Stel je persoonlijke vraag #55

De oppas in kwestie was ook gewoon een vriendin die toevallig ook de vaste oppas is toch?

Ik heb dit zo vaak gedaan in die periode. Echt geen moment in me opgekomen dat dit bijzonder zou zijn.

6 likes

Ik weet niet wie dit is maar een beetje hulp bij de avonddienst lijkt me niet zo gek. En dan nog, vind het echt zo vies als mensen hier gaan lopen zeiken over wat mensen doen in dit soort situaties. Echt van dat mommyblogtopic gedrag. Dan doe je het zelf lekker in je uppie toch.

36 likes

Een beetje bijzonder maar moet je lekker zelf weten

2 likes

Over wie gaat dit?

1 like

Leonie ter Veld

3 likes

Hahaha, 8 weken na een bevalling en gebroken nachten met een newborn?

4 likes

Ik was ondanks/dankzij keizersnede bij mijn tweede topfit na acht weken. Of nouja, ik ben nooit topfit maar ik voelde me toen prima. Pas na mijn verlof voelde ik me crappy.

Maar als iemand geld ervoor over heeft lekker doen hoor.

Kan prima!

Lijkt me desondanks nu al bij één peuter zonder newborn en post partum heerlijk om iemand te betalen om haar naar bed te brengen. Goed idee.

1 like

Waar gaat het er dan over?
Ik vind er overigens echt helemaal niks van, lekker doen, al huur je een oppas voor je goudvis in wat boeit mij dat.

5 likes

Ja als het gaat over de influencer die hierboven wordt genoemd zegt ze toch juist enorm open & eerlijk hoe pittig ze de gebroken nachten vindt, hoe moe ze zich dan voelt etc. Dat ze nachten afwisselen op logeerkamer om wat bij te slapen. Dus ‘helemaal fit en hersteld’ vind ik overdreven.

6 likes

Ik mis nu even die ene forummer met een nanny, wie was dat ook alweer?

1 like

Bergamot toch, of heb ik dat mis?

2 likes

Die eerste keren vond ik dit echt heel spannend, want wat als de peuter irritant gaat doen of de baby wil per se melk drinken als de peuter even aandacht nodig heeft. Dat kan dan heel overweldigend zijn omdat er dan sowieso eentje aan het huilen is, vooral zo kort postpartum is dat extra stressvol voor veel mensen.

Dus als je die mogelijkheid hebt alleen maar fijn toch.

3 likes

haha ja what de fuck, je zit zowel lichamelijk als mentaal nog middenin een proces dat nog maanden duurt en waarbij je als vrouw rust & ondersteuning hóórt te krijgen

helemaaal als je met een ouder kind erbij alleen bent. best insane dat je dit van een influencer die je uberhaupt niet persoonlijk kent ziet en daar dan zo’n poll over maakt

14 likes

Nou ja is ook al naar Lowlands geweest dus dan denk ik dat je fysiek redelijk hersteld moet zijn.

Nergens? Ze heeft dit dagen geleden in een story(?) gezegd.

@Sundance en dat vond ze zelf achteraf ook veel te vroeg en te heftig. Echt onnodig zuur gedoe dit. Maarja grappige hier is dat dit dan zo’n gesprek in het hoekje van het internet is terwijl zij van alle online mommy’s echt het leukste leven lijkt te hebben en echt niet met ons bezig is.

15 likes

Voordat er allemaal verhalen komen over hoe (niet) fit iedereen was 8 weken na de bevalling

Hoeveel zin heb je in aankomende week op een schaal van 1-10?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Wat heeft de meeste invloed op dit cijfer?

• Werk
  • Familie
  • Vrienden
  • Relatie
  • Hobby’s
  • Overig (licht toe)

0 stemmers

1 like

Vind het heel bijzonder, nog nooit van gehoord en kan me niet voorstellen dat mijn baby noch mijn peuter zich door de oppas op bed zouden laten leggen want mama is de leven.

Maar mijn man werkt veel avonden dus ik doe 3/4 avondspitsen alleen met 5 kids en als ik het geld ervoor zou hebben zou ik het wel echt hemels vinden! Beter kun je het niet hebben toch? Dan meteen maar 2 oppassen, 1 die de boel opruimt en een die de kids helpt op bed te doen.

3 likes

Waarvan ze al tijdens Lowlands zelf veel postte dat dat veel te optimistisch was ingeschat achteraf gezien, ze vaker met paniek huilend op de wc’s heeft doorgebracht, ze op tijd in haar tent lag & flink kon bijslapen, ze eerder is vertrokken dan gepland etc. Vind je wel erg zuur over een net bevallen vrouw die haar best doet.

13 likes

M’n partner is 4 maanden intern opgenomen en as we speak ben ik al 55 minuten (geteld vanaf moment dat ze liggen) 2 kindjes op bed aan het leggen. Waar blijft die oppas? :joy: Vet goed idee toch. De rest red ik wel, maar die avondspits :exploding_head: :sos:

22 likes