel een ‘over seas’ ervaring, dan wonen ze een paar jaar in Europa of Amerika.

Mijn vriend en ik zijn er nog niet over uit of we misschien zelf (een tijdje) in NZ willen gaan wonen omdat we zo verliefd zijn op het land. Het enige wat me tegen zit is de afstand tot thuis (maar om eerlijk te zijn volstaat telefonisch contact voor ons ook) en het gebrek aan oude steden :skull:. Echt niks is daar mooi of bijzonder gebouwd, alleen alles wat van de Maori is. Maar ook dat staat daar pas 600 jaar. Geeft toch een andere vibe aan een stad.

3 likes

Ik heb familie in Perth, dat ligt ook nog eens afgelegen van de rest van Australië. Die luisteren altijd met verbazing als je even naar een ander land gaat. Als ze naar Europa komen is het een hele onderneming en wordt er zoveel mogelijk gedaan in korte tijd.

2 likes

Ik denk altijd als hier de oorlog uitbreekt zit ik liever in NZ dan in Europa. Dus dat zou echt mijn go to plek zijn om te vluchten. Dan is dat afgelegene juist een enorm voordeel.
Maar of de mensen zich opgesloten voelen, ik denk het niet. NZ is prachtig en enorm divers qua natuur. Maar even naar het buitenland gaat niet inderdaad.

1 like

Oh wat grappig, ik ga nu toch wel naar Australië omdat zoveel mensen in NZ wel zeiden dat het zo mooi was! Ik kreeg echt fomo van al die mensen die mij het maar bleven aanraden dus nu toch maar een vlucht geboekt.

3 likes