Stel je persoonlijke vraag #55

toevallig altijd het lievelingseten van saaie mensen die niks nieuws willen proberen

15 likes

Ik vraag me zo vaak af waarom dit nou zo populair is geworden bij mensen die verder eigenlijk niet super veel lusten/best standaard eten. Dat je bij de all you can eat of bij het gemiddelde Thuisbezorgd aanbod frituur, wok en sushi kan eten zegmaar. Ik had 15 jaar geleden echt niet kunnen raden dat rauwe vis in zeewier daar tussen zou staan.

22 likes

Alleen met sashimi kan je mij echt blij maken.

1 like

Oh de sashimi na mijn bevalling heb ik echt bijna van moeten janken zo blijšŸ˜‚

8 likes

Ik denk dat de grote appeal is dat je ook heel veel vette tjak en vlees kan krijgen bij de gemiddelde sushitent. Miniloempia’s, teriyakispiesjes, sushi met tonijnsalade of gefrituurde garnaal, etc. Dat vinden De Mensen wel lekker hoor

2 likes

Ik kijk hier ook al zo naar uit, haha

1 like

Op kamp met school!

7 likes

Ja, ik snap de hype niet, nooit heel bijzonder gevonden.

2 likes

Niet echt vakantie, maar een festival

3 likes

Heb je een goede band met je collegas?

• Ja
  • Nee
  • Matig/neutraal

0 stemmers

Heb je een goede band met je leidinggevende?

• Jaa
  • Nee
  • Matig/neutraal

0 stemmers

Voel je je gewaardeerd op het werk?

• Ja
  • Nee
  • Matig/neutraal

0 stemmers

1 like

Het is niet spicy, niet heel uitgesproken qua smaak, maar wel :dizzy:exotisch :dizzy: ( :smirk:) dus wat interessanter als lievelingseten dan stamppot boerenkool.

Ik snap vooral de matige sushi niet zo. Sushi kan wel echt heel lekker zijn, maar het valt of staat met de kwaliteit van de producten omdat het zo simpel is. En een vreetschuur of schaal van 30 stuks voor 20 euro kan nooit goede kwaliteit vis zijn of heel vers bereid.

Maarja, aan de andere kant, als mensen ervan genieten alleen maar mooi toch. Ik snap zoveel dingen niet qua eten (De Beren, pasta pesto, Loetje etc). Denk dat anderen weer walgen van wat ik lekker vind haha.

13 likes

Ik heb laatst m’n ontslag genomen (vanwege een nieuwe baan) en dat is echt een ego boost. :joy: Ineens blijkt iedereen je toch wel heel erg te waarderen .

10 likes

Ik stel me dan voor (import) Amsterdammers van binnen de ring. Er is zo’n podcast van schaamteloos Randstedelijk waarbij ze kijken hoe het er ā€˜in de rest van Nederland’ aan toe gaat want ze hebben geen geld om groter te wonen (voor een gezinswens) in Amsterdam dus moeten ze daar weg.

Anyway, die schijnen echt te denken dat de randstad Amsterdam is en dat alles buiten de randstad het platteland is. Zo noemen ze het ook steeds. Alsof de meeste mensen ā€˜in de provincie’ niet gewoon in (kleine) steden of de Vinex wonen maar allemaal boer zijn.

Denk dat je dat soort mensen bedoelt?

7 likes

Een oppas laten komen omdat je je kind van 2 en je baby van 8 weken alleen naar bed moet brengen (partner is niet thuis). Disclaimer je ben goed hersteld van je bevalling en alweer helemaal fit.

• Heel bijzonder
  • Een beetje bijzonder
  • Wat is daar bijzonder aan?

0 stemmers

1 like

Groetjes vanuit een sushi restaurant, no shame in my sushi game :sushi:

9 likes

Ligt aan de situatie toch. Als die peuter echt vet moeilijk doet kan ik wel begrijpen dat je wat extra handen nodig hebt.

3 likes

Alles wat het makkelijker maakt is prima toch

44 likes

Ik dacht dat ik judgy zou zijn maar iedereen is judgier :’)
Als je het kan betalen, prima toch. Fijn als je het jezelf makkelijker kan maken. Ze moeten ook tegelijkertijd naar bed en wat doe je dan als ze beiden huilen of je aandacht willen? Een vriendin lukt het ook niet goed in haar eentje met een baby en kleuter die ook wat aandacht wil voor het naar bed gaan en ik snap het helemaal dat je dan hulp laat komen als het kan.

6 likes

Het was de eerste keer dat haar vriend er niet was. Zie dat echt in dezelfde categorie als je zus/moeder/vriendin vragen om je te helpen.

Vind zeggen dat een vrouw acht weken postpartum ā€˜helemaal fit’ is ook wel boeiend.

39 likes